Gjest Phair Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Jeg gjør mitt beste for å gå ned i vekt etter endt svangerskap, jeg trener på sats 2-3 ganger i uken,men når bør man spise for å miste kiloene, før eller etter trening? Og hva er den treningsformen man forbrenner mest fett?
Gjest 1111 Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 En times tid før trening bør du få i deg et måltid vanlig mat, som er balansert når det kommer til karbohydrater, fett og proteiner. det vil si litt av alt. skal du bygge muskler, burde du få i deg raske karbohydrater umiddelbart etter endt treningsøkt (f eks en håndfull rosiner). du kan lese mer om trening og når du bør spise på www.iform.no eller www.trim.no den beste treningen for å gå ned i fettvekt, er trening med høy intensitet. aerobic, sykling og løping er noen eksempler på det. tror egentlig du skal ta en kikk på de linkene jeg ga deg, der får du mye mer informasjon og riktig informasjon, jeg må passe meg for å ikke si noe galt :-)
Gjest Lady-M Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 Du bør spise både før og etter trening, men hver forsiktig med raske karbohydrater, utenom rett etter trening. Da bør man, som Lilleputt sier, få i seg litt raske karbohydrater som f.eks en banan, rosiner, brunt sukker el. Det gjør at kroppen lettere tar opp proteinene. Glykogenlagrene i kroppen er tomme etter trening og må fylles opp. Og en halvtime etter bør man få i seg proteinrik mat. Spis lite og ofte slik at du holder en jevn høy forbrenning. For fettforbrenning bør pulsen ligge på ca 130. Det tilsvarer rask gange/lett jogging. Hvis du har en høyere intensitet, vil kroppen prøve å spare på fettet og går rett på forbrenning av karbohydrater og muskler. Hvis du kombinerer styrke og 30-60 min på tredemølla 3 ganger i uken, i tillegg til riktig kosthold, vil du nok se resultater. :-)
Gjest Étoile Skrevet 13. april 2004 #4 Skrevet 13. april 2004 Ikke meningen å sabotere tråden din Patricia, men jeg bare lurer på noe miss tricky: Når bør man trene styrke i forhold til kondisjonstrening? Er det best å varme opp først, så styrke og så kondisjonstrening, eller ta kondisjonstrening før styrketrening?
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Det kommer an på hva du vil oppnå... Hvis målet er å bygge muskler, ville jeg tatt styrkedelen først, for deretter å kjøre forbrenning.
Gjest Étoile Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Målet er vel først og fremst å ta av noen kilo, men muskler er ingen uting det heller! Har trent regelmessig et par måneder nå, kombinasjon av spinning og styrketrening, men jeg synes altså ikke at det skjer noe... Skyldes vel først og fremst kosthold, men nå blir det skjerpings. Problemet er bare at jo mer jeg leser om trening og kosthold, desto mer forvirret blir jeg. Synes at det er kjempevanskelig finne ut hva som er best for meg.
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 Er du sikker på at intensiteten er høy nok? Mange (jeg sier ikke at det gjelder deg) lurer seg selv med å ikke gi nok, og ser derfor ikke resultater. Personlig har jeg mer tro på å komme seg ut fra SATS-salen, såfremst det går, eller i det minste yte maks, så du kjenner blodsmaken i munnen, formelig. Men kostholdet er nok viktigere enn du tror; bare prøv å skriv matdagbok i én uke, der du tar med absolutt alt du putter i munnen. Du vil nok bli overrasket...
Gjest Étoile Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Jeg tror intensiteten er høy nok... Det kan jo være at den ikke er høy nok over tid da. Tok en liten puls-test forrige spinningtime nemlig, Makspulsen min er litt over 200, og etter første topp var pulsen ca 180, etter andre topp veldig nær maks. Jeg gjør mitt beste for å ta meg ut maks på disse timene, men det er ikke alltid like lett nei. Jeg merker at formen er bedre enn for et par måneder siden, men jeg går jo opp i vekt, ikke ned... Tror nok en liten kostholdsendring vil hjelpe litt ja...
Gjest 1111 Skrevet 13. april 2004 #9 Skrevet 13. april 2004 Kan jo samtidig nevne at pulsen din bør være over 130 når du trener, for at det skal ha noen særlig effekt på fettforbrenningen. men det ser jo ikke ut som å være noe problem for deg :-)
Suzy Skrevet 14. april 2004 #10 Skrevet 14. april 2004 Etoile: Er det bare at du går OPP i vekt? Ser du ikke noen forskjell på kroppen? Om problemet er at du går opp og ikke ned i vekt har vel det med at muskler veier mer enn fett, men om du ikke ser at du blir strammere er det rart... Jeg går regelmessig på spinning/styrke timer (to ganger i uka) og syns disse er de mest effektive jeg går på! Ser godt forskjell på kroppen, men jeg har ikke vekt så veid meg har jeg ikke
Gjest Lady-M Skrevet 14. april 2004 #11 Skrevet 14. april 2004 Ikke meningen å sabotere tråden din Patricia, men jeg bare lurer på noe miss tricky: Når bør man trene styrke i forhold til kondisjonstrening? Er det best å varme opp først, så styrke og så kondisjonstrening, eller ta kondisjonstrening før styrketrening? Hvis det er kondisjonstrening du holder på med, ville jeg tatt det etter styrketreningen. Ønsker du fettforbrenning, er det egentlig det samme om du gjør det før eller etter. Kan jo samtidig nevne at pulsen din bør være over 130 når du trener' date=' for at det skal ha noen særlig effekt på fettforbrenningen. men det ser jo ikke ut som å være noe problem for deg [/quote'] Ikke helt riktig... Pulsen skal ikke gå over 140 hvis man ønsker fettforbrenning. Den skal ligge på rundt 130. Man forbrenner først karbohydrater og fettet til slutt ved høyere puls.
Gjest Étoile Skrevet 14. april 2004 #12 Skrevet 14. april 2004 Etoile: Er det bare at du går OPP i vekt? Ser du ikke noen forskjell på kroppen? Om problemet er at du går opp og ikke ned i vekt har vel det med at muskler veier mer enn fett, men om du ikke ser at du blir strammere er det rart... Jeg går regelmessig på spinning/styrke timer (to ganger i uka) og syns disse er de mest effektive jeg går på! Ser godt forskjell på kroppen, men jeg har ikke vekt så veid meg har jeg ikke Synes ikke jeg ser noe særlig forskjell nei... Kan f.ex se lårmusklene litt bedre, men så er det ikke DER problemet ligger heller. Synes ikke at klærne mine sitter løsere. Men kostholdsendringer iverksatt f.o.m. i går, så får jeg se...
Arketypen Skrevet 14. april 2004 #13 Skrevet 14. april 2004 Synes ikke jeg ser noe særlig forskjell nei... Kan f.ex se lårmusklene litt bedre, men så er det ikke DER problemet ligger heller. Synes ikke at klærne mine sitter løsere. Men kostholdsendringer iverksatt f.o.m. i går, så får jeg se...Virker som du trener med for høy intensitet. I tilegg må du tenke på hva du spiser. Man blir veldig sulten når man har trent anaerobt ofte.. To ganger uka er ok, men det er ikek veldig mye om en vil ha effekt fort... Styrke først og kindisjon etterpå virker ok om du MÅ trene begge deler...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå