Penelopen Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei. Vi fant en fugleunge i gresset utenfor huset og lurer nå på hva vi skal gjøre med den? Den ser veldig ung ut. Mangler fjær noen plasser og har ikke åpnet øynene..
Gjest Murica Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Ville ringt dyrebeskyttelsen, hørt om de har noen råd.
monark Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 http://miljolare.no/fuglevennen/sporsmal/?offset=1575&antall=10
Penelopen Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2013 Dyrebeskyttelsen har ikke åpent før i morgentidlig kl 09. :-(
Gjest Murica Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 http://www.2ndchance.info/insecteater.htm
Sugerøret Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 https://www.facebook.com/byfuglene?ref=stream de kan hjelpe
Gjest Badabing Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Hvor bor du? Kanskje du kan sjekke ut fuglehjelpen.no?
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 uansett hva du gjør, IKKE rør den, for da vil evt fuglemor ikke ha den lenger sånn er det desverre i dyreverden men dere kan også ta den inn, gi den mat og vann og slippe den når den er stor og sterk det har reddet mange unger
Sugerøret Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 uansett hva du gjør, IKKE rør den, for da vil evt fuglemor ikke ha den lenger sånn er det desverre i dyreverden men dere kan også ta den inn, gi den mat og vann og slippe den når den er stor og sterk det har reddet mange unger Det går greit selv om du tar på ungen.Det er gammel overtro,i alle fall hva jeg ble fortalt av fuglehjelpen. 2
Gjest Murica Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 uansett hva du gjør, IKKE rør den, for da vil evt fuglemor ikke ha den lenger sånn er det desverre i dyreverden men dere kan også ta den inn, gi den mat og vann og slippe den når den er stor og sterk det har reddet mange unger Som Kårky sier, dette er bare en myte.
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 har alltid fått stappa det inn i hodet jeg at jeg aldri må røre en fugleunge men da får jeg undersøke det nærmere
Gjest Ozelot Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 uansett hva du gjør, IKKE rør den, for da vil evt fuglemor ikke ha den lenger sånn er det desverre i dyreverden men dere kan også ta den inn, gi den mat og vann og slippe den når den er stor og sterk det har reddet mange unger Søstra mi sin kanin ville ikke ha kaninungene sine etter at vi tok borti dem. Da var de noen dager gamle. Neste dag hadde hun kappa av hodet til alle bortsett fra 1. Men den døde i ettertid. Tror ikke hun var helt slik som hun skulle være. Min derimot fikk mange kull og lot meg både holde og ta på ungene uten at de måtte bøte med livet. Så hvertfall hos denne kaninen er den myten en sannhet
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Det stemmer i alle fall med sauer at du ikke skal ta i lammene for tidlig, for da vil ofte ikke moren ha de lengre.. Men hva du skal gjøre med fuglen vet jeg ikke :/ Anonymous poster hash: 3f84a...376
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Det stemmer i alle fall med sauer at du ikke skal ta i lammene for tidlig, for da vil ofte ikke moren ha de lengre.. Men hva du skal gjøre med fuglen vet jeg ikke :/ Anonymous poster hash: 3f84a...376 det er noe tull. jeg har vært i sauefjør MYE, å vi hjelper mange søyer med å lamme, så det er uungåelig å ta på de men søya er så berusa av "mammahormonet" at de overser det. å vi er jo inne å koser med lammene når de er tørre å. så vil si det gjelder veldig sære søyer
humalla Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Det stemmer i alle fall med sauer at du ikke skal ta i lammene for tidlig, for da vil ofte ikke moren ha de lengre.. Men hva du skal gjøre med fuglen vet jeg ikke :/ Anonymous poster hash: 3f84a...376 Myte det og. Jeg har hjulpe titalls sauer å føde, og ingen av de har avvist lammet. TS, hold den varm inatt og ring dyrebeskyttelsen imorgen tidlig. De vil kunne hjelpe deg
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Det stemmer i alle fall med sauer at du ikke skal ta i lammene for tidlig, for da vil ofte ikke moren ha de lengre.. Gjør det vel ikke, det er vanlig at sauer trenger hjelp under lamming, så dersom det stemte hadde de vært utdødd som tamdyr for lenge siden. Anonymous poster hash: 119c3...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå