Gå til innhold

Telle kalorier og karbohydrater...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever lavkarbo med strengt daglig kcal-inntak. Veier og teller både karbohydrater og kcal, men er så lei denne veiingen hele tiden, så jeg lurte på om det går fint om jeg dropper å veie grønnsakene, eller om det vil gjøre at jeg får i meg alt for mange kcal. Spiser mye grønnsaker.

Jeg vet jo at det er en del karber i grønnsaker, men jeg gidder ikke redusere grønnsakene pga karbohydrater, men jeg lurer på om det har mye å si for kcal-inntaket? Sikkert dumt spørsmål, men det hadde vært til hjelp å se hva andre tenker om det :)

Anonymous poster hash: 650fc...4c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en ting her i livet man spiser med god samvittighet så er det grønnsaker.

Anonymous poster hash: 85ad4...215
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever selv lavkarbo uten å telle verken kalorier eller karbohydrater. Hater å telle mat, og kommer ikke til å telle mat igjen med mindre jeg virkelig må. Synes fort det tipper over i hysteri, eller kjedsomhet (som igjen fører til sprekk, for min del), når alt må kontrolleres ned i minste detalj.

Man vet jo sånn ca. hvor mye som er i forskjellige matvarer når man har telt en stund, og de fleste grønnsaker er generelt veldig lave på karbohydrater, så det går nok bra.

Anonymous poster hash: 874f4...0dc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lite kalorier i grønnsaker, det trenger du ikke telle. Og grønnsaker er viktig for helsen.

Anonymous poster hash: 79f07...a0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...