Gjest NastyNice Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Har blitt invitert til bryllup i juni, og det skal være ganske fint har jeg skjønt. På innbydelsen står det mørk dress under antrekk. Vielsen er kl. 1500 og middag 1700, hvis det har noe å si... Jeg sliter med å skjønne helt hva det dreier seg om. :oops: Har jeg skjønt det riktig, så dreier det seg om litt pyntet kjole med liten veske til meg selv og mørk dress med mørke sko til sambo. Men... Har man noen andre alternativer til kjole? Pyntet dressbukse f.eks? Eller er det helt utelukket? Hva annet bør man unngå? Takker på forhånd for svar!
blyg Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Hei. Vi har; smoking/mørk dress på våre invitasjoner, og da betyr det lang kjole på damene (så vidt jeg vet), men jeg ser ikke bort ifra at noen kanskje har en "drakt" eller bukse-dress... den bør bare være pyntet nok.. hvis du skjønner....
jea Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 Vi har smoking/mørkdress... Damene kommer i det de vil,men de bør jo matche sin partner litt da..De kan komme i kjole eller en stilig dress.. Det er mange hvite dersser å få kjøpt nå(til damer)
jea Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Jeg syns ikke det hadde vært noe problem att en av gjestene mine kom i hvit dress:: :-)
Siam Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Enig med jea. Så lenge folk er pyntet er det det samme for meg hva de har på seg. Synes hvit dress er fint, jeg! :-)
Lullu Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 Ja, jeg er også helt enig med Jea :-) Hadde absolutt ikke blitt snurt om noen dukket opp med hvit dress i bryllupet. Var egentlig ment som en spøk. Men allikevel - finnes nok de som også hadde reagert på dette.
nessi Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Hva er vitsen med å skrive dresskode, hvis man ikke bryr seg om hva folk har på seg? Da kan man jo like så godt la være å skrive noe.
Siam Skrevet 13. april 2004 #9 Skrevet 13. april 2004 Det kan være greit å sette en standard. Jeg hadde nok ikke likt om noen kom i olabukser... En jente kan være like pyntet i en buksedress som i lang kjole.
minniepus Skrevet 13. april 2004 #10 Skrevet 13. april 2004 Hva er vitsen med å skrive dresskode, hvis man ikke bryr seg om hva folk har på seg? Da kan man jo like så godt la være å skrive noe. Det er vel for at gjestene skal få en pekepinn om de står der med smokingen, kjole og hvitt, og mørk dress og lurer på hva de skal velge... Sånn tenker jeg i alle fall.
Gjest Poirot Skrevet 13. april 2004 #11 Skrevet 13. april 2004 Mørk dress vil ofte si at man tar noe av det fineste man har av lang kjole/todelt kjole.
jea Skrevet 13. april 2004 #12 Skrevet 13. april 2004 man skriver jo en dresskode for att ikke folk skal dukke opp i vanlig bukse og skjorte..Og jenter opp i olabukse og en topp.... Som de sier over her att de får en pekepinn :-)
Isiselin Skrevet 13. april 2004 #13 Skrevet 13. april 2004 Vi har ikke skrevet dresskode i det hele tatt, vi... Folk tar som regel det peneste de har på seg i et bryllup likevel. Dessuten er det nok svært få av våre mannlige gjester som eier smoking eller kjole og hvitt i tillegg til dress... Om noen skulle dukke opp i olabukse så flyr vi ikke i taket av den grunn. Der vi kommer fra (både sted og familie) ville nok dresskoder forvirre mer enn å utelate dresskode. Men til spørsmålet så tror jeg nok du godt kan ha på deg en fin dress. Tror det sikkert er ment slik at dere skal pynte dere, mindre viktig hvordan dere skal pynte dere.
nessi Skrevet 13. april 2004 #14 Skrevet 13. april 2004 Joda, sånn tenker jo jeg også, men når man da etterpå sier at folk kan komme i det de vil, da ser ikke jeg helt grunnen til å skrive noe. Vi skriver ikke noe dresskode. Våre familier og venner vet vi at kommer i penklær. Ingen av de som ville stille i olabukse i et bryllup.
Arwen Skrevet 13. april 2004 #15 Skrevet 13. april 2004 Vi skriver antrekk : pent vi. Så lenge folk pynter seg er jeg fornøyd.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. april 2004 #16 Skrevet 13. april 2004 Det kan være greit å sette en standard. Jeg hadde nok ikke likt om noen kom i olabukser... En jente kan være like pyntet i en buksedress som i lang kjole. Hvor mange tror du egentlig stiller i olabukse i et bryllup?
Gjest MrsL Skrevet 13. april 2004 #17 Skrevet 13. april 2004 Det betyr så vidt jeg vet pen, mørk dress på mennene og lang kjole på damene
zmurfette Skrevet 13. april 2004 #18 Skrevet 13. april 2004 Det betyr så vidt jeg vet pen' date=' mørk dress på mennene og lang kjole på damene[/quote']
Mistyen Skrevet 13. april 2004 #19 Skrevet 13. april 2004 Da vi skrev "Mørk dress" på invitasjonene, så forstod de som kom i vårt bryllup at det betød lang kjole på damene Og helt ærlig - jeg synes ikke hvit dress på en dame passer seg i et bryllup.Føsrt og fremst fordi hvitt er brudens farge den dagen. Kall meg gjerne snerpete, men da hadde jeg reagert litt :oops:
Lullu Skrevet 13. april 2004 #20 Skrevet 13. april 2004 Misty = Snerpete Neida. Vi er forskjellige alle sammen. Og forhåpentligivs vet din familie og dine venninner at du hadde reagert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå