Gå til innhold

Gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min bror skal gifte seg og jeg lurer fært på gave. De ønsker seg kun penger, men jeg hater å gi penger. Derfor tenkte jeg å gi de et bryllupsalbum. Jeg kan lage albumet til de og betale for det. De er ikke typene til å sette sammen slikt, mens jeg er det. Hva tenker dere? eller er det frekt å ta fra de den oppgaven? tenkte at jeg kan jo gi de to alternativer, penger eller album.

Hva er forresten vanlig å gi til sin bror i sum?

Takk for hjelpen:)..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tanken er forsåvidt god, men dette er vel antakelig noe de vil gjøre i fellesskap med fotografen?
Hvis du ikke ønsker å gi penger, hva med gavekort?

Man gir etter evne først og fremst. Dernest har det også noe å si hva slags forhold dere har. Er dere veldig nære, så ville jeg gitt mer enn om dere ikke har så godt forhold.

Skulle jeg gitt til min bror som jeg har et nært forhold til, ville jeg nok fort gitt for iallfall 3000. (Men kun hvis jeg hadde råd til det). Til min andre bror, som jeg har et lagt mer anstrengt forhold til, og lite kontakt med, kunne jeg fort ha stoppet på 1500.

Anonymous poster hash: b285b...7a6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal resepktere ønsket deres da det er så nær familie og gi de penger. Kan jo gi album i tillegg, det er jo ikke så kostbar gave :)

Anonymous poster hash: 0688b...bf7
  • Liker 3
Skrevet

Jeg gav et sted mellom tre og fem til min bror. Kjøpte opplevelse til de.

Skrevet

Såpass. Det har vi absolut ikke råd til, var derfor jeg tenkte dette var en fin gave. De kommer nok ikke til å lage album hos fotografen da dette også er veldig dyrt.

Skrevet

Såpass. Det har vi absolut ikke råd til, var derfor jeg tenkte dette var en fin gave. De kommer nok ikke til å lage album hos fotografen da dette også er veldig dyrt.

Men endel fotografer lar ikke andre printe bildene deres, så da er det ikke sikkert du får laget noe album. Men fin tanke.

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Selvfølgelig kan man det, men om man skal ha ett album hadde det vært naturlig å inkludere bryllupsbildene tenkte jeg. Men det kan jo bli et superflott album uten de også.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke satt så stor pris på en slik gave. Bilder er en smakssak og ganske personlig, så det ville jeg heller ordnet selv.

Virker også som en litt opplagt måte å gjøre det billig på...

Skrevet

Ikke alltid alt kan regnes i kroner og øre. Det tar mye tid å lage et album, og tid er en knapp ressurs i dag. Mer knapp enn penger. Hva med å lage et slags decuopage -kort med bilder av de? Vi pleier å lage svært personlige kort til de vi er i bryllup hos (nære venner og familie), som gjenspeiler deres personligheter. Slår alltid godt an. Ellers liker jeg godt å gi bort opplevelser, feks kinobilletter, til opera, konsertbilletter. Hva med både en personlig kort/album gave og penger (gi etter evne)?

• Liker 1
Skrevet

Vi har en deal med fotografen at vi får alle bildene digitalt, betaler ekstra for det. Jeg hadde faktisk satt pris på et forseggjort album nettopp fordi jeg ikke har mye tid til overs til å ordne med noe sånt. :-)

Skrevet

Bare pass på at du da setter i gang rett etterpå og faktisk gjennomfører dette og ikke blir lei så det blir litt halvveis. Har en tendens til det selv :) tenker at det skal bli så fint og så koker det litt bort i kålen og ender med at jeg bare limer inn bildene på slutten. Tenker at om dette ikke skal fremstå som en måte å komme seg billig unna på så må det nok litt decoupage el.l til. Det må være et litt spesielt album!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...