Gjest Anonym Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Har ei datter på snart 1år, som aldri har vært hos sin far. Vi gikk ifra hverandre når jeg ble gravid, og etter hun kom til, så far henne ca annen hver mnd. Etter hun ble 7mnd kom far ca 1 time, annen hver uke og nå vil han ha tid med henne alene. Men jeg er litt skeptisk. Føler de ikke kjenner hverandre godt nok. Så lurer på om noen andre har ca samme erfaring? Og hva du/dere gjorde da?
Kontormus Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Kan han nøye seg med å ha henne bare på dagtid til å begynne med og vente med overnatting til hun er tryggere? Så små barn har ikke lang hukommelse og 1 time hver 14. dag er ikke så mye.
Armitage Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Har ei datter på snart 1år, som aldri har vært hos sin far. Vi gikk ifra hverandre når jeg ble gravid, og etter hun kom til, så far henne ca annen hver mnd. Etter hun ble 7mnd kom far ca 1 time, annen hver uke og nå vil han ha tid med henne alene. Men jeg er litt skeptisk. Føler de ikke kjenner hverandre godt nok. Så lurer på om noen andre har ca samme erfaring? Og hva du/dere gjorde da? De blir da ihvertfall ikke kjent om de ikke får tilbringe mer tid sammen. Hva har han gjort for at du skal være skeptisk til ham? Tror du at han ikke greier å ta ordentlig vare på henne?
Brunhilde Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Hvordan har du tenkt at de skal bli kjent hvis de ikke får være sammen?
Nerine_ Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Kanskje han kunne vært hos dere en helg, eller dere vært hos han? Så kunne hun blitt mer kjent med han, samtidig som hun har trygghet rundt seg.
Gjest Anonym Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Føler vel at det er best han blir kjent med henne med noen tilstede. Har aldri nekta han å være ilamme oss, men er ikke ofte han kommer på besøk. Har spurt flere helger om vi skal være ilag en hel dag.(han kommer stortsett kl 6-7 på kveld) men i helgene har han alltid andre planer. Grunn til at jeg er skeptisk er for at han har aldri skifta bleie, tar ikke interesse i det hun gjør en vanlig dag, vet ikke hva hun spiser/drikker. (I utgangspunktet ville han ikke ha henne) Skal også sies at han har epilepsi.
Nerine_ Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Føler vel at det er best han blir kjent med henne med noen tilstede. Har aldri nekta han å være ilamme oss, men er ikke ofte han kommer på besøk. Har spurt flere helger om vi skal være ilag en hel dag.(han kommer stortsett kl 6-7 på kveld) men i helgene har han alltid andre planer. Grunn til at jeg er skeptisk er for at han har aldri skifta bleie, tar ikke interesse i det hun gjør en vanlig dag, vet ikke hva hun spiser/drikker. (I utgangspunktet ville han ikke ha henne) Skal også sies at han har epilepsi. Jeg forstår godt at du er skeptisk når han virker såpass uinteresert. Jeg hadde heller ikke latt han ha henne før han var inneforstått med rutiner og hun var trygg på han.
Stinelin Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Jeg ville kun latt han ha henne om han ble ordentlig kjent med henne sammen med deg først. Slik er det jo med oss andre som trenger barnevakt, de må jo bli kjent med barnet først. Vet ikke hvilke rettigheter han har da, mulig det er annerledes når han er far. Jeg ville ha oppfordret til at dere bruker mer tid sammen alle tre før han har henne alene. Og det med epilepsi er kanskje litt skummelt om han får sterke anfall og sånn?
Gjest Marmot Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Du bør kalle inn til samtale på familievernkontoret, og legge frem et forslag om at han kommer og er hos dere noen timer to-tre ganger i uka, og at han deltar i stellet da (bleiebytte, mating, legging osv), slik at de blir kjent med hverandre. Det lureste du kan gjøre er å vise at du er interessert i at han skal få ha samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå