Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge vurdert å prøve ut denne, men vil gjerne høre om det er andre som har prøvd den? :-) Jeg elsker lyden av hjerteslagene til lille baby'n, å hadde elsket å høre på den lyden dagen lang <3

Noen erfaringer ang denne? :-)

http://goo.gl/RL3WV

post-69992-0-04698600-1371580859_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den må iallefall ikke brukes dagen lang.

Skrevet

Den må iallefall ikke brukes dagen lang.

Å? Hvorfor ikke? :-(

Skrevet

Å? Hvorfor ikke? :-(

En doppler påvirker fosteret

Skrevet

En doppler påvirker fosteret

Åja :-/ Men går jo ann å bruke den et par ganger om dagen :-)

Skrevet

Nei, du kan ikke bruke den et par ganger om dagen. Hallo.

• Liker 4
Skrevet

Åja :-/ Men går jo ann å bruke den et par ganger om dagen :-)

Hvis du vet at det kan påvirke fosteret, syns du fortsatt at det er ok å bruke det to ganger hver dag?

Holder det ikke å høre hjertelyden på kontrollene?

• Liker 4
Skrevet

Nei, du kan ikke bruke den et par ganger om dagen. Hallo.

Hvis jeg bruker den 20-30sek om dagen tar ikke det skade.. Blir ikke solgt ting som kan gi barnet skader vettu.. Alt må brukes med vett!

Skrevet

Og du har tenkt å bruke den med uvett.

• Liker 7
Skrevet

Hvis du vet at det kan påvirke fosteret, syns du fortsatt at det er ok å bruke det to ganger hver dag?

Holder det ikke å høre hjertelyden på kontrollene?

Høre hjertelydene to ganger mens man er gravid? Syns det er lite jeg..

Skrevet

Og du har tenkt å bruke den med uvett.

Nei, det har jeg ikke..

Skrevet

Hvis jeg bruker den 20-30sek om dagen tar ikke det skade.. Blir ikke solgt ting som kan gi barnet skader vettu.. Alt må brukes med vett!

Akkurat det gjør det, i fleng! Blir det samme som å si at røyk og alkohol ikke er skadelig, fordi det er i salg. Det selges så lenge folk kjøper.

• Liker 5
Skrevet

Høre hjertelydene to ganger mens man er gravid? Syns det er lite jeg..

Det er da kontroller oftere enn to ganger i ett svangerskap!

Og jo det blir solgt masse som er potensielt skadelig; babybjørn, hoppehuske, gåstol osv.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det har jeg ikke..

Jo det har du om du tenker å bruke de flere ganger om dagen selvom du vet at det kan påvirke fosteret negativt.

Skrevet

Det er da kontroller oftere enn to ganger i ett svangerskap!

Og jo det blir solgt masse som er potensielt skadelig; babybjørn, hoppehuske, gåstol osv.

Sist gang jeg var gravid fikk jeg bare høre hjertelydene to ganger.

Skrevet

Sist gang jeg var gravid fikk jeg bare høre hjertelydene to ganger.

Det er iallefall ikke det som er vanlig.

Skrevet

Det er iallefall ikke det som er vanlig.

Var det jeg fikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Angesound og er veldig fornøyd! Brukte den ca en gang i uken, vil ikke anbefale deg å bruke den daglig, det kan bekymre deg når du ikke finner hjertet og kan stresse babyen. Bruk den maks i 5 min av gangen. Ikke bruk den før uke 12 fordi det kan være mye vanskeligere å finne hjertet da. Husk at vi har flere store arterier over magen så ikke tru at det er babyen, arteriene pulserer.

Dopplere skal være trygg med tanke på å skade babyen fordi den skal ikke gjøre det (hadde ikke vært lov å selge i Norge da). Den har ca samme teknologien som ultralyd om jeg ikke tar feil, og er iallefall den samme som jordmødre bruker for å finne hjertelyden. Bare en billigere, svakere og enklere utgave. Hadde det vært farlig så hadde ikke jordmødre brukt doppler på oss gravide i det hele tatt. Jordmora mi sa at det er null problem at jeg eier en sånn, så lenge psyken min er sterk nok (forklarer det etterpå). Men den kan stresse barnet! Selv har jeg lagt merke til de to siste gangene at gutten min flytter på seg når jeg bruker den, så har ikke tenkt å bruke den igjen i tilfelle han ikke liker den, så lenge han ikke plutselig stille i flere dager (han er aktiv daglig nå). Jeg er 22 uker på vei, og babyen kan høre nå. Og doppleren sender ut lydbløger. Men om den kan stresse før babyen får hørsel vet jeg ikke, men man bør ikke ta sjansen egentlig siden man faktisk ikke vet.

En ting man skal være ops på er at man bør kjøpe en original Angelsound (eller annet merke, bare den er original). Det finnes mange falske, som på e-bay, og de kan inneholde en annen teknologi som kan være skadelig for barnet. Jeg ville også kjøpt fra en norsk butikk for å være sikker på at den er original. Angelsound sin er billigere hvis du skal ha en enkel en. http://www.angelsounds.no/DOPPLERE/cat1373614_1244173.aspx

Psyken: En ting som er litt dumt med å ha en slik er at man kan bli kjempe bekymret om man ikke finner hjerte, mens alt egentlig er bra. At man ringer legen og styrer, for ingenting. Man finner ikke alltid hjerter pga hvordan babyen ligger. Så psyken bør være bra for å eie en slik, man bør ikke være en person som bekymrer seg generelt litt for mye.

Anonymous poster hash: 1c507...b3b
Skrevet

Jeg har en Angesound og er veldig fornøyd! Brukte den ca en gang i uken, vil ikke anbefale deg å bruke den daglig, det kan bekymre deg når du ikke finner hjertet og kan stresse babyen. Bruk den maks i 5 min av gangen. Ikke bruk den før uke 12 fordi det kan være mye vanskeligere å finne hjertet da. Husk at vi har flere store arterier over magen så ikke tru at det er babyen, arteriene pulserer.

Dopplere skal være trygg med tanke på å skade babyen fordi den skal ikke gjøre det (hadde ikke vært lov å selge i Norge da). Den har ca samme teknologien som ultralyd om jeg ikke tar feil, og er iallefall den samme som jordmødre bruker for å finne hjertelyden. Bare en billigere, svakere og enklere utgave. Hadde det vært farlig så hadde ikke jordmødre brukt doppler på oss gravide i det hele tatt. Jordmora mi sa at det er null problem at jeg eier en sånn, så lenge psyken min er sterk nok (forklarer det etterpå). Men den kan stresse barnet! Selv har jeg lagt merke til de to siste gangene at gutten min flytter på seg når jeg bruker den, så har ikke tenkt å bruke den igjen i tilfelle han ikke liker den, så lenge han ikke plutselig stille i flere dager (han er aktiv daglig nå). Jeg er 22 uker på vei, og babyen kan høre nå. Og doppleren sender ut lydbløger. Men om den kan stresse før babyen får hørsel vet jeg ikke, men man bør ikke ta sjansen egentlig siden man faktisk ikke vet.

En ting man skal være ops på er at man bør kjøpe en original Angelsound (eller annet merke, bare den er original). Det finnes mange falske, som på e-bay, og de kan inneholde en annen teknologi som kan være skadelig for barnet. Jeg ville også kjøpt fra en norsk butikk for å være sikker på at den er original. Angelsound sin er billigere hvis du skal ha en enkel en. http://www.angelsounds.no/DOPPLERE/cat1373614_1244173.aspx

Psyken: En ting som er litt dumt med å ha en slik er at man kan bli kjempe bekymret om man ikke finner hjerte, mens alt egentlig er bra. At man ringer legen og styrer, for ingenting. Man finner ikke alltid hjerter pga hvordan babyen ligger. Så psyken bør være bra for å eie en slik, man bør ikke være en person som bekymrer seg generelt litt for mye.

Anonymous poster hash: 1c507...b3b

Tusen hjertelig takk for info, var dette jeg lurte på :-)

Skrevet

Lille magetrollet mitt liker ikke hverken doppler eller UL. Hver gang lege/jordmore skal sjekke for hjertelyd, så trekker ungen seg bort så fort de begynner å høre hjertelyden. Og UL, vel ungen trekker seg unna der også, så langt den kan, det begynner å bli litt trangt inni der nå. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...