Gå til innhold

Mannen er steril, likevel mulig med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke jeg får masse slemme kommentarer om jeg ikke burde visst ditt og datt her nå, men sannheten er vel at jeg aldri har satt meg inn i det.. Dersom mannen er steril, er det likevel noe sjanse for at en kan få barn sammen? Han er steril som følge etter sykdom..

Anonymous poster hash: 18a1a...83c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis mannen er helt steril, kan han ikke få barn. Kan han få barn, er han ikke steril.

:)

Anonymous poster hash: 8150e...7f7

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at du spør.

Sterilitet etter operasjon kan noen ganger reverseres.
Hvordan det er etter sykdom vet jeg ikke, men du bør nok regne med at det ikke er håp.
Vil vel anbefale at dere snakker med en lege.

• Liker 1
Gjest Twelve12
Skrevet

Han kan muligens ha produksjon i testiklene selvom sædprøve er negativ. Da er det mulig med prøverør. Rettere sagt icsi m/tese.

En fertilitetsklinikk vil kunne avgjøre om dere er kandidater til dette

Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, ja det var dette med prøverør og sånn jeg tenkte på, om det kaaaanskje er en liten sjanse for noe likevel.

ts

Anonymous poster hash: 18a1a...83c
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne har nettopp fått et barn med en sterilisert mann. Han valgte selv å bli sterilisert for noen år siden fordi han trudde at han ikke skulle ønske flere barn, før han møtte henne. De fikk tatt ut sæd av han og hun ble gravid på første forsøk ved hjelp av IVF (prøverør er det vel?).

Så hvis din man har en sædproduksjon så er det håp, hvis ikke er det dessverre ingen håp :( Da må du få en donor (trur du må til Danmark da) eller adoptere.

Anonymous poster hash: 3381d...76f
  • Liker 1
Skrevet

Er en mann her inne som fikk barn på den naturlige måten etter å ha blitt sterilisert. Men tror det hører sjeldenheten til.

Gjest Naria
Skrevet

Biologiske barn kan nok være vanskelig, men det finnes jo andre muligheter. Donor og adopsjon er vel de mest nærliggende.

AnonymBruker
Skrevet

Biologiske barn kan nok være vanskelig, men det finnes jo andre muligheter.

Andre muligheter enn biologiske barn?

Anonymous poster hash: f1e61...790

Gjest Naria
Skrevet

Andre muligheter enn biologiske barn?

Anonymous poster hash: f1e61...790

Ja?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja?

:fnise: Ikke-biologiske barn? Robot-barn, da?

(No offense, altså, jeg bare synes det er litt festlig. Litt som når folk snakker om "kjemiske stoffer" når de mener syntetiske - som om naturlige stoffer ikke skulle ha noe med kjemi å gjøre... Men jeg vet jo at man gjerne snakker om biologiske foreldre, så hvorfor ikke biologiske barn også...)

Anonymous poster hash: a3fea...3a0

Gjest Naria
Skrevet

:fnise: Ikke-biologiske barn? Robot-barn, da?

(No offense, altså, jeg bare synes det er litt festlig. Litt som når folk snakker om "kjemiske stoffer" når de mener syntetiske - som om naturlige stoffer ikke skulle ha noe med kjemi å gjøre... Men jeg vet jo at man gjerne snakker om biologiske foreldre, så hvorfor ikke biologiske barn også...)

Anonymous poster hash: a3fea...3a0

Biologiske foreldre? I motsetning til hva? Robot-foreldre? Det er jo et helt vanlig uttrykk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...