AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Jeg vet det er normalt å være urolig de første gangene, og det som fungerer best er at mor er rolig for barnet. Men det gjør så himla vondt i hele kroppen å levne henne i barnehagen. Jeg var med henne på tilvenning 3 mnd før bhg start, slik at hun skulle bli trygg og at jeg skulle bli trygg. Hun skrek første gang jeg gikk, og gjør det enda hver gang jeg drar. Jeg har ikke noe jobb å gå til enda, da vi kun har 2 dager i bhg foreløbig. Til høsten blir det 100% og jeg gjør ikke annet enn å være urolig. Jeg gruer meg til å forlate henne, la andre ta vare på henne. Jeg begynner i ny jobb og jeg gleder meg til å gjøre noe ut av dagene. Men det er skummelt å skulle forlate henne. Til og med når far er hjemme er det skummelt å gå seg en tur ut uten henne! Syns det går litt over styr når det skal føles sånn Og det er overhodet ikke bra for jenta vår at jeg er så redd for å dra fra henne. Jeg tenker ikke det verste kan skje, men jeg tenker at hun savner meg, at hun sørger når jeg er borte, selv om jeg i realiteten vet at det kan være litt godt for henne å være med andre mennesker. Dette gleder altså ikke bare barnehagen, men også besteforeldre osv. Hun var på overnatting hos bestemor en kveld slik at jeg og far kunne kose oss alene, men alt som stod i tankene mine var om hun hadde det bra, om hun skrek og det hele ender opp med at vi drar bestemor og sover over der........ Noen tips til å kunne lette meg litt? Anonymous poster hash: 53f22...b01
Gjest orkidebuketten Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Hei. Det er ofte at barn gråter når foreldre går men stort sett slutter de når man ikke ser mamma eller pappa lengre. Det du kan gjøre er å ta en prat med en av lederne på avdelingen eller for barnehagen og si hvordan du føler det. 1
Sulosi Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Spør om de ansatte kan ringe deg når hun roer seg så du også kan finne ro. Kan du og faren bytte på å levere henne i Bhg? Noen barn gråter mere når mor leverer (evt far). 2
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Det at hun bare er i bhg 2 dager i uken, kan gjøre at hun blir enda mer utrygg. Regner med det går bedre når hun begynner med 100 % til høsten. Skjønner det er sårt fir deg å dra fra hrnne når hun gråter sånn. Men det er utrolig hva varn senser av foreldrenes føkekser, hun merker nok at du også er utrygg ntp å la genne være der. Ta en prat med primærkontakten til jenta di, og fortell hvordan du syns d går. Få råd, tips fra dem.
Miss moneypenny Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Jeg hadde det akkurat som deg det første året. Det gikk over håper det gjør det for deg også, og det gjør det nok. Jeg savner henne noe helt grusomt når hun er i bhg, og mandagene er verst for da har jeg hatt henne hjemme i to dager. Kanskje det blir bedre for deg også når hun begynner 100 %.
Gjest Marmot Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Hvor gammel er hun? Dersom hun kun har 2 dager i uka i barnehage, og du ikke har andre forpliktelser, ville jeg bare droppet hele barnehagen. 2 dager i uka er for lite til at en 1-2-åring blir trygg der, det blir nytt og ukjent hver gang. 1
Vera Vinge Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 (endret) Jeg vil også tro det er lettere når hun er der mer. Og som de andre sa, kanskje faren kan levere i starten? Hos oss passer det uansett at faren leverer mest, men det var jeg jammen glad for i starten. De dagene jeg leverte, hylgråt han, mens når faren leverte gikk det mye bedre. Heldigvis gikk det fort bedre. Jeg var forresten opptatt av å si ordentlig hade, slik at jeg ikke plutselig ble borte, men jeg dro ikke avskjeden unødvendig ut. Sa hade og ga en klem, og så gikk jeg selv om han gråt. Men selv nå som han har gått hos dagmamma et halv år, bør jeg helst levere ham til dagmammaen, og ikke bare sette ham fra meg på gulvet og gå. Da blir det plutselig veldig trist at jeg skal dra. Men nå jeg kommer og henter ham nå, kommer han mot med for å få en kos, men så har han nesten ikke tid til å bli med hjem, fordi det er så mye gøy å gjøre og vise. Og det er godt å se. Det går jo bra med det fleste, selv om det kan være tøft for både barn og foreldre i starten. Men når du sier at du ikke klarer å slappe av når mannen din har henne alene en gang, ville jeg trent på det i sommer. At de kanskje finner på mer ting sammen alene, hvor du gjør noe annet hyggelig og virkelig trener på å slappe av. For å være så bekymret som du høres ut, blir slitsomt for deg i lengden. Endret 19. juni 2013 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Jeg vil også tro det er lettere når hun er der mer. Og som de andre sa, kanskje faren kan levere i starten? Hos oss passer det uansett at faren leverer mest, men det var jeg jammen glad for i starten. De dagene jeg leverte, hylgråt han, mens når faren leverte gikk det mye bedre. Heldigvis gikk det fort bedre. Jeg var forresten opptatt av å si ordentlig hade, slik at jeg ikke plutselig ble borte, men jeg dro ikke avskjeden unødvendig ut. Sa hade og ga en klem, og så gikk jeg selv om han gråt. Men selv nå som han har gått hos dagmamma et halv år, bør jeg helst levere ham til dagmammaen, og ikke bare sette ham fra meg på gulvet og gå. Da blir det plutselig veldig trist at jeg skal dra. Men nå jeg kommer og henter ham nå, kommer han mot med for å få en kos, men så har han nesten ikke tid til å bli med hjem, fordi det er så mye gøy å gjøre og vise. Og det er godt å se. Det går jo bra med det fleste, selv om det kan være tøft for både barn og foreldre i starten. Men når du sier at du ikke klarer å slappe av når mannen din har henne alene en gang, ville jeg trent på det i sommer. At de kanskje finner på mer ting sammen alene, hvor du gjør noe annet hyggelig og virkelig trener på å slappe av. For å være så bekymret som du høres ut, blir slitsomt for deg i lengden. Har mulighet annenhver mnd for far til å levere, han er ute på jobb i 1 mnd, så det er nok der det ligger. Hverdagen min handler om henne, og det er vanskelig å ikke ha noe å gjøre når hun er i bhg. Har veldig lyst til å droppe det hele, men hun trenger å sosialiseres med jevnaldrede barn. Hun er 1,5 år og har ikke noe sosial omgang med andre barn annet enn i bhg. Det blir nok mye trening fremover ja! Og håper virkelig det blir bedre når hun skal være der 100%. Da blir det en rutine hver dag å dra dit. Tror også hun reagerer med gråt mest fordi jeg får vondt. Det merkes vell i kroppsspråket mitt. Hjertelig takk for svar:) Anonymous poster hash: 53f22...b01
Vera Vinge Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Har mulighet annenhver mnd for far til å levere, han er ute på jobb i 1 mnd, så det er nok der det ligger. Hverdagen min handler om henne, og det er vanskelig å ikke ha noe å gjøre når hun er i bhg. Har veldig lyst til å droppe det hele, men hun trenger å sosialiseres med jevnaldrede barn. Hun er 1,5 år og har ikke noe sosial omgang med andre barn annet enn i bhg. Det blir nok mye trening fremover ja! Og håper virkelig det blir bedre når hun skal være der 100%. Da blir det en rutine hver dag å dra dit. Tror også hun reagerer med gråt mest fordi jeg får vondt. Det merkes vell i kroppsspråket mitt. Hjertelig takk for svar:) Anonymous poster hash: 53f22...b01 Hvis du skal ut i jobb i høst, så må dere jo ha pass til henne. Men jeg må si jeg er i tvil om det store sosialiseringsbehovet med jevnaldrende før de er 2. Jeg hadde mao. ikke tenkt at jeg måtte sendt en på 1,5 i barnehage, hvis det ikke var for at begge foreldrene skulle jobbe. 1
LedigNavn Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Er enig med de som sier at to dager i uken er altfor lite til at hun blir trygg. Da kan du like gjerne droppe de to dagene. Hun bør gå i barnehagen hver dag. Vil du ikke ha full plass, er det bedre med halve dager enn noen dager hjemme og noen dager i barnehagen. 1
Gjest Marmot Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Hvis du skal ut i jobb i høst, så må dere jo ha pass til henne. Men jeg må si jeg er i tvil om det store sosialiseringsbehovet med jevnaldrende før de er 2. Jeg hadde mao. ikke tenkt at jeg måtte sendt en på 1,5 i barnehage, hvis det ikke var for at begge foreldrene skulle jobbe. Jeg er enig med deg, og når jeg skrev "droppet barnehagen", mente jeg å beholde plassen, men ikke bruke den. Det er jo bare noen mnd. til høsten uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå