Gå til innhold

Prednisolon til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen fått disse til barn med sterk eksem og allergier? Fikk denne i dag, men leser den kan gi bivikrninger. Fått kur på 6 dager.

Anonymous poster hash: 88bb8...e99
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som alle medisiner,kan den gi bivirkninger.

Jeg går selv på prednisolon av og til (kurer) pga leddgikt og allergi

Værste for meg er tissing og litt økt tørste.Men hva en kan få av bivirkninger er forskjellig.

Sønnen min har eksem og allergi, han merker ikke mye til disse kurene.

Mitt tipser er start kuren og se om det kommer bivirkninger. Om de blir for store så stopper du.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fikk en fem dagers kur pga allergi mot antibiotikaen hun fikk etter en infeksjon. Hun fikk litt problemer med å sove og ble noe hyper, ellers ingen forandring. Medisinen hjalp kjempebra. Var selv skeptisk til å gi henne den, siden listen over bivirkninger var noe skremmende, men legen forsikret meg om at ved kort tids bruk gir medisinen sjeldent skade.

Anonymous poster hash: f5cc0...541

AnonymBruker
Skrevet

Ja er i gang med kuren, ser ikke noe bivirkinger enda, men nå er det bare 5mg og 4 tabletter daglig i 6 dager, så får vi se om dette snur.

Anonymous poster hash: 88bb8...e99
AnonymBruker
Skrevet

5 mg er en lav dose og over kort tid, så det er ingen fare. Om man går på Prednisolon over lang tid (måneder og år) kan man får Cushing's syndrom.

Anonymous poster hash: 129a3...a81

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk beskjed om å ta kalsium når jeg gikk på prednisolon da det svekker benbygningen.

Jeg har valgt å ikke ta flere kurer, da presnisolon betegnes som steroider. Og det bryter ned immunforsvaret. Men så har jeg fått utskrevet større dose.

Vet ikke om dere bruker det, men ville forhørt meg med legen om bruk av saltsyre vaselin. Det er det som fungerer best mot min psoriasis, pakker meg inn i plastfolie en gang i blandt. Funker bedre enn kortisonsalvene. Sjekk med lege on det kan være noe foe deres del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...