Gjest Ellab Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 (endret) Jeg kjøpte to bukser på Zara for ca ett år siden. Glidelåsen på begge to har blitt ødelagt og jeg er passe irritert. Kan jeg gå tilbake å få byttet dem? Er jo ganske rart at begge glidelåsene er ødelagt, hadde det bare vært den ene hadde jeg ikke brydd meg så mye. Den ene buksen har jeg brukt en del, men den andre har jeg kun brukt noen få ganger, så det kan ikke være at jeg har brukt dem for mye. Trenger hjelp fort siden jeg skal til Oslo i dag, bor ett stykke unna så har ikke hatt muligheten til å bytte dem tidligere... Edit: Skrivefeil Endret 19. juni 2013 av Ellab
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Det tviler jeg på ettersom det er ganske lenge siden du kjøpte dem. Kvaliteten på Zara-klær er dessverre ganske dårlig, og man får ofte det man betaler for. Anonymous poster hash: 2b72b...923
Gjest Ellab Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 I følge loven har jeg jo to år på meg... Har skjønt at Zara er direkte dårlig, men det med de buksene irriterer meg sånn at jeg vil gjerne bytte dem..
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Det tviler jeg på, at de kommer til å ville bytte bukse som er to år gamle. Men for all del lykke til!Anonymous poster hash: 92360...b2b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Skrivefeil, tenkte å skrive 1 år.Anonymous poster hash: 92360...b2b
Gjest Ellab Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 § 27. Reklamasjon Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Ja, det kan du, hvis du fortsatt har kvitteringen. Jeg har gjort lignende flere ganger. Tar alltid vare på kvitteringen når jeg kjøper litt dyrere klær og andre ting.Anonymous poster hash: 25f83...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå