Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min er snart 4 måneder gammel. Han sover greit på natta og tar noen dupper 15-30 min ca hver 3. Time på dagtid. Jeg klager ikke på søvnen, det går greit! Men det er et voldsomt styr før han tar disse duppene på dagtid. Han blir helt hysterisk og overtrøtt. Tar veldig lang tid å roe han. Har prøvd å komme trøttheten i forkjøpet og legge meg i senga med han eller trille/bysse han i søvn. Til ingen nytte. Tips til å unngå dette basketaket. Han er stuptrøtt, men det nytter ikke.

Lurer også på hva dere med babyer på ca lik alder gjør i løpet av dagen. Sønnen min er så misfornøyd for tiden. Han vil ikke ligge i armkroken å kose, han vil ikke ligge oppå meg, han vil ikke leke med babygym o.l, i vogna bare grynter han misfornøyd. Han liker å sitte oppreist ( med støtte ) på magen min ned ansiktet mot meg. Det virker som on han vil krabbe, gå, ha mer action. Men det er jo lenge til. Hva underholder dere med?

Anonymous poster hash: 1fdc4...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er babygym populært og han kan ligge der å holde på for seg selv eller jeg kan ligge på gulvet sammen med han, han syns det er stas å ligge under lekene og ta etter de, smake litt på de og å prate med de :P

Ellers synger vi mye og på de sangene han har hørt mye, synger han med. Vi kan også ha lange "samtaler" både når vi ligger på gulvet eller om han sitter på fanget.

Han har også lett for å bli overtrøtt, men jeg prøver å legge han ned i vogna før han blir det, noe som ikke er like enkelt da han som regel ikke viser noen tegn på tretthet før han blir overtrøtt og sutrete.

Gutten min elsker å trille vogn da, så vi er ute på trilletur hver dag så lenge været tillater det ;)

Da sover han gjerne litt av turen, mens han bare ligger å koser seg, ser på meg og prater etter å ha sovet duppen.

Skrevet

Det kan ikke være noe annet som gjør han litt sutrete og urolig? Tenner som er på vei for eksempel?

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Babygym, trille, synge/prate, tar henne med når jeg gjør ting (f.eks. sette på vaskemaskin, da ligger hun på en matte på gulvet mens jeg prater om hva jeg gjør - oioi så interessant ;) ), "turne" litt i dobbeltsenga vår (lar henne ligge på mage/rygg og prøver å "lære" henne å rulle rundt). Ja, sånn går no dagan. Må bare si at jeg har litt dårlig fantasi når det gjelder underholdningen, men satser på at det går greit så lenge ungen ser ut til å trives. :)

Skrevet

Da vår vår slik, utålmodig men ikke i stand til å krabbe eller noe, gikk vi ofte ut for å se på ting. Hestene, traktoren, et stort tre, pappa som jobbet eller lignende. Det meste var spennende!

Husker dette som ei slitsom tid, siden han ville så mye men klarte lite selv.

Ellers var det å synge, huske på fanget, la han se på mens jeg satte på klesvask osv. Og babygym i ca 3min før tålmodigheten tok slutt. Og så trente vi på forskjellig mat, det var veldig stas! Mye fruktmos, gulrotpurè osv.

Vår var også lik når det gjaldt søvn, men har ingen gode tips der. Annet enn å ha han i bæresele og gå tur, da kikket han seg rundt en stund før han sovnet. men det blir ikke mye hvile på mor da.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...