Gå til innhold

Har noen her lest " Wir Kinder vom Bahnhof Zoo"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av Christiane F? Er den bra? :)

Anonymous poster hash: d8579...e3b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bare sett filmen. Veldig bra! Boken er sikkert også bra.

Anonymous poster hash: 89724...5cb
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har boken på norsk. Det er rystende lesning, mange beskrivende bilder av trøstesløsheten og ydmykelsen. Filmen har jeg ikke sett.

Skrevet

Både lest og sett den. Rystende. :(

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg å lese den! :) Problemet er at jeg ikke finner boken på norsk noe sted, noen av dere som vet hvor jeg kan finne den? Ønsker å kjøpe, ikke låne på bibliotek. -TS

Anonymous poster hash: 078f6...043
Skrevet

Må nok lete på antikvariater da tror jeg...eller forsøke å få kjøpt fra privatpersoner.

Gjest Eurodice
Skrevet

Da tenker jeg å lese den! :) Problemet er at jeg ikke finner boken på norsk noe sted, noen av dere som vet hvor jeg kan finne den? Ønsker å kjøpe, ikke låne på bibliotek. -TS

Anonymous poster hash: 078f6...043

Den finnes på tysk i bokkilden.no og i ark bokhandel. Jeg fant heller ingen norsk oversettelse. Du kan spørre i en bokhandel om de kan søke den opp. Der har de full oversikt over hvor den eventuelt kan skaffes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig synd den ikke er å få på norsk. Har søkt igjennom antikvariat.net nå og de har også bare på tysk.

Den boka fikk meg i fra å prøve narkotika som ung. Jeg var litt spinnvill en stund, men pga denne boka og også filmen, så holdt jeg meg helt unna slikt. Så uten tvil en bok, som virkelig har preget meg og min oppvekst.

Anonymous poster hash: e050c...14c
  • Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Dette er en bok og film jeg også husker med gru. Verdt å lese.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare lest den på tysk og den var veldig bra. Filmen også.

Skrevet

Ja, den der setter dype inntrykk.

Skrevet

Ja. Jeg leste den første gang da jeg gikk på ungdomsskolen, og så leste jeg den igjen noen år senere. Jeg ble helt slukt av historien om Christiane. Jeg har sett filmen også. Den er også god.

Skrevet

Ja, i min ungdom. Mildt sagt rystende lesning! :/

Skrevet

Er det den som på norsk heter" Å være ung er for jævlig?"Den leste jeg som ung og jeg husker den var sterk og grusom.Jeg tror den står i boden min i kjelleren.

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det den som på norsk heter" Å være ung er for jævlig?"Den leste jeg som ung og jeg husker den var sterk og grusom.Jeg tror den står i boden min i kjelleren.

Ja, det er den.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Signerer Arabella, og slenger ved en link ;)

http://www.bokloftet.no/emner/23/a-vaere-ung-er-for-jaevlig2/

Førstemann til mølla får handla!

Satt på fingrene her noen dager, for evnt se om noen andre kjøpte denne. Håper det er en, som ikke har lest denne før. Jeg ville ikke kjøpe den selv, da jeg har lest den flere ganger som ung og ønsket at noen nye lesere kjøpte istedet.

Og jeg er sjeleglad jeg leste denne boka da. Den gjorde meg veldig skeptisk til å teste ut diverse i ungdommen. Den var så skremmende denne boka. Og så ærlig og sårbar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Satt på fingrene her noen dager, for evnt se om noen andre kjøpte denne. Håper det er en, som ikke har lest denne før. Jeg ville ikke kjøpe den selv, da jeg har lest den flere ganger som ung og ønsket at noen nye lesere kjøpte istedet.

Og jeg er sjeleglad jeg leste denne boka da. Den gjorde meg veldig skeptisk til å teste ut diverse i ungdommen. Den var så skremmende denne boka. Og så ærlig og sårbar.

Det er faktisk jeg som kjøpte den, etter å ha kommet over denne tråden her... Takk for at du lot meg få denne.

Anonymous poster hash: 75ec1...759

• Liker 4
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Da håper jeg du får glede av denne :) og er grei og låner ut også, til de som du tror kunne trenge å lese denne :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...