Gå til innhold

Bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har alle i barnehagen til sønnen min feiret bursdagen på lekeland, bowlingen, svømmehallen ol og min sønn har såklart også ett stortønske om å gjøre det.

For det første blir det alt for dyrt for oss når det er 16 gutter fra barnehagen som skal inviteres i tillegg kommer 6 venner han har utenom. For det andre minnes jeg jo selv hvor kjekt det var når alle vennene mine kom hjem til meg for å feire bursdag. Og nå syntes jeg det er veldig kjekt at barna har med seg venner hjem og jeg føler jeg blir bedre kjent med dem om vi har bursdagen hjemme en når den outsorces til lekeland mm.

Jeg lurte på om dere har noen lure tips til hva vi kan gjøre for å få til en ekstra minnerik bursdagsfeiring hjemme. ??

Så langt har vi tenkt sett hale på grisen med godtepose som premie eller skattejakt.

Har også tenkt å bake rundstykker formet som bokstaver siden dette er førskoleggruppen i barnehagen og de er veldig opptatt av dette.

Tenkte også at vi kanskje kunne ha tau trekke konkurranse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag ei pølsebu ut av et vindu eller lignende.

• Liker 1
Skrevet

God ide =)

Gjest Keikolina
Skrevet

Synes det virker koseligere å ha bursdagsfeiring hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en pinata,

Figurballonger?

Sånn der fisk etter godteripose-lek?

Stolleken?

Anonymous poster hash: 1c9d8...215
Gjest oreokaka
Skrevet

Hjemmebursdagene var alltid best når jeg var liten!

Fiskedam? Pakkelek (med billige små gaver selvfølgelig)? Lese fortelling? Om det er nå på sommeren, kunne dere jo prøvd på noe ute, eks lage bål eller noe slikt, grille marshmallows?

Et annet "sparetips" kan være å heller ha godteriskåler istedenfor godteriposer. På den måten kan barna også velge ut det de selv vil ha, istedenfor å drive på med bytting.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det sånn at vi hengte opp et laken, og ba alle ungene stille seg på rekke. Så henta vi frem en fiskestang, og de slengte nøste over lakenet. Så "fiska" de opp en godtepose, som vi hengte på kroken. :)

Anonymous poster hash: 83631...1e4
Skrevet

du kan jo feire bursdagen i skogen. Det gjorde vi med vår 7 åring. Det ble stor suksess! De løp rundt i skogen, vi hadde skattejakt, og grillet pølser:)

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min liker best å gå i hjemmebursdager, selv om han elsker lekeland og slikt. Han syns det er helt topp å leke med lekene til kompisene.

Hva med skattejakt? Lag en lapp med tegning av f.eks en sokk. Da må de finne neste lapp i sokkeskuffen. Der er det bilde av en melkekartong. Neste lapp er i kjøleskapet osv. Bare pass på at alle får se lappen før de stormer av gårde til neste.

Vi bor trangt, og hadde tema piknik i veslas bursdag i 1. klasse. Det var av ren nødvendighet, - vi hadde ikke bordplass til alle. Men teppe på gulvet var stas. Og muffins med prasoller og seigmenn som solte seg.

AnonymBruker
Skrevet

Sist bursdag til minstejenta så bestilte jeg en pineata på nett, fylte den opp med snop, og barna dæljet løs på den etter tur:) Veldig populært!

Vi har og hatt skattejakt.

Vet ikke hvordan dere bor, men hvis dere har tilgang til uteområder så er utebursdager og veldig smart! Vi satte opp en lavvo et år, og barna grillet pølser med deig rundt.

Har selv hatt bursdager både i lekeland, kinobursdag og badelandbursdag, men de siste årene så har jenta selv heller ønsket å hatt hjemmebursdag.

Anonymous poster hash: c4da1...12c
AnonymBruker
Skrevet

Ja, også kan du kjøpe sjokoladepenger/lekemynter i plastikk som ser ut som gull som de kan bruke til å kjøpe pølsene med. :)

Anonymous poster hash: 3c7d9...441

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Burde tenkt på før du fikk barn at barn koster. Stakkars ungen din som ikke får ha skikkelig bursdag! Tenk han kan bli et mobbeoffer, vil du det?

Man kan virkelig ha en ordentlig bursdagsfeiring hjemme også. Skjerp deg!

Skrevet

Kjempe mange flotte forslag. Vi bor egentlig kjempe fint til. Har stor hage å leke i og skogen er ikke langt unna =)

Skrevet

Åh, nå fikk jeg flashback fra da jeg gikk i barnehagen og feiret bursdag hjemme. Det var sjørøverbursdag og pappa hadde vært og leid et ordentlig sjørøverkostyme til seg selv. Plutselig dukket han opp som selveste kaptein Grønnebill :fnise:, og vi dro på skattejakt.

Skatten var gravd ned i hagen, og inneholdt sjokoladegullmynter!

Det var stor stas!

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg er såpass "gammel" at alle hadde hjemmebursdager da jeg var liten. Men du har fått mange gode forslag her. Jeg husker faren min pleide å kle seg ut og komme med godteposer da jeg var liten :P

Jeg synes lekeland-bursdag o.l virker veldig stressende og lite koselig. Blir ikke mye tid til feiring av bursdagsbarnet - ungene bare hiver i seg litt mat og styrter av gårde for å leke mer. Og lekelandet er jo gjerne stappfullt av andre folk også. Nei, det kommer aldri på tale her.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi, mod.

Skrevet

Alltid gøy å ha bursdag hjemme. :)

Dere kan ha tema bursdag som f.eks Cowboy: grille pølser med pinnebrød over bål, sett evnt opp et par sage-krakker eller lign. med et pledd over, tegn et hestehode og sett det på i den ene enden, og lag en hale i den andre. :) Veldig morsomt med trehester. ;) Kaste hestesko.

Sjørøvere: Dekk bordet med gull mynter, og ha sjørøver-kake og gå på skattejakt for å finne godteposene.

Skal dere ha en pinata, kan den lages rimelig ved å pynte en skoeske. Barna bryr seg mest om innholdet og spenningen ved å få den i stykker. :)

Ellers kan dere sette opp flasker og spille bowling, Pakkeleken, Haien kommer,

Bro bro brille, Tampen brenner osv.

Ha f.eks en skål med twist til premie, slik at det blir trøstepremier til de som ikke vinner.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...