Pepsi_max Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei Jeg har lyst og bli tynn til vi skal til syden i sommer (2 uker til) så jeg bestemte meg for og sulte meg selv og har holdt på i noen dager nå. Spiser bare en posjon til middag. Er sulten hele tiden, fryser, vondt i hodet, trøtt og svimmel.. Jeg lurer på om dette er begynnelsen på spiseforstyrrelser? Er 1.67 og veier 55kg
Gjest *MaggieQ* Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Ja. Å sulte seg er starten på anoreksia og det vet du utmerket. Er bare idioti å sulte deg om målet ikke er mangelsykdommer, muskelsvinn og tidlig død av hjertestans. Start å trene og spis minst 1500 kalorier så vil du bli slank og fit, ikke mager og underernært. 5
Pepsi_max Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2013 Jeg er 12 år, så hvordan skal jeg vite det? jeg er i en alder der jeg er veldig usikker på meg selv. Jeg trener masse, styrketrening og kondisjon, har sixpack, trente lår og sprettrumpe. men jeg vil bli tynnere! men veier jeg for mye?
Gjest *MaggieQ* Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Jeg er 12 år, så hvordan skal jeg vite det? jeg er i en alder der jeg er veldig usikker på meg selv. Jeg trener masse, styrketrening og kondisjon, har sixpack, trente lår og sprettrumpe. men jeg vil bli tynnere! men veier jeg for mye? Nei. Vekta di er fin som den er. Om du har sixpack så har du lav fettprosent og om du går ned i vekt så vil du miste muskelmassen din og bare bli beinete og mager, noe som verken er pent eller sunt.
Pepsi_max Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2013 Men viss jeg spiser 2 pakker nudler hver dag? (1000 kcal) kan jeg gå ned i vekt da??
Gjest *MaggieQ* Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Men viss jeg spiser 2 pakker nudler hver dag? (1000 kcal) kan jeg gå ned i vekt da?? Jeg har rapportert tråden da du trenger kyndig hjelp om kropp og selvbilde. Vi oppfordrer ikke til å oppmuntre til underernæring og spiseforstyrrelser. 4
Gjest Blomst83 Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 12 år? kom deg ut av kvinneguiden med en gang.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Du trenger grønnsaker, kjøtt, fisk og melkeprodukter, for å nevne noe. Sydenferie er ikke morsomt når man er syk. Spis normalt og variert, hold deg i normal aktivitet. Og ta kontakt med noen voksne rundt deg som kan hjelpe deg. Et nettforum er ikke rett plass. Snakk med foreldre, helsesøster, lærer, lege eller andre som kan hjelpe deg med disse tankene du har. Anonymous poster hash: 40fc3...52f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Hvor er dine foreldre? De burde virkelig reagert om deres 12-åring ikke spiser. Anonymous poster hash: 260d3...90c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Hei Det er veldig viktig at du hører på oss som er litt eldre nå. Du er allerede tynn, og bør ikke bli tynnere. Det du bør gjøre er å snakke med en eldre person rundt deg. Du viser symptomer på spiseforstyrrelser, noe som er svært alvorlig. Hvis du utvikler dette videre (noe som kan være grunn til å tro dersom du tenker såpass på dette i så ung alder) er det noe som kan ødelegge hele ungdomstiden din, og i verste fall være livstruende. Kroppen din trenger næring for at du skal klare å gjøre det bra på skolen, for eksempel. Jeg vil anbefale at du snakker med en voksen så snart som mulig. Anonymous poster hash: 58c78...7ad
Gjest Daenerys Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Kjære ts, jeg må stenge denne tråden, for som tidligere nevnt vet man ikke kompetansen bak de som gir råd her inne. Jeg anbefaler deg å snakke med foreldre eller kanskje helsesøster, eller ta kontakt med IKS, 22 94 00 10. Der er det mennesker som kan svare deg på dine spørsmål. Det er veldig bra at du tar tak i dette nå! Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg