Gå til innhold

Gardinløsning verandadør + vindu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et rom der det er et vindu rett ved siden av verandadøren. I selve døren er det slik at ca halvparten er vindu. Hvordan gjør man det mtp gardiner? Kun i vinduet? På hver sin side av dør og vindu? Gardin ved dør, lift på vindu?

Hva tror dere blir fint?

Egentlig er jeg ikke så fan av gardiner, men akkurat i det rommet bør det være noe som skjermer for lys også siden det er et soverom.

Anonymous poster hash: 55382...dea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det nesten slik som du beskriver, og har valgt å ha en lang gardin som dekker verandadøråpningen. Hovedsakelig pga at jeg ikke har lyst på så mange veps og fluer som flyr inn når vi er på verandaen med døren åpen...

På vinduet har vi en persienne, har radiator under vinduet, som gjør at jeg ikke kan ha noen lang gardin som går ned til gulvet.

Anonymous poster hash: 79e2e...aad
  • Liker 1
Skrevet

Vi har lange gardiner på hver side bare. De henger ikke rett ned da, har sånn bånd (?) slik at de får sånn fin bue :)

Skrevet

Jeg har et rom der det er et vindu rett ved siden av verandadøren. I selve døren er det slik at ca halvparten er vindu. Hvordan gjør man det mtp gardiner? Kun i vinduet? På hver sin side av dør og vindu? Gardin ved dør, lift på vindu?

Hva tror dere blir fint?

Egentlig er jeg ikke så fan av gardiner, men akkurat i det rommet bør det være noe som skjermer for lys også siden det er et soverom.

Vi har også en slik løsning, og hos oss ble det finest med 3 lengder. Prøvde først med 2 lengder, men ble ikke helt komfortabel med mellomrommet som ble mellom verandadøren og vinduet, så da hengte vi opp en gardin til, og ble fornøyde. Prøv deg frem ;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! :) Da har dere en stor gardinstang over hele?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse:

Stor=lang

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! :) Da har dere en stor gardinstang over hele?

TS

Jeg har slik løsning både i stua og på soveromnet. Lang stang i stua med feste også på midten for å unngå svai. På soveromnet er det gardinbrett men har gardinene på samme måte der. Som annen bruker sier, går å bruke båbd. Jeg har gardinholdere fra black design, hjerter på midten sv gardinene.

Anonymous poster hash: 1b7da...87b

Skrevet

Har slik på kjøkkenet, og jeg har bare en kappe over vinduet og døren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...