Gjest timin Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Vi er i den prosessen på å gå fra hverandre. Det eneste vi ikke blir helt enige om er barna. Vi har et godt forhold, men begge jobber litt dumme tider. Om vi blir enige om 60/40 som vi har snakket om, og han har de mer eller mindre enn måned, er d lov? Eller skal vi kun forholde oss til avtalen? Syns jo det er dumt om en av oss trenger barnevakt noen dager, at ikke barna skal kunne være med den andre forelderen.
Britt Banditt Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 (endret) Det er jo ikke akkurat noe politi (eller NAV..) som henger over skuldra for å sjekke om dere forholder dere til samværsavtalen til punkt og prikke hele tiden. Så det går nok helt fint med litt slingringsmonn. Men om dere praktiserer 50/50 og noen melder fra om det til NAV og det blir bevist kan du miste stønadene (en del har jo avtale om 60/40 bare for å få stønader). Endret 18. juni 2013 av Britt Banditt
Gjest timin Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Er ikke for søknadene din del, men er den løsningen vi ser på som best for barna i utgangspunktet Men noen helger, ukedager og sånt er vanskelig for begge to. Tenker da at om jeg må gi litt ekstra enn uke så sier han at han vil ha de og ikke barnevakt og motsatt. kan han brukte det mot meg senere at han til tider har hatt de mer? Burde vi loggføre alt?
Disco Biscuit Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 For meg ser det ut til at dere har en god plan på dette. Jeg har selv et bonusbarn som er hos i utgangspunktet 50/50, men om det er slik at vi, eller mor trenger det så er det aldri noe problem at hxn er mer hos oss eller mor for kortere perioder. Så lenge dere har den vanlige avtalen skriftlig og holder dere til den når det går så skulle det ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå