Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve å lage rundtstykkedeig på kvelden, og la den heve over natten. Har lest litt rundt og fant en blogg der det sto at man skulle trille ut rundtsykkene før man satte deigen i kjøleskaper for heving. Hva er egentlig riktig, å la deign heve i kjøleskapet før man triller den ut eller trille ut før heving?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

begge deler går veldi fint.har du plass i kjøleskapet ditt til bollene, så er jo det mindre arbeid for deg på mårningen.:)

Anonymous poster hash: 8c111...af2
Skrevet

Jeg syns det fungerer veldig greit å trille rundstykkene ut og sette brettet i kjøleskapet.

Når de skal stekes tar jeg brettet ut og lar det står på benken mens ovnen blir varm, lettvint måte å få deilige, ferske rundstykker til frokost.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar. Hvordan er det med gjærmengden, oppskriften sier egentlig 50g ferskgjær. Skal jeg bruke mindre siden det skal heve kaldt over tid?

Skrevet

Tusen takk for svar. Hvordan er det med gjærmengden, oppskriften sier egentlig 50g ferskgjær. Skal jeg bruke mindre siden det skal heve kaldt over tid?

Jeg tror jeg ville halvert gjærmengden. Husk å bruke kald væske også.

Skrevet

Jeg tror jeg ville halvert gjærmengden. Husk å bruke kald væske også.

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Jeg syns kaldhevet deig er veldig god å jobbe med, så jeg hadde trillrt ut rundstykkene dagen etter, men det kommer jo ann på hvor god tid du har.

Skrevet

Jeg syns kaldhevet deig er veldig god å jobbe med, så jeg hadde trillrt ut rundstykkene dagen etter, men det kommer jo ann på hvor god tid du har.

Jeg trillet de ut dagen før og resultatet ble veldig bra :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg pleier å sette deigen (bruker halve gjærmengden og kald væske), la den elte i maskin i 10-15 minutter også rulle boller og sette de på bakepapir i kjøleskapet. Hvis du har lite kjøleskap som meg, anbefaler jeg å ha litt ekstra mel under bollene slik at de er lette å få av bakepapiret dagen etter når de skal på brettet. På morgenen pleier jeg å sette på ovnen også legge håndlæ over og la de hvile på benken i 15 minutter eller lenger. :)

EDIT: skrivefeil

Endret av boks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...