Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jenta vår er i dag blitt 6 mnd og sovner kun ved puppen. Hun tar ikke smokk og det er veldig vanskelig å få henne til å sovne. På dagen triller vi, men på kvelden er det sirkus uten like. Hvordan lære hun å sove uten pupp som hun er blitt så avhengig av??

Anonymous poster hash: 1e07f...4cd
Videoannonse
Annonse
Gjest Elyssa
Skrevet

Huff, så slitsomt :tristbla:

Har desverre ingen erfaring på akkurat det, men vil bare si at jeg føler med deg, og håper noen kan hjelpe.

Gjest Magdalene
Skrevet

Det er jo bare å prøve å legge henne.

Ta henne opp og trøste når hun gråter, og legge henne ned så fort hun har roet seg.

Slitsomt i starten, for man kan holde på en stund, men det betaler seg jo.

Gjest Elyssa
Skrevet

Prøv evt med en klut som lukter av deg el?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Har du prøvd med sutteklut?

Vi har også en som ikke vil sovne av seg selv. Det jeg gjør er å legge meg ved siden av henne og holder hånden hennes og stryker litt på henne til hun sovner. Har du prøvd å synge eller nynne? Eventuelt sette på en cd med rolige sanger.

Ellers så kan du prøve å gi henne pupp i noen minutter og så erstatte den med smokk. Kanskje hun vil ha den da hvis du går rett fra pupp til smokk?

Lykke til uansett :)

Gjest Modig mor
Skrevet

Jeg har ei venninne som hadde samme problem, og som hadde nytte av boka Sove uten gråt. Jeg har ikke lest den selv, men den handler om akkurat sånne ting som dette.

Gjest RockOn
Skrevet

Jeg glemte og svare på TS sitt spørsmål i innlegget mitt. Jeg bør også brukt som smokk, men min sønn sovnet ikke alltid ved puppen, men da sovnet han av seg selv i senga etter litt skravling.

Men det endret seg, og plutselig så måtte han ammes i søvn. Jeg gjorde ingenting, fordi hvis jeg la han ned våken så hylskrek han og jeg er virkelig ikke særlig interessert i å bruke skrikekur.

Men en dag så sovnet han ikke ved puppen, jeg la han da ned i senga og sang en sang, han koste litt med bamsen sin og sovnet. Så hos oss har det fått i perioder og de har gått over av seg selv.

Og ofte så gjør det det.

Min sønn var feks ikke interessert i noe annet enn pupp til han var 7 måneder. Og han hadde fått tilbud om grøt hver dag siden han var 4-5 måneder. Plutselig da han var 8-9 måneder så viste han ingen interesse for pupp på dagtid (kun tidlig morgen og kveld).

Men nå er jeg ganske bestemt på at skrikekurer skjer ikke hos oss, så her får vi bare ta det som det kommer. Mulig det er naivt, men det har ordnet seg av seg selv, og jeg har stresset med ting og like etter har det bare gått over. Det er så vanskelig å vite, for de har utrolig mange "perioder" der de gjør ulike ting, og stort sett så går de over av seg selv.

Jeg ville ikke ha stresset så mye med at barnet sovner ved puppen enda. Men kanskje du kan begynne og prøve å legge h*n ned i halvsøvne og se om det går?

Skrevet

Huff, sånt er slitsomt! Det er da vel samme søren hvem som har lært babyen å sove sånn. Kanskje føltes det riktig der og da. Det er helt ok å være sliten og lei av det nå og søke råd for det!

Jenta mi var bare 2-3 mnd når jeg avvendte henne med det, men kanskje fungerer det uansett. Dette gjorde jeg i alle fall: Jeg forberedte meg på noen lange kvelder/netter. Vi har seng der den ene siden er tatt av og satt ved siden av oss. Sørget for at hun var god og mett når jeg la henne. La henne ned og begynte hun å sutre fikk hun pupp. I det øyeblikket hun hadde roet seg igjen så tok jeg puppen tilbake. Så lå hun gjerne sånn en stund før hun sutra igjen, da gjentok jeg. Så hun på en måte måtte ligge og roe seg ned selv, men jeg ga henne pupp om jeg så det kom til å eskalere. Det tok 3 kvelder tror jeg, så gikk ting lettere. Om det hjelper for deg vet jeg ikke, men det er nå sånn vi gjorde det. :)

Lykke til!

Skrevet

Dette skulle du tenkt på før du vente ungen til en slik uvane vettu.

Skrevet

Boka "Sove uten gråt" kan være til god hjelp! Ellers har jeg troa på at det meste går over av seg selv, slik har det ihvertfall vært hos oss. Jeg har opprettet utallige tråder her inne om div . problemer, men alle har vel egentlig løst seg selv etterhvert. :)

Ikke bry deg om surpompene som ikke kan la være å komme med ekle kommentarer.

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt. Det kan være slitsomt mens det står på, men der går over. Her godtok jeg at sånn var det, at hver kveld måtte jeg amme mellom en time og halvannen før han var klar for sengen. Satt nede på rommet og surfet på mobilen. Synes det var godt jeg, for da fikk jeg slappet av en time på kvelden uten andre lyder enn dielyden til lillegutt. :)

Gradvis ble han ferdig med å spise mye fortere, men måtte bysses i søvn, deretter lå jeg inntil han uten noen stimuli, etter hvert la jeg han rett ned i senga og satt inne på rommet hans til han var sovnet og fra han var 14 måneder så gikk jeg ut av rommet med en gang. Bruker ikke mer enn de minuttene det tar å synge på å legge han nå. Hadde jeg prøvd å tvinge han til noe annet så hadde det blitt mye skrik, og er ikke sikker på at jeg hadde hatt en unge som er så trygg at han kan legges uten problem selv på et hotell i utlandet han ikke har rukket å være på mer enn en time i våken tilstand.

Poenget mitt er at alle disse folkene som ganske så tydelig har hatt enklere babyer, eventuelt tatt skrikekur, egentlig kan ta seg en bolle, for de vet ikke hva de snakker om. ;)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Niennas, mod.

Skrevet

Vi hadde det akkurat sånn, hun tok heldigvis sokken etterhvert. Har du prøvd å ta ut puppen og forte deg å bytte med smokken? Sånn måtte vi gjøre det, og etterhvert så likte hun smokken mer og mer! Men hun ville bare ha smokken når den var varm, hvis den var kald spyttet ho den ut igjen med en gang! Også kjøpte vi "bed rockers" så vi kunne vugge på senga hennes, noe som gjorde det så mye lettere å få henne til å sovne! Det er kanskje dumt å venne dem til å måtte vugges i søvn, men bedre enn å ammes tenker jeg! Lykke til :klemmer:

Gjest Elyssa
Skrevet

Vi hadde det akkurat sånn, hun tok heldigvis sokken etterhvert. Har du prøvd å ta ut puppen og forte deg å bytte med smokken? Sånn måtte vi gjøre det, og etterhvert så likte hun smokken mer og mer! Men hun ville bare ha smokken når den var varm, hvis den var kald spyttet ho den ut igjen med en gang! Også kjøpte vi "bed rockers" så vi kunne vugge på senga hennes, noe som gjorde det så mye lettere å få henne til å sovne! Det er kanskje dumt å venne dem til å måtte vugges i søvn, men bedre enn å ammes tenker jeg! Lykke til :klemmer:

Sokken :ler: (ser det for meg)

:klem:

AnonymBruker
Skrevet

La baby sove med puppen i munnen til den er minst 2 år, da får du nemmelig en STOR stjerne her på KG!

Gratulerer som perfekt mor! Du gir barnet trøst, mat og hele deg selv! Diplomet for dagens KG-hønemor går til deg!

Og jeg tuller ikke! Jeg mener det, du er en helt her inne!

Anonymous poster hash: 586d5...4dd
Skrevet

La baby sove med puppen i munnen til den er minst 2 år, da får du nemmelig en STOR stjerne her på KG!

Gratulerer som perfekt mor! Du gir barnet trøst, mat og hele deg selv! Diplomet for dagens KG-hønemor går til deg!

Hva ER dette for en dag her inne..? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Har du stått opp med feil fot i dag?
AnonymBruker
Skrevet

Har du stått opp med feil fot i dag?

Nei, jeg mener det! Det er flott! Bonding De Luxe, kalles det!

Hvorfor tviler du på meg? Er jeg litt for entusiastisk mener du? For jeg mener det 100%

Skrevet

Dette skulle du tenkt på før du vente ungen til en slik uvane vettu.

Da har du nok hatt en lett unge om du kan få deg til å si sånt!!!

Her hadde vi kolikk i 4 mnd, og mye gråt fram til han var 6 mnd. Så da gjør man det man kan for å få babyen til å sove! Du er så sliten at du orker ikke annet!

Til ts: Vi har hatt det helt likt. Prøvde rådet i sove uten gråt-boka, å hekte av tidligere og tidligere. Gjorde det ei stund, men syns vel ikke det funka helt. Men plutselig en dag tok han smokken.

Han er nå 8 mnd. Vi går inn på soverommet og ammer, da han er ferdig velter han seg over på ryggen, da løfter jeg han over i senga, og gir han smokken. Stryker på ryggen, vugger litt på senga (har bed rockers), noen ganger sovner han, andre ganger må han ligge litt og småsutre til han sovner (går inn om han gråter altså...)

Men poenget mitt er at det går over. Er faktisk ikke mer enn 2 mnd siden jeg fortvila laget en tråd identisk men denne...

Skrevet

Sokken :ler: (ser det for meg)

:klem:

:hoho:

Har fått meg ipad, så er ikke blitt helt vant til at den retter på meg enda :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...