AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Så en annen tråd her, hvor det var snakk om blodtrykksfall! Det ble nevnt at dersom man føler at man er i ferd med å besvime, og man legger seg ned med beina høyt, og det blir bedre med en gang, er det blodtrykksfall. Jeg har siden jeg var 11-12 slitt veldig med dette(19 nå). Nesten hver eneste gang jeg reiser meg opp etter å ha ligget/sittet en stund, blir jeg svimmel og synet blir litt uklart. En sjelden gang må jeg legge meg rett ned igjen for ikke å falle, men som oftest går det fint bare jeg tar det litt med ro de neste sekundene. Ellers merker jeg at det blir verre dersom jeg har spist/drukket for lite/det er veldig varmt ute(antakeligvis grunnet dehydrering). Men aller verst er det dersom jeg har sovet for lite, og da snakker vi ca. 4-5 timer og under(jeg trenger 8-9 timer for å føle meg uthvilt). Pleier å sove godt, men har hatt noen korte perioder med dårlig søvn i det siste, grunnet eksamenstid, mye tenking osv. Det slår ALDRI feil, HVER eneste gang jeg har sovet veldig lite blir jeg ekstremt dårlig. Ikke bare trøtt og sliten, men HVER gang jeg står opp(og det første jeg gjør er å gå på badet), blir jeg ekstremt kvalm, dårlig, svimmel, alt jeg ser blir uklart og blander seg med hverandre(og noen ganger helt sort en kort stund) og jeg MÅ legge meg ned momentant, med beina høyt til værs. Da går det over, blir bare litt kald/skjelven i kanskje fem min etterpå. Da jeg reiser meg opp igjen, skjer det gjerne 1-2 ganger til, men etter det fungerer jeg plutselig helt fint. Det skjer absolutt aldri mer enn 2-3 ganger på kanskje 10-15-20 min. Er dette normalt? Det føles hvert fall ikke sånn, men jeg er frisk og rask ellers. Er det blodtrykksfall? Hvorfor blir jeg sånn, spesielt etter lite søvn? Da jeg var yngre og hadde netter med lite søvn, skjedde det aldri at jeg måtte besvime, var bare trøtt. Dette har kun kommet de siste par årene! På forhånd takk for svar! Anonymous poster hash: 99da5...9bb
Betty2 Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 søvn er gansek viktig for kroppen og dersom du trenger 8-9 timer, så er det klart at kroppen vil begynne å si i fra dersom du bare sover 4-5 timer over en periode. Ut i fra de symptomene du beskriver høres det ut som du har et blodtrykksfall. det i og for seg er ikke direkte farlig, men det kan være lurt å oppsøke legen hvis dette skjer ofte. lavt blodtrykk over lengre tid er mindre bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå