karrie Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Vet ikke helt hvilket forum jeg skal spørre om dette. Men jeg skal levere en fakultetsoppgave i fast eiendom, også står jeg litt fast... Jeg har ikke helt skjønt hva som går inn under d å avhende noe... Altså d er å selge eller gi bort, men gjelder d da også arv?? Spør i forbindelse med servituttlovens §9 hvor d står om en servitutthavers rett til å avhende retten sin. I tredje ledd i denne paragrafen står d om "rett som skal stetta ein reint personleg tiltrong hjå rettshavaren", her menes d ikke bare en personlig servitutt, men en "svært personlig" servitutt ikke sant? For en "vanlig" personlig servitutt går under første leddet i denne paragrafen? Eller kanskje jeg har misforstått... Har prøvd å spørre andre men ikke fått ordentlig svar... Håper noen kanskje vet
Gjest Poirot Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Prøv å formuler spørsmålene dine som juridiske problemstillinger. Var litt vanskelig å få tak i hva du lurte på. (Har du prøvd å slå opp i Karnov?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå