Nuttery Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei! Jeg har katter - og to barn som er hyperallergisk mot katt. Hvordan kan jeg holde huset mest allergifritt og fortsatt beholde kattene? Kattene går ikke uansett..
MalloryK Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 (endret) Har du brukt petal cleanse? Det skal visst ha god virkning Endret 18. juni 2013 av MalloryK
Nuttery Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2013 Tenker mer på vask av hus. Ting som fjerner mesteparten av allergener, eventuelt hvor ofte man burde vaske etc. Holder katter ut fra barnas rom.
Gjest HappyWaffle Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 det går ikke ann å gjøre et hus allergifritt. partiklene fra katten (enten fra huden eller pelsen) svever rundt i luften. å siden du har hyperallergiske barn så vil ikke storrengjøring av ALT i huset hjelpe om du så gjør det hver dag. så da må du velge desverre om du vil ha barn som konstant har symptomer, eller barn uten symptomer. det er ikke får å "kritisere" på noen måte, men det er sånn det er :/ ingen vil så klart stå i et sånt dilemma... MEN for å hjelpe litt da. støvsug alt av stoff hver dag (sofaen etc hvis den er av stoff), ha minst mulig tepper i huset da det ikke er til å unngå at partikler fra kattene fester seg der. å ellers tørk støv til den store gullmedalje i alle vinduskanter, og gjerne lister. håper du finner ut av det
belle_ Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Det er ikke noe du kan gjøre for å få et allergifritt hus. Jeg har vært hyperallergisk mot dyr siden jeg var liten, vi hadde katt, men måtte gi den bort, da jeg konstant var veldig allergisk, selv om den var ute mesteparten av tiden og kun på stua. Til slutt ble jeg så dårlig at jeg utviklet astma og store pustebesvær, så det er ikke til å kjimse med allergi. Jeg vil si du er meget uansvarlig om du velger å beholde kattene til tross for dine barn er hyperallergisk.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Jeg vil berømme deg for at du ikke kvitter deg med kattene, da jeg mener at om man har tatt til seg et dyr så er det for resten av dens liv. Også er det fint at du prøver å finne løsninger. Allergimedisiner hjelper ikke? Tenker at du kanskje kan få bedre svar på et rent kjæledyrsforum eller katteforum.Anonymous poster hash: 694bf...6dd
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Jeg vil berømme deg for at du ikke kvitter deg med kattene, da jeg mener at om man har tatt til seg et dyr så er det for resten av dens liv. Også er det fint at du prøver å finne løsninger. Allergimedisiner hjelper ikke? Tenker at du kanskje kan få bedre svar på et rent kjæledyrsforum eller katteforum.Anonymous poster hash: 694bf...6dd Klart kattene er viktigere en helsen til barna. Er man hyperallegisk så hjelper ikke allergimedisiner. Det beste for barna er å få ut kattene. Er det ingen mulighet for at noen du kjenner kan overta kattene? Anonymous poster hash: 5482b...778 1
Lou Salome Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Hei! Jeg har katter - og to barn som er hyperallergisk mot katt. Hvordan kan jeg holde huset mest allergifritt og fortsatt beholde kattene? Kattene går ikke uansett.. Det kan du ikke. Men forsøk dette: http://www.bakteriefritt.no/no/product/privat/Temaer/Astma_og_allergi Les om behndling og forebygging her: http://www.naaf.no/no/allergi/Andre-allergier/Dyreallergi/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå