Gå til innhold

sloer under eller over haaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var paa provetime hos frisoeren, fant vi ut at det ville bli fint aa feste sloeret rett under haaret mitt, som skal vaere oppsatt. Noen andre her som skal ha sloeret festet slik, eller er det litt rart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er lurt med å feste sløret rett under håret, er at da ser alle den flotte frisyren din.... men jeg har alltid sett for meg at jeg skal ha det festet rett over det oppsatte håret (liker den effekten at sløret er festet litt høyt, spesiellt hvis det er et laaangt slør). Jeg har bestemt meg for å ta av sløret etter middagen, og da kommer det pene, oppsatte håret til sin rett... får vi håpe!! :wink:

Som du skjønner liker jeg begge deler, men synes ofte det kommer litt an på hvaslags slør du velger....

:)

Skrevet

Nå har ikke jeg bestemt meg for hvordan jeg skal ha mitt ennå, men slør under håret har jeg sett mange ganger.

Jeg synes det er fint!

Skrevet

Begge mine venninner hadde sløret festet under. De var virkelig nydelige begge to, ikke noe rart med det nei. Vi fikk jo samtidig se hvor flotte de var på håret, noe jeg syntes er stas og viktig dersom man har brukt en haug med hundrelapper på å få satt det opp...............

Skrevet

Jeg hadde også mitt slør festet under håret. Håret var satt opp i en "topp" oppå hodet, og det ble kjempefint :wink:

Skrevet

Jeg hadde under og var kjempefornøyd med det. Fikk masse skryt av det også.

Det hele kommer vel litt an på typen slør du har også. Mitt ligna veldig på Mette-Marit sitt, altså ikker stivt, og da synes jeg det er penere å ha under.

Skrevet

Jeg skal ha sløret festet under håret, slik at man ser oppsettet...

Skrevet

Da tror jeg at jeg valgt riktig! Synes det er litt fint aa vise litt av den fine haaroppsatsen! Sloeret mitt er i tynt slikestoff, litt som chiffong, i samme stoff som overskjortet paa kjolen. Det skal vaere littegrann lengre enn kjolen (noen centimetre). Sydamen eller mamma skal sy det for meg.

Skrevet

Jeg skulle egentlig ha langt slør og med sånn til å ha foran, men nå har jeg bestemt meg for å beholde det jeg kjøpte først! Det går litt over rompa og jeg har egentlig fått mer og mer lyst til å ha det under håret!

Da synes jo frisyren bedre, sånn som flere har nevnt! Og hvis det er så mange som har fått skryt for det, tror jeg nok at jeg nesten heeelt sikkert kommer til å velge det!

Skrevet

Jeg personlig syns det er MYE finere over håret, altså oppe på hodet. Syns under frisyren blir litt sånn "hockey"under toppen......

Skrevet

Jeg tror også du har valgt rett, Popelka.

Det ville vært synd å ikke få vist frem håroppsatsen.

Skrevet

Mitt slør er av chiffong og er nesten 1 meter. Det skal henge under oppsetningen, ergo noen cm ovenfor hårfestet i nakken! Jeg syns det er definitivt penest! Du har valgt rett etter min smak :)

Skrevet

Hmm.. :klø: har nesten bestemt meg for å droppe sløretjeg men. Får ta det med til frisøren på prøvetimen å høre hva hun har å si.

Skrevet

Jeg skal ha sløret over håret, syns det blir litt fr halete å ha det under. Sløret skal jo syns forfra også, så mitt skal settes over hele frisyren. Når vi skal danse brudevals skal hele sløret tas av, så da syns håret resten av kvelden. Syns nesten det ser litt ut som at det detter av hvis man fester det under.....

Skrevet

Mitt skal også festes under, syns det er absolutt penest. Syns ofte det ser litt rart ut om man har satt opp håret og fester sløret over...

Skrevet

Jeg hadde mitt under håret, da kom frisyren godt frem og frisøren hadde laget et slags hjertemotiv av håret mitt på toppen som var veldig søtt og det fikk alle se. Og personlig liker jeg best når bruder har det under håret, så lenge man skal sette det opp iallefall!

Menfor min egen del, hadde jeg hatt langt hår (lengre enn til skuldrene) ville jeg kuttet sløret, jeg synes ofte sløret tar litt oppmerksomhet fra kjolen og det hele..men det er jo selvsagt en smakssak! Lykke til! :)

Skrevet

Jeg syns begge deler kan være like flott jeg. Særlig om man er høy er det pent med sløret under, eller om man har en spesiell hårfrisyre, som ikke egner seg til å "dekkes over" av sløret. Så Popelka, jeg syns du skal følge magefølelsen jeg - syns du det er mest riktig å feste det under, så gjør du det. Du blir sikkert flott! :kul:

Selv har jeg etter litt om og men kommet frem til at sløret skal festet over frisyren min. Jeg er ikke så høy, og med sløret festet høyt vil jeg se høyere ut. I tillegg er det satengkanter som danner "bølger" på sløret, som kommer mye mer til sin rett (nedover skuldrene o.l., sett forfra) om sløret ligger over frisyren. Hele profilen min når jeg har på brudestasen blir også mer "riktig" om jeg har sløret festet slik.

Sløret skal av etter vielsen & fotografen da, så frisyren vil ikke bli skjult særlig lenge uansett. :wink:

Skrevet

Skal ha frisyre og slør som på bilde nummer 8!Svart hvitt bilde. Er ikke så flink med linker.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...