Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvordan gjør man det når man skal avvenne trilling på en 4,5 mnd baby for å lære den til å sovne av seg selv i vogn uten trilling?

Saken er at det gjør ikke noe å trille i søvn, men han våkner så ofte og da må det trilles gjevnlig igjennom hele søvnøkten på ca 2 timer.

Anonymous poster hash: 4f79c...b7b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutta å trille like før babyen sovna, starta igjen om han ble urolig slutta så like før søvn. Holdt på slik ei stund, blir litt som opp ned metoden bare med trilling. Trilla igjen før det ble gråt da. Det funka for oss rundt 5 mnd alder tror jeg det var, men det er ikke sikkert det fungerer for alle da

Anonymous poster hash: a82d8...c57

Gjest Elyssa
Skrevet

Her gikk det over av seg selv rundt 6 mnd :) (altså han sovnet i stillestående vogn)

AnonymBruker
Skrevet

ts her: ok da får jeg vente litt å se. Problemet er bare at han ikke tar smokk, og da klarer jeg nesten ikke skjønne at han skal roe seg uten noe stimuli. Men det går vel til slutt ;)

Gjest Elyssa
Skrevet

ts her: ok da får jeg vente litt å se. Problemet er bare at han ikke tar smokk, og da klarer jeg nesten ikke skjønne at han skal roe seg uten noe stimuli. Men det går vel til slutt ;)Anonymous poster hash: 4f79c...b7b

Slitsomt :tristbla:

Har du prøvd med smokk nå i det siste? Lillegutt tok ikke smokk før han var 4 mnd.

Det vi ellers gjorde var å med jevne mellomrom gi han muligheten til å sovne selv, og prøvde (ikke lett!) å ikke ta det så tungt når det ikke gikk. Her gikk det rett og slett ikke før han var klar for det selv.

Men skjønner at det ikke er likt for alle altså, og man kan jo nesten ikke trille i søvn i 2-3 år, så da får man bare prøve seg frem :)

Gjest Magdalene
Skrevet

La baby ligge i vognen, også rugger du bare på vognen når baby gråter, og stopper når baby har roet seg. Kan ta litt tid i starten da ;)

AnonymBruker
Skrevet

Slikt må man bare regne med da man selv starter slike uvaner..... Som man reder så ligger man.

Anonymous poster hash: a6edc...8ba
Skrevet

La baby ligge i vognen, også rugger du bare på vognen når baby gråter, og stopper når baby har roet seg. Kan ta litt tid i starten da ;)

Sånn gjorde vi det i bhg jeg jobba i, alle barna der sovna av seg selv uten hjelp etter en liten uke :)
Skrevet

Slikt må man bare regne med da man selv starter slike uvaner..... Som man reder så ligger man.

Anonymous poster hash: a6edc...8ba

Når ble det en uvane å trille tur med babyen? Har det aldri slått deg at mange babyer faktisk trenger hjelp til å sovne?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vente du han til det i utgangspunktet? Det er jo som en over sier, som man reder så ligger man. Du han kun deg selv å takke for uvanene du har gitt ungen din. Min sympati får du ikke.

Skrevet

Hvorfor vente du han til det i utgangspunktet? Det er jo som en over sier, som man reder så ligger man. Du han kun deg selv å takke for uvanene du har gitt ungen din. Min sympati får du ikke.

Tror du alle babyer bare kan legges i en seng for å sovne av seg selv?

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med de sure kommentarene her da? Er det mulig ... det er da helt vanlig å trille tur med babyen, og helt vanlig at de sovner lettere i vogn i bevegelse. Det har med hva babyen er vant til fra magen, og har ingen ting med å venne barn til uvaner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts her: jeg blir glad for tilbakemeldinger og tips og råd. Noen ser jeg mener at man er skyld i det selv, og det er jeg jo klar over. MEN dette er noe jeg har villet gjort helt bevisst for å få han til å sovne fortere. Han ble født 6 uker for tidlig og har vært en liten skjør krabat som ikke har roet seg annet enn ved trilling, og jeg er ikke den type mor som lar barnet mitt gråte seg i søvn!! Nå som han har blitt større er dette blitt mer enn uvane, og jeg må nå ta afære nå som jeg tror han er blitt gammel nok til å finne søvnen selv... Takk for alle med forståelse ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts igjen: bare en ting til.. Til dere som mener man er skyld i det selv: Hvordan ville dere gjort det hvis deres lille på knapt 2 kilo, gjennomsiktig hud og dunhår på hele kroppen...skjør som silke og helt uskyldig.. Ja hvordan ville dere fått en liten krabat til å sove hvis han ikke ville sove uten stimuli? Da ville dere altså bare latt han gråte seg i søvn?? Hjerterått!!!

• Liker 1
Skrevet

ts her: jeg blir glad for tilbakemeldinger og tips og råd. Noen ser jeg mener at man er skyld i det selv, og det er jeg jo klar over. MEN dette er noe jeg har villet gjort helt bevisst for å få han til å sovne fortere. Han ble født 6 uker for tidlig og har vært en liten skjør krabat som ikke har roet seg annet enn ved trilling, og jeg er ikke den type mor som lar barnet mitt gråte seg i søvn!! Nå som han har blitt større er dette blitt mer enn uvane, og jeg må nå ta afære nå som jeg tror han er blitt gammel nok til å finne søvnen selv... Takk for alle med forståelse ;)

ingen mødre med en normal dose kjærlighet for barnet sitt lar babyen gråte seg i søvn :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts igjen: bare en ting til.. Til dere som mener man er skyld i det selv: Hvordan ville dere gjort det hvis deres lille på knapt 2 kilo, gjennomsiktig hud og dunhår på hele kroppen...skjør som silke og helt uskyldig.. Ja hvordan ville dere fått en liten krabat til å sove hvis han ikke ville sove uten stimuli? Da ville dere altså bare latt han gråte seg i søvn?? Hjerterått!!!

Hvordan kan du trekke en konklusjon om at hvis vi ikke triller, så gråter barnet seg i søvn? Tror du er litt for mye fiksert på deg og ditt!

Anonymous poster hash: 917ef...047

Skrevet

Hvordan kan du trekke en konklusjon om at hvis vi ikke triller, så gråter barnet seg i søvn? Tror du er litt for mye fiksert på deg og ditt!

Det var vel ikke det TS sa heller. For hun var det eneste alternativet å hjelpe babyen til å sovne, ellers ville han bare grått. Også handler jo faktisk denne tråden om TS og hennes baby ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

da spør jeg deg igjen:hvordan ville du fått din baby til¨å sove hvis den ikke ville sovne uten stimuli? ts

Gjest Elyssa
Skrevet

Visste ikke at det var folk som tenkte sånn jeg altså!

Man gjør det som skal til for at en liten baby skal sove, og sånn er det bare!

Ts, du kan trøste deg med at de som sier sånt, enten har hatt verdens enkleste unger, eller vært helt hjerteløse og bare latt de skrike. Folk altså!

:klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men hvordan sover de andre trillingene da?

Anonymous poster hash: e96bc...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...