Gå til innhold

Hvem skal filme i bryllupet deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg veldig usikker på, og lurer på hvordan dere gjør det.

Jeg har ei venninne som er litt kunstnerisk av seg, og jeg vet at hun er veldig glad i å ta bilder. Jeg tenkte derfor at hun vil være flink til å filme også...

Meeeen så er det sånn at hun er ikke ei av mine aller nærmeste venninner, selv om jeg inviterer henne både i bryllupet og utdrikkingslag. Hun har takket ja til bryllupet. Hun kommer alene (er singel) og har barn (har "barnefri" denne dagen), så er det kanskje frekt å spørre om? Hun er veldig søt og positiv til ting, så jeg er redd hun ikke synes det er så lett å si nei hvis jeg spør heller.

Jeg ønsker at mye av det som skjer i kirken samt talene under middagen blir filmet. Og så kanskje litt fra foredrink, brudevalsen ol.

Anonymous poster hash: 50120...822
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en ganske stor oppgave å spør en av gjestene om. Hun får da ikke mulighet til å være vanlig gjest. Men hvordan hun reagerer på spørsmålet, vet jo ingen av oss :)

Skrevet

Vi har en profesjonell kameramann i familien, så det var naturlig å spørre han og kona pent om det gikk bra, og det gjorde det heldigvis!:) Men vi gav også tydelig uttrykk for at vi visste det kunne være kjipt å alltid bli bedt om slikt, så han hadde full mulighet til å si nei!:)

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ganske stor oppgave å spør en av gjestene om. Hun får da ikke mulighet til å være vanlig gjest. Men hvordan hun reagerer på spørsmålet, vet jo ingen av oss :)

Ja, jeg vet!

Æsj, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med akkurat dette, altså. De i nærmeste familie/venner som kanskje kunne taklet oppgaven har allerede fått andre oppgaver (holde styr på brupepiker/bestefar, toastmaster, gaveoppakker, synge/lese i kirken, fotografere, forlover).

Hadde egentlig tenkt å spørre en nær slektning, men så fikk jeg høre av en person at h*n hadde filmet i deres bryllup, og det ble visst ikke så bra.

Kanskje jeg rett og slett bør leie inn noen. Da blir nok min forlovede fornøyd, tenker jeg :sjokkert: Har jo ikke gått over budsjett ellers... :laugh:

Anonymous poster hash: 50120...822

Skrevet

Lei inn noen, la gjestene få være gjester. Å filme et helt bryllup er mye jobb.

Skrevet

Den ene som spilte live-bandet vi leide inn filmet hele bryllupet, fra vielse til fest. Han satte opp flere kameraer, i tillegg til at han gikk rundt selv og filmet. På den måten fikk vi filmet festen selv om han spilte i bandet. Vi fikk en vakker dvd med hele dagen.

Vi betalte 12000 kr for livebandet og filmen. Den ble kjempeflott, han var virkelig flink!

Mvh Yvonn :heiajente:

Skrevet

Jeg ville leid inn noen :) Jeg driver selv med foto, og det er ikke "bare til å filme". Det er mye som skal huskes på og tenkes på gjennom dagen, i tillegg kommer utstyr som må være i orden og en god del etterarbeid selv om filmen ikke skal klippes noe særlig. Hvis dere leier inn noen er dere i tillegg sikker på at det blir bra, for at man er glad i å ta bilder er ikke synonymt med at man er flink til å hverken ta bilder eller filme. Jeg hadde hvert fall ikke klart å kose meg som gjest og samtidig fotografert eller filmet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner man noen som man kan leie inn til å filme da? Nå føler jeg meg skikkelig dum, men altså... jeg vet hvordan jeg finner fotograf. Men hvordan finner jeg noen til å filme?

Anonymous poster hash: 14e85...4a1
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Den ene som spilte live-bandet vi leide inn filmet hele bryllupet, fra vielse til fest. Han satte opp flere kameraer, i tillegg til at han gikk rundt selv og filmet. På den måten fikk vi filmet festen selv om han spilte i bandet. Vi fikk en vakker dvd med hele dagen.

Vi betalte 12000 kr for livebandet og filmen. Den ble kjempeflott, han var virkelig flink!

Mvh Yvonn :heiajente:

Hvem brukte dere? :)

Skrevet

Hvem brukte dere? :)

Jan Holde fra levendemusikk.com

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...