Gå til innhold

Invitert til middag i dag og har et lite problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle lage italiensk pizza i dag til noen venner og så først nå at deigen skal heve i 2-3 timer! Jeg har middagsbesøket her nå og den har hevet i 10 min. Hvordan får jeg den fortest mulig ferdig uten katastrofe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du bare gir opp hjemmelagetpizzaplanene, dere går bare ut og kjøper en pizza som du betaler siden du har lovt dem mat.

Skrevet

Sett den over vannbad eller på varmekablene åp badet. La den heve så lenge du føler du kan:) Jeg pleier sjelden/aldri å heve pizzadeigen lenge nok, men det blir nå god pizza likevel:)

Skrevet

Prøver meg på vannbad! Har kjøpt parmaskinke i dyre dommer så jeg vil få det til. Besøket har sovna så det får ta den tiden det tar :)

Skrevet

Prøver meg på vannbad! Har kjøpt parmaskinke i dyre dommer så jeg vil få det til. Besøket har sovna så det får ta den tiden det tar :)

Haha, da har du jo masse tid!

Men er litt sært å sovne hos noen som har invitert en til middag? Hos søss sovner jeg stort sett alltid, men det er jo hos søsteren min.... :fnise: Hun blir liksom ikke sur. Dessuten gjør hun det samme med meg! (jada, for en familie)

Skrevet

Litt for sent nå, men tips til neste gang. Sett bollen dekket til oppå ei varmepute hvis du har. Poff, sier det.

Gjest gjest17
Skrevet

Litt for sent nå, men tips til neste gang. Sett bollen dekket til oppå ei varmepute hvis du har. Poff, sier det.

Eventuelt i stekeovnen på varmluft med lav temperatur :-)

Skrevet

Lage ny deig med bakepulver i stede for gjær. Null hevetid :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...