Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

For nøyaktig 4 uker siden tok jeg en medisinsk abort, og jeg har fulgt instruksene jeg fikk til punkt og prikke i etterkant. I går var første gangen jeg hadde sex, selvom man kan ha det etter blødningen har sluttet (ca to uker). Men tror dere ikke kondomet sprakk i siste sekund hvor det var for sent å gjøre noe med det..

Jeg er fullstendig klar over at man kan få kjøpt angrepille, og det er planen, men jeg er bare så ufattelig redd for at den ikke virker.. Jeg har også eggløsning nå, så jeg er helt hysterisk redd her jeg sitter. Noen som har noe erfaring med angrepille, og funker den om den skal? Aborten, - både før/under/etter for meg har vært et helvette, noe jeg nødig vil gå igjennom igjen....

Blir overlykkelig for svar! :)

Anonymous poster hash: 55737...15c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg ei angrepille fort som faen.

Anonymous poster hash: d862c...a5f

Skrevet (endret)

Angrepille. Har tatt det en gang tidligere, og den funket som den skal. Skjønner at du ikke vil igjennom det samme en gang til.. :klem:

Edit; skrivefeil.

Endret av Plutseliten
AnonymBruker
Skrevet

Skammelig nok har jeg tatt angrepillen flere ganger, et par ganger helt på tampen av "fristen". Samtlige ganger har den virket som den skal.

Anonymous poster hash: e21e5...317

Skrevet

Angrepillen hindrer eggløsningen, så hvis du allerede har eggløsning vil den nok ikke virke. Men hvordan vet du at du allerede har det?

Skrevet (endret)

Jeg ble gravid 2 ganger med kort mellomrom. Da fikk jeg spiral som ble satt inn når jeg tok abort. Du er nesten nødt til å gjøre det nå om du blir gravid og ikke vil ha unge, legen min sa til meg at hun kom til å nekte meg flere aborter som det skjedde igjen og at nå måtte jeg få spiral som sagt.

Jeg kjenner også en som ble nektet avbort på samme grunnlag. Det var da 3. gangen.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Jeg lurer også på hvordan denne aborten kan koste samfunnet "uendelig medkroner" når hun kjøper en angrepille? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble gravid 2 ganger med kort mellomrom. Da fikk jeg spiral som ble satt inn når jeg tok abort. Du er nesten nødt til å gjøre det nå om du blir gravid og ikke vil ha unge, legen min sa til meg at hun kom til å nekte meg flere aborter som det skjedde igjen og at nå måtte jeg få spiral som sagt.

Sa legen din at hun nektet å gi deg fler aborter?! :haar:

Da hadde jeg byttet lege. Hvem er hun som mener hun kan bestemme slik over deg?!

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer også på hvordan denne aborten kan koste samfunnet "uendelig medkroner" når hun kjøper en angrepille? :klo:

Når ble angrepillen 100% sikker?

Skrevet

Det har da virkelig ingenting med saken å gjøre? Jeg spurte deg om hvordan en abort m/angrepille kan koste uendelig med kroner - ikke hvor sikker den er.

• Liker 2
Skrevet

Angrepillen har funket fint på meg, to ganger!

Skrevet

Sa legen din at hun nektet å gi deg fler aborter?! :haar:

Da hadde jeg byttet lege. Hvem er hun som mener hun kan bestemme slik over deg?!

Ja, sjansen for at man aldri kan få barn igjen, er stor når man tar mange aborter innen kort tid, så de fraråder det. Det er en veldig påkjenning for kroppen å gjøre det også, jeg var enig i det. Hun holdt en lang tale for meg om det, jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men hun var overbevisende :)

Skrevet

Ja, sjansen for at man aldri kan få barn igjen, er stor når man tar mange aborter innen kort tid, så de fraråder det. Det er en veldig påkjenning for kroppen å gjøre det også, jeg var enig i det. Hun holdt en lang tale for meg om det, jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men hun var overbevisende :)

Okei, jeg trodde hun sa det fordi at hun var i mot abort, jeg.... Da er det greit! Hehe. :sjenert:

Skrevet

Aldri. Jeg har en "angrepille" på 8 år.

• Liker 1
Skrevet (endret)

jeg har ikke lyst til å bli gravid. Jeg får vel bare grave meg ned i en stor hule under bakken og ikke komme opp før mennesket har kommet så langt i evolusjonen at vi har en knapp på ryggen vi kan trykke på hvor det står "vil ikke bli gravid".

Om dere sier forhåndsregler fra stedet du kommer fra sier dere fremdeles feil, da ordet "forhåndsregler" ikke eksisterer og gir absolutt null mening what so ever. Du trenger ikke bli så sinna. :kose:

Noen tåler ikke noen annen form for prevensjon enn kondomer. Jeg syns det blir for dumt å nekte disse sex kun fordi kondomen KAN sprekke. At du er imot abort er helt greit, men ikke spre dette i en tråd som dette.

Jeg ble gravid på p-piller, så burde grave meg ned sammen med deg når ungen er ute ;)

Angrepillen har funket fint på meg, to ganger!

Men du VET jo ikke om egget ble befruktet begge gangene, så du vet faktisk ikke om pillen funket eller ikke ;)

TS: håper du har tatt angrepillen, er lurt å ta den så tidlig som mulig. Kan du bruke p-piller eller annen prevensjon som du bruker (ikke mannfolket) så skal du være mye sikrere fra å å bli gravid igjen. Selv om det bare er avholdenhet som er 100% sikkert.

edit: ser nå at jeg burde lest tråden litt nøyere, ikke fått med meg alle svarene dine TS ;) Hvis du ikke kan bruke annet enn kondom så bruk kondom, men kanskje prøve å finne ut når du har eggløsning hver mnd og la vær å ha sex da?

Endret av Niennas
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor steriliserer du deg ikke TS?

Gjest Elyssa
Skrevet

Hvorfor steriliserer du deg ikke TS? Anonymous poster hash: d862c...a5f

Er jo ikke sikkert disse medisinske grunnene kommer til å gjelde for all fremtid :)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og støtende innlegg.

Niennas, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor steriliserer du deg ikke TS?

Jeg er 22 år, og per dagsdato skyldes de medisinske årsakene mine feil i hoftene, noe som gjør at jeg i verste fall kunne blitt lam ved å bære fram et barn nå. Jeg står i venteliste for en opperasjon, og jeg vil selvfølgelig ikke sterilisere meg når jeg vil ha barn/kan ha barn litt senere. :) Jeg tok en angrepille igår, ca 12 timer etter samleie, så jeg får håpe på det beste. :)

Skrevet

Hei, angrepille er selvfølgelig ikke 100 prosent sikkert, men tar du den innen god tid, har du gjort det du kan. Det er kjedelig når kondomer sprekker, og ikke noe du eller typen kan noe for, men selv om man er uhelig og prevensjonen svikter, så blir man ikke automatisk gravid, det avhenger av flere faktorer. Jeg anbefaler å alltid bruke glidemiddel med kondom, det gir mindre sjanse for at kondomet sprekker, og det gjør det også mer behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...