-littleme- Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 For det første; jeg bryr meg fint lite om dere synes tatoveringer er "harry" eller stygt. Jeg liker tatoveringer og har gjort det helt siden moren min kom hjem med sin første tatovering da jeg fremdeles gikk på barneskolen. Etterhvert har jeg utviklet et stort ønske om tatovering, og jeg har nå kommet inn på en idé jeg liker ganske godt. Jeg kommer til å ta denne beslutningen selv, og ikke basert på deres meninger, jeg vil bare høre hva dere synes. So, here it goes: Jeg ble mobbet på barneskolen og ungdomsskolen og utviklet et veldig negativt forhold til mat, kropp og etterhvert også meg selv fordi jeg så på meg selv som uverdig. Uten å gå for nært inn på temaet kan man vel si at jeg gikk ned en del kilo, mildt sagt. Jeg vil derfor ha noe slikt som "Carry on.", "Life goes on." eller "Stay strong." med en watercolor tattoo. Noe ala nr. 20 på denne siden. Jeg vil ha effekten i bagrunnen fordi jeg er en kreativ, spontan og fargerik person. Plasseringsmessig vil jeg ha den på utsiden av håndleddet, slik som på dette bildet. Forslag til eventuelt andre quotes taes imot, men per nå står "Carry on." og "Stay strong." sterkest.
Gjest Galactica Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Jeg spør jeg. Beklager om spørsmålet virker dumt. Dette er en permanent tatovering, der resultatet ligner akvareller?
Gjest Tirkes Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Dersom det er dette du liker og vil ha - go for it. Selv hadde jeg aldri tatt noe kinategn eller engelsk "klisje"-frase, jeg hadde valgt et norsk ordtak/utdrag fra Håvamål eller potensielt noe latinsk i gotiske bokstaver - men det er personlig preferanse og smak. Vår smak er ikke lik, så det er du som må velge. Synes plasseringsideen din er kul. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Ville valgt å skrive noe på norsk (med mindre du har engelsk morsmål). Synes liksom det er så upersonlig å bruke engelsk. Hva med bare "styrke"? Anonymous poster hash: 28c08...aa6 1
Gjest Gjest_Darko Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Tror det vil se flott ut! Effektene i bakgrunnen vil iallfall gjøre tatoveringen mer original. 1
-littleme- Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2013 Jeg spør jeg. Beklager om spørsmålet virker dumt. Dette er en permanent tatovering, der resultatet ligner akvareller? Ja, det stemmer! Dersom det er dette du liker og vil ha - go for it. Selv hadde jeg aldri tatt noe kinategn eller engelsk "klisje"-frase, jeg hadde valgt et norsk ordtak/utdrag fra Håvamål eller potensielt noe latinsk i gotiske bokstaver - men det er personlig preferanse og smak. Vår smak er ikke lik, så det er du som må velge. Synes plasseringsideen din er kul. Jeg har tenkt litt på akkurat dette, for som du sier er det jo litt klisé; veldig mange har disse typene fraser tatovert nå om dagen. Men, jeg har kommet frem til at det ikke er verdens undergang om jeg ikke finner noe litt annerledes, mindre klisjé-fyllt, for eksempel på fransk. Dette er tross alt noe jeg kan forholde meg til, og det er viktig for meg. Men ja, jeg har sett litt på andre alternativer på blandt annet fransk. Har du noen forslag til fraser/ordtak på norsk eller latin? Ville valgt å skrive noe på norsk (med mindre du har engelsk morsmål). Synes liksom det er så upersonlig å bruke engelsk. Hva med bare "styrke"? Anonymous poster hash: 28c08...aa6 Takk for forslag! Jeg har ikke engelsk som morsmål nei, men jeg elsker Storbritannia og Irland og er jevnlig i London. I tillegg til det skal jeg flytte til England for å studere i tre år, så jeg har et veldig sterkt forhold til engelsk slik sett. Men, som sagt; jeg er åpen for forslag, så tusen takk!
Ferny Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Ah, kult. Jeg synes det er utrolig pent med akvarell, aldri sett det på kroppene til noen før.
SoftKitty Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Jeg tror at med akvarell-maling-effekt bak så ville jeg ønsket å ha den litt større enn man kan ha på siden av håndleddet.. tror kanskje det hadde blitt finere? Bare en tanke:) Skjønner jo at du vil ha den et sted du kan se den. OG...sørg for å få en veldig flink tatovør som har vært borti liknende stil før..ser for meg at den stilen på tatovering er noe som ikke er så lett å få til pent. Kjipt om det ender opp med å se ut som noen har fargelagt med fargestifter istedet for at det faktisk ser ut som akvarellmaling
-littleme- Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2013 Jeg tror at med akvarell-maling-effekt bak så ville jeg ønsket å ha den litt større enn man kan ha på siden av håndleddet.. tror kanskje det hadde blitt finere? Bare en tanke:) Skjønner jo at du vil ha den et sted du kan se den. OG...sørg for å få en veldig flink tatovør som har vært borti liknende stil før..ser for meg at den stilen på tatovering er noe som ikke er så lett å få til pent. Kjipt om det ender opp med å se ut som noen har fargelagt med fargestifter istedet for at det faktisk ser ut som akvarellmaling I will! Jeg er fast bestemt på å se etter en dyktig tattooartist som kan sakene sine og har erfaring med akvarelltatoveringer. Jeg bruker heller mer penger på å få en kvalitetstatovering enn å ta det første og "beste" som dukker opp for så å ende opp med en dårlig tatovering jeg mest sannsynlig vil ende opp med å angre på i etterkant.
Gjest Hyssingen Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor norske mennesker tar engelske ord i det hele tatt. Med mindre det er tekst fra en engelsk sang, eller en engelsk tekst. Det blir så upersonlig og klisjè. Syns det er mere kraft og styrke bak norske ord på norske mennesker. Bortsett fra det, så syns jeg det var stilig med akvarelltattovering, har aldri sett det før! Men tror den ville blitt finere om den hadde vært større enn et håndledd, tror bare det vil se ut som et blåmerke når du tar det så lite.
Fralle Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Jeg synes også norsk hadde vært veldig fint, men kommer ikke på noe bra. Nærmeste er kanskje: L VEL V 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Synes det høres veldig bra ut med unntak av ordene du har tenkt på, litt oppbrukt. Ville funnet på noe mer originalt der. Og finnes det egentlig noen norske tatovører som driver med dette? Har jeg aldri hørt om. Hvis ikke så kan conventions være en løsning. Anonymous poster hash: 9f902...741
Whimsical Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Ingenting for meg, men go for it om det er noe for deg.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Jeg ville sjekket nøye hvordan effekten vil se ut på håndleddet, kan veldig fort se "skittent" ut eller som om du har sølt noe der endret selv plassering på en av mine tattoos da det ikke ble fint der jeg ville ha den og angrer ikke ett sekund! Blir kjedelig etterhvert å måtte forklare hele tiden.. sjekk ut hvordan den ser ut fra avstand. Ellers ville jeg gått for engelsk hvis du vil det, drit om det er klisje, hvis den betyr noe for deg kommer du uansett til å elske den mer og mer! Anonymous poster hash: bb9e0...ab3 1
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Kjempepent! Men du bør være veldig veldig nøye på valg av tatovør 1
RoH Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 Kult og nytt. Men kommer til å bli klin i løpet av 10 år. Eldste tatovering jeg har er 12 år gammel nå. Kun blå farge som sitter igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Hva med "Amor Fati"? Eller den norske versjonen "elsk din skjebne". http://www.home.no/erisikere/tekstar/amor_fati.htm Anonymous poster hash: 8bb0c...e04 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå