Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hun suger og smatter på alt når hun skal sove, men smokk vil hun ikke ha. Når avtar sugebehovet og betyr det da at de med smokk egentlig ikke har behov for dette lenger?

Anonymous poster hash: fecfb...3a2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er stor variasjon hvor kraftig sugebehov den enkelte baby har, og også når den avtar. Mine 3 barn var ganske forskjellige der. Alle tre hadde veldig sugebehov den aller første tiden (3 mnd.) og den midterste var så ekstrem at jeg ga han smokk ganske tidlig. Han avvente jeg med smokk i 1 1/2 års alder, og det gikk greit.

Førstemann hadde sugebehov men fikk ikke/ville ikke ha smokk. Tredjemann fikk også smokk etterhvert, men der slet jeg litt med avveningen. Hun holdt vel på til 2-3 års alder. Smokk blir jo veldig fort en vane/uvane som brukes ved soving eller ved trøst. Jeg har vært konsekvent å bare brukt den i sovesituasjoner, og det har fungert greit. Jeg ser ofte større problemer for de som har barn som suger på tommelen. Den har de jo lett tilgjengelig hele tiden og er vanskelig å slutte med.

Konklusjon, alle har sugebehov mere eller mindre ganske lenge, og noen kan ha behov for enten tommel eller smokk.

Anonymous poster hash: dc68f...8dd
Skrevet

Her har hun mindre behov for smokk nå enn da hun var bitteliten. Det begynte vel å avta litt ved 4-5 måneders alder.. Før det ble dem brukt mye. Nå blir den brukt mest i bilen og ved innsovning på kvelden.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en barnehage på en småbarnsavdeling, dvs barn 1-3 år. Noen suger på ting mer enn andre, noen putter ALT i munnen og andre ikke så mye. Er ei jente der som er snart 3 år og hun er en av de ekstreme, hun putter ALT i munnen, og suger på bordkanter og stoler, og alt annet, og hun bruker ennå smokk når hun sover. Hun henger litt bak de andre på 3 år/nesten 3 år i utviklingen.

Anonymous poster hash: 01cf5...999
Gjest Carla
Skrevet (endret)

Haha tittelen på denne tråden fikk meg til å tenke på noe helt annet :ler:

Her skjønte jeg ingenting frem til leste videre haha

hun suger og smatter på alt når hun skal sove, men smokk vil hun ikke ha.

Endret av Carla
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...