AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Merker dere godt når babyen/barnet holder på å få tann? Hva gjør dere om det er veldig plaget med tannfrembruddet? Min er 10 mnd og har fryktelig vondt for tiden, men bare om natta. Griner, sutrer og putter fingrene i munnen. Blir mye kosing og amming... Han vil helst ha puppen i munnen konstant. Har for første gang gitt han dentinox. Tann nr.5 nå...Anonymous poster hash: e30bc...365
theamjii Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Merker dere godt når babyen/barnet holder på å få tann? Hva gjør dere om det er veldig plaget med tannfrembruddet? Min er 10 mnd og har fryktelig vondt for tiden, men bare om natta. Griner, sutrer og putter fingrene i munnen. Blir mye kosing og amming... Han vil helst ha puppen i munnen konstant. Har for første gang gitt han dentinox. Tann nr.5 nå...Anonymous poster hash: e30bc...365 Kan hende han klør i munnen og må ha noe å bite/suge på. noe mykt å bite i tror jeg kunne ha gjort susen , lykke til
ara Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Jeg gir dentinox. Om gutten har vært skikkelig plaget har jeg gitt han en stikkpille også. Mye bedre det, enn at han skal ligge våken hele natten og ha det skikkelig ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Kan hende han klør i munnen og må ha noe å bite/suge på. noe mykt å bite i tror jeg kunne ha gjort susen , lykke til Litt vanskelig om natta kanskje? Her sliter vi også med den femte tanna om dagene, og har nå måttet bruke dentinox. Før har vi ikke merka så mye til de tennene. Prøver å bruke så lite dentinox som mulig likevel. Skal heve hodenden på senga i dag tenkte jeg, men det er ikke like lett å få til når den lille ligger på tvers og opp ned i senga ut over nattaAnonymous poster hash: 812e7...9a7
miss summer Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Har ei venninne som legger smukken i fryseren litt så den blir kald og gnir den over der tennene kommer på mini. Hun roer seg veldig og liker det! Men det varer ikke så veldig lenge da..
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Frossen banan i en ny vaskepose var vår redning. Det blir litt gris, men mini slapp å ha vondt. Anonymous poster hash: df5b6...a90
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Min jente har vært veldig plaget med tannfrembrudd. Og det er ikke snakk om bare noen dager så er det gjort, hun plager i flere uker før tanna bryter gjennom. Veldig mye styr om nettene. Og siden Dentinox har så kortvarig effekt har vi gitt smertestillende(paracet under 1 år og Ibux(mye mer effektivt) fra 1 år), periodevis mer enn vi har likt, men vi har ikke sett annet råd om vi skulle komme helskinnet gjennom det som familie(skal sies at det har vært en del søvnproblemer utenom også, så vi har vært ganske langt nede med søvnmangel). Det har ikke vært noe kjekt å ty til så mye smertestillende, men vi har altså ikke sett noe annet valg. Lege og helsesøster har også gitt oss "medhold" i å gjøre det. Anonymous poster hash: 1d09d...887 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Vår hadde ikke plager med de første tennene, men når hjørnetennene og jekslene kom var det ille. Syns ikke dentinox fungerte så bra, og jeg ville gi så lite som mulig av det. Noe kaldt å spise på hjalp litt om dagen. Men det er jo gjerne på natten det er verst, da ligger man ned og har tid til å kjenne skikkelig på smertene. Så det ble litt samsoving, litt soving på fanget og paracet på de verste dagene. Jeg er ikke glad i å bruke mye medisiner selv, men heller en paracet enn en våkenatt og masse unødvendig vondt for henne. Anonymous poster hash: cc786...770
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Tusen takk for svar Måtte bruke både dentinox og paracet i natt. Da sovnet han etter en stund. Har hatt litt vondt da de andre tennene kom også, men ikke sånn som nå. Ser at det er flere tenner som er på vei, så er spent på denne natten og de neste nettene. Huff, slitsomt med så lite søvn, også synes jeg så synd på gutten min... Han bruker ikke smukk forresten. Vil gjerne høre fra flere! TSAnonymous poster hash: e30bc...365
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Datteren min har vært mye plaga med tennene, så jeg smører med dentinox, gir myyyyye trøstepupp og paracet ved behov. Har og hevet hodeenden på senga. Anonymous poster hash: 5534b...913
lykkeliggift Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Prøv utroligsalven, den skal visst være veldig effektiv
Stinelin Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Dentinox her også, og Paracet om det blir for ille. Har hatt hodeenden hevet, men nå sover han i alle retninger. Av og til fungerer det å legge han tibake med hodet i "riktig" ende, så da fungerer det.
*Joyce* Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Enig i at Ibux har bedre effekt enn paracet; på lillesøster hjelper paracet knapt i det hele tatt. Men vi har vårt svare strev med å få i henne Ibux-mixturen, til tross for at vi har prøvd "alt" for å få det i henne. Begge våre har vært veldig plaget ved alle tannfrembrudd, og det er utrolig slitsomt for oss alle sammen. Løsningen her er pupp, pupp, pupp, tanngelé (kjøpt i UK, samme virkestoff som Dentinox men litt enklere å påføre), og smertestillende de verste nettene. Kalde biteringer lindrer litt (slike), og å massere forsiktig med fingertannbørste. Og forøvrig bite tennene sammen og vite at det går over... Med storesøster var vi forbi det verste da hun bikket to år.
Vera Vinge Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Sønnen min har vært veldig plaget med noen tenner, og jeg tror dette alltid har vært de nede. De første to og jekslene har vært verst. Her har gutten fått veldig vondt i ørene i ukene eller dagene før, og han har hatt vanskelig for å sove. Har da gitt paracet hvis han ikke roer seg, noe legen syns er greit. Har også sjekket for ørebetennelse flere ganger, men de finner ingenting, så konklusjonen er tenner. Liker egentlig ikke å gi paracet, men spesielt etter en spesielt grusom natt hvor vi hadde gått tom, har jeg innsett at det må til i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå