Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Jeg må bare skrive av meg dette og kanskje få noen gode råd. Jeg rotet meg borti min gifte arbeidskollega i fjor høst, ja jeg vet, det dummeste man kan gjøre. Jeg skulle bare flørte litt med han, og ikke noe mer. Jeg spiste lunsj sammen med han, han ba meg ut og jeg tenkte at blir jo sikkert trivelig, og etter 2 uker sa han at han elsket meg??!! Og nå blir jeg ikke kvitt han. Jeg har forsøkt alt, absolutt alt! Jeg har bedt han å la meg være i fred, jeg har hylt og brøla. Jeg har kalt han kreft, sagt at han ødelegger livet mitt og psyken min, at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre, at han skal overse meg og behandle meg som luft. Jeg har trua med å ringe kona hans om han ikke holder fred (men jeg blir ikke å gjøre det, for hun har sikkert problemer nok, og klarer ikke å løse mine). Jeg har lagt inn mobbefilter på telefonen min, lagt e-posten hans over i spam og kobla ut ringerklokka. Jeg har selvsagt blokka han på Facebook. Jeg har informert tillitsvalg på jobb for å holde et øye med det hele. Dette har pågått siden februar, og jeg er så bestemt på å løse dette selv, siden jeg har laga dette problemet. Min søster sier jeg ikke håndterer dette og bør ringe politiet, men jeg synes det er å gå for langt. Om to uker går jeg på ferie, og da håper jeg at når jeg er ute av syne så blir jeg også ute av sinn. Men jeg er veldig usikker, for fint lite ser ut til å bite på han, og jeg er veldig bekymret for hvordan mitt arbeidsmiljø blir heretter. For å si litt om hvordan han fungerer: jeg har fått sms fra 07.00 til 02.00, med ti min mellomrom på det verste, HVER ENESTE DAG fra midten av september til nå, aldri mindre enn 20 sms per dag og kanskje opp i 70-80 stk, han har vært på døra mitt hvert ledige øyeblikk han har hatt, fyller e-posten min med svada og dukker opp over alt hvor jeg befinner meg. Han har også meldt seg inn på samme treningssenter som meg (han har aldri vært medlem av noe senter før, og det er uendelig mange treningssentre der jeg bor, å velge mellom). Han sier han anser meg som si, og vil vil helst vite alt jeg foretar meg, også når jeg går på do!? Når jeg har prata med andre mannlige kolleger ber han de om å gå, for han skal prate med meg alene. Han adopterer intressene mine, hører plutselig på min type musikk, bruker mine uttrykk, og tilpasser seg veldig min måte å være på. Hele livet hans dreier seg om meg. Han gråter til meg på telefonen, og synes fryktelig synd i seg sjøl. Han har til en viss grad klart å manipulere meg, til å ha kontakt med han. Jeg syntes ei stund fryktelig synd i han og prøvde å være venn. Vi har ikke et seksuellt forhold. Selv da min far døde i vinter, under begravelse og minnstund, sendte han utallige meldinger og ringte i ett. Dette har gjort dette enda verre å håndtere for meg, for jeg er i sorg. Men det ser ikke ut til å bry han i det minste. Jeg er fryktelig sliten mentalt, jobben er ikke et trivelig sted å være, det er vanskelig å få i seg mat og nok søvn. Jeg føler meg som et jaga dyr og er veldig bekymret for at dette ikke går over, at det aldri tar en slutt. Jeg vet det er flere som har erfaring med slike plageånder, og jeg har forsøkt alt, uten det som jeg synes blir for drastisk, jeg er jo ikke redd han. Likevel er det verdt å nevne at han ble anmeldt for vold av sin kona. Hun var på legevakta og han inne til avhør hos politiet. Jeg vet ikke hva som var bakgrunn for dette, men han mente det var greit siden hun slo først. Han kan kampsport, så jeg bør vel passe meg litt? Han har også sittet inne for svindel, og har en bakgrunn med bruk av narkotika. Jeg vet at han ved flere anledninger hatt politiet på døra, uten at jeg vet hvorfor. Poenget er at jeg ikke vil ha en slik mann i livet mitt, i det hele tatt. Jeg vet ikke helt hva jeg har med å gjøre, for jeg kjenner han ikke noe særlig. Vil han roe seg ned i løpet av en ferie, når han ikke kan få tak i meg? Og hva er dette for slags fyr? Jeg har ikke vært borti maken, og jeg er snart 40 år. Erfaringer? Gode råd? Ikke si at jeg skal flytte eller finne meg ny jobb, for den her skal han ikke vinne. Jeg tar gjerne mot litt kjeft også, for man roter ikke med sin gifte arbeidskollega. Se hvor galt det kan gå! Kanskje jeg får som fortjent?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Har du skrevet her inne før? Fikk du ikke mange gode svar da? Synes jeg kjenner igjen historien. Anonymous poster hash: 08300...7f3 1
Gjest Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Har du tatt det opp med overordnet på jobben? Ikke bare tillitsvalgt? Det må settes press på han. Tror han kan sies opp på bakgrunn av den oppførselen der. Ellers får du innstallere en sånn app som gjør at du kan blokkere han helt på telefon. Hør med politiet hvor mye som skal til for at du kan sette kontaktforbud på han. Tror ikke du skal fokusere for mye på at det er din straff fordi han er gift. Det at han er gift stopper i hvert fall ikke denne karen.
Gjest anonym Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Høres jo ut som han har en diagnose. Evt at han tar dop? Mulig en kombinasjon?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Hehe, du skulle bare flørte litt med din gifte kollega, men ville ikke mer??!! Hahaha, jeg må virkelig le av denne, enda så tragisk det er! Karma, sier jeg bare! Du får som fortjent! )))) Ok, nå sitter du der, med en kollega som du ikke vil vite av, og som du ikke får fred for, men som du må møte hver dag i 8 timer! Fordi du innledet et forhold til han! Jaja, om noen lærer på dette, så er det vel deg:))))) Anonymous poster hash: 76d64...28b
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 TS: Jeg har skrevet om dette før ja, og ba om hjelp til å kutte. Men det ga han blod på tann og det eskalerte noe voldsomt. Han er på en måte min overordnede, og sitter dermed med mye makt, over meg og mine kolleger. Jeg kan ikke forklare hvordan dette henger i sammen, for da vil det være alt for enkelt å finne ut hvem vi er. Vi har begge et navn i lokalmiljøet. Det vil ha store konsekvenser å blande inn politiet, og det vil bli et salig rabalder. Han har heller ikke trua meg, så jeg trur ikke det har mye hensikt. Hva heter denne appen?
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Hehe, du skulle bare flørte litt med din gifte kollega, men ville ikke mer??!! Hahaha, jeg må virkelig le av denne, enda så tragisk det er! Karma, sier jeg bare! Du får som fortjent! )))) Ok, nå sitter du der, med en kollega som du ikke vil vite av, og som du ikke får fred for, men som du må møte hver dag i 8 timer! Fordi du innledet et forhold til han! Jaja, om noen lærer på dette, så er det vel deg:))))) Anonymous poster hash: 76d64...28b Hehe, du skulle bare flørte litt med din gifte kollega, men ville ikke mer??!! Hahaha, jeg må virkelig le av denne, enda så tragisk det er! Karma, sier jeg bare! Du får som fortjent! )))) Ok, nå sitter du der, med en kollega som du ikke vil vite av, og som du ikke får fred for, men som du må møte hver dag i 8 timer! Fordi du innledet et forhold til han! Jaja, om noen lærer på dette, så er det vel deg:))))) Anonymous poster hash: 76d64...28b Ja, jeg vet! Jeg får som fortjent! Og jeg lærer, men kanskje noen kan lære av meg? Jeg ser veldig mange innlegg her som går ut på akkurat det samme. Takk! Jeg fortjener kjeft! TS
Gjest Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Hva appen heter kommer an på hva slags telefon du har. Men han må da ha en overordnet? Du må gå til neste over han, eventuelt til styret av bedriften. Så lenge han holder din frykt for en "skandale" som gissel, så har du jo gitt han grønt kort for å fortsette. Om du er villig til å "Oute" han så er det han som får noe å frykte. Om han er tilregnelig, noe jeg ikke er sikker på at han er.
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Hva appen heter kommer an på hva slags telefon du har. Men han må da ha en overordnet? Du må gå til neste over han, eventuelt til styret av bedriften. Så lenge han holder din frykt for en "skandale" som gissel, så har du jo gitt han grønt kort for å fortsette. Om du er villig til å "Oute" han så er det han som får noe å frykte. Om han er tilregnelig, noe jeg ikke er sikker på at han er. Jeg har iPhone. Joda, han har en overordnet. Men hva i all verden skal jeg si? De aller fleste vil jo si at jeg får som fortjent og be meg fikse det selv? Jeg tviler på om jeg får til å forklare alvoret i dette heller. Men han holder meg som gissel, for han vet jeg er livredd for å lage drama. Om han ikke er tilregnelig, har jeg et enda større problem.
Gjest anonym Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Han virker såpass obsessed av deg, så selv om han ikke har advart deg, hadde jeg vært forsiktig. Når han først kan gå over genser som han gjør, hva blir det neste? Mener ikke å skremme deg, men han høres ikke helt god ut. Bakgrunn med dop, har kampsport, blitt tidligere dømt for vold mot kona...Mange varselbjeller ringer i ørene mine..Når der det NOK for deg?
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #11 Skrevet 18. juni 2013 Han virker såpass obsessed av deg, så selv om han ikke har advart deg, hadde jeg vært forsiktig. Når han først kan gå over genser som han gjør, hva blir det neste? Mener ikke å skremme deg, men han høres ikke helt god ut. Bakgrunn med dop, har kampsport, blitt tidligere dømt for vold mot kona...Mange varselbjeller ringer i ørene mine..Når der det NOK for deg? Når du oppsummerer det slik, ser det ille ut. Og kanskje det er det? Problemet er at jeg har brukt opp alle normale virkemidler, og det er bare det å gå over hode på han eller be politiet ta en prat med han. Men det er så dramatisk, jeg leiter desperat etter en annen løsning. Det er derfor jeg håper at det hele skal være over til etter sommerferien.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Mulighet for å bytte jobb? Bytt tlf.nr, bytt e-post, flytt. Anonymous poster hash: 77134...52a
Gjest Skrevet 18. juni 2013 #13 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har iPhone. Joda, han har en overordnet. Men hva i all verden skal jeg si? De aller fleste vil jo si at jeg får som fortjent og be meg fikse det selv? Jeg tviler på om jeg får til å forklare alvoret i dette heller. Men han holder meg som gissel, for han vet jeg er livredd for å lage drama. Om han ikke er tilregnelig, har jeg et enda større problem. Jeg har ikke tatt det i bruk selv, men har sett det diskutert. Et googelsøk ga meg denne siden: http://www.ask.com/answers/121789321/what-s-a-good-app-to-block-calls-on-iphone Du kan sjekke de. Problemet er vel at du skal til en viss grad være tilgjengelig på telefon for en overordnet? Derfor må du ta det til leddet over han. Ville foreslå i brevs form, slik at du har tid til å tenke og få med alle detaljer. Du kan si noe som: Jeg viste X en smule oppmerksomhet, og vi fant en god tone. Kom til at jeg ikke ønsket noe forhold til en gift kollega, men han taklet avvisningen dårlig. Nå er det så ille at han: (Og så kommer hele listen din over ting.) Har gjentatte ganger bedt han om å respektere meg og la meg være i fred, men til ingen nytte. Situasjonen er fortvilet. Jeg har i det lengste forsøkt å ordne dette selv, men det fører ikke frem. Jeg må be dere ta tak i dette, ellers er jeg nødt til å gå til skritt som kan gi svært uheldig publisitet. Hilsen YY 1
Gjest Teta Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Han terroriserer deg på mobilen og møter opp på døren din i tide og utide, enda du har bedt han slutte gjeeentatte ganger? Du vet også at han er voldelig? Jeg hadde meldt han til politiet. Hva pokker holder deg igjen..?
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har ikke tatt det i bruk selv, men har sett det diskutert. Et googelsøk ga meg denne siden: http://www.ask.com/answers/121789321/what-s-a-good-app-to-block-calls-on-iphone Du kan sjekke de. Problemet er vel at du skal til en viss grad være tilgjengelig på telefon for en overordnet? Derfor må du ta det til leddet over han. Ville foreslå i brevs form, slik at du har tid til å tenke og få med alle detaljer. Du kan si noe som: Jeg viste X en smule oppmerksomhet, og vi fant en god tone. Kom til at jeg ikke ønsket noe forhold til en gift kollega, men han taklet avvisningen dårlig. Nå er det så ille at han: (Og så kommer hele listen din over ting.) Har gjentatte ganger bedt han om å respektere meg og la meg være i fred, men til ingen nytte. Situasjonen er fortvilet. Jeg har i det lengste forsøkt å ordne dette selv, men det fører ikke frem. Jeg må be dere ta tak i dette, ellers er jeg nødt til å gå til skritt som kan gi svært uheldig publisitet. Hilsen YY Tusen takk! Det var et meget godt svar! Så uendelig mye bedre enn å lage drama, som igjen kan føre til faktisk ja, uheldig publisitet. Jeg skal tenke over dette forslaget. Takk!
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Han terroriserer deg på mobilen og møter opp på døren din i tide og utide, enda du har bedt han slutte gjeeentatte ganger? Du vet også at han er voldelig? Jeg hadde meldt han til politiet. Hva pokker holder deg igjen..? Det som holder meg igjen: han har ikke truet meg på noen måte, og dette problemet har jeg jo virkelig laget sjøl. Politiet har jo annet og viktigere saker å ta tak i, enn mitt mislykka kjærlighetsdrama. Det må være absolutt aller siste løsning på dette.
Bluegreen Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Når du oppsummerer det slik, ser det ille ut. Og kanskje det er det? Problemet er at jeg har brukt opp alle normale virkemidler, og det er bare det å gå over hode på han eller be politiet ta en prat med han. Men det er så dramatisk, jeg leiter desperat etter en annen løsning. Det er derfor jeg håper at det hele skal være over til etter sommerferien. Det som holder meg igjen: han har ikke truet meg på noen måte, og dette problemet har jeg jo virkelig laget sjøl. Politiet har jo annet og viktigere saker å ta tak i, enn mitt mislykka kjærlighetsdrama. Det må være absolutt aller siste løsning på dette. Du, først og fremst: dette er ille, og ikke noe som man under noen omstendighet skal akseptere eller ta lett på. Tenk deg om, hadde det vært din veninne, hadde du da rådet henne til å prøve å løse dette uten å slamre med dørene? Jeg mener ikke at du skal lage en skandale, men at noen få personer - som er underlagt taushetsplikt i sin jobb, må vite det er helt klar. Og for det andre: du skulle aldri lagt deg etter en gift mann. Men at han er gift har ingenting med denne saken å gjøre. I det hele tatt. Kjernen er at mannen ikke er god, og at han trakaserer deg. Hvordan deres relasjon dukket opp er helt irrelevant. Så slutt å straff deg selv. Gå til overordnet og legg fram det du har av beviser, sånn at alvorligheten av situasjonen kommer frem. Ikke fokuser så mye på hva slags forhold dere har hatt. Så må du og sjef bestemme om dere skal gå til politiet nå, eller senere. Dette her kan du ikke akseptere. Og han er ikke en normal, forsmådd mann - han er noe mye værre enn som så.
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Jeg er litt ute etter å høre andres erfaringer her også. Om hvordan dere løste en slik situasjon, om det hjalp med avstand, som da er min planlagte taktikk i det her. Kan man fortsette å jobbe sammen som før? Vil det gå opp for han at jeg virkelig ikke vil ha han som noe annet enn en kollega? Jeg har vært litt på det her forumet i det siste og lest mange tråder om damer som vurderer å innlede forhold til både sin kollega og gifte menn. Her har dere det! Det kan gå bra, men det kan også ende i dette. Jeg gjør aldri noe sånt igjen!
Gjest TS Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Du, først og fremst: dette er ille, og ikke noe som man under noen omstendighet skal akseptere eller ta lett på. Tenk deg om, hadde det vært din veninne, hadde du da rådet henne til å prøve å løse dette uten å slamre med dørene? Jeg mener ikke at du skal lage en skandale, men at noen få personer - som er underlagt taushetsplikt i sin jobb, må vite det er helt klar. Og for det andre: du skulle aldri lagt deg etter en gift mann. Men at han er gift har ingenting med denne saken å gjøre. I det hele tatt. Kjernen er at mannen ikke er god, og at han trakaserer deg. Hvordan deres relasjon dukket opp er helt irrelevant. Så slutt å straff deg selv. Gå til overordnet og legg fram det du har av beviser, sånn at alvorligheten av situasjonen kommer frem. Ikke fokuser så mye på hva slags forhold dere har hatt. Så må du og sjef bestemme om dere skal gå til politiet nå, eller senere. Dette her kan du ikke akseptere. Og han er ikke en normal, forsmådd mann - han er noe mye værre enn som så. Mine venniner sier vel det samme: hva med deg, hva med din psykiske helse, du må ta tak. Men jeg er så sliten at jeg begynner å lure på om det hele foregår i mitt eget hode, at dette ikke er noe å bry seg om, at jeg må bare lære meg å gi faen. Men hadde det vært min vennine hadde jeg sikkert vært truende til å gripe inn for henne. Men jeg ber de om å la være, for jeg skal løse dette selv. Men jeg får beskjed om at jeg ikke klarer det. Min søster sier at grensa nærmer seg, at jeg har med å ringe politiet. Jeg er veldig forvirra, sliten og oppgitt. Jeg har mista meg selv i dette, og føler meg helt oppspist. Derfor er det også så vanskelig å se hva man skal gjøre. Og ja, jeg slår meg selv ihjel for dette. Men jeg skal lese hele denne tråden igjen senere, hva jeg selv har skrevet og hva dere har skrevet til meg. Jeg har et håp om at jeg da kan finne styrken i meg selv til å få orden på dette. Takk for gode og kloke råd.
Gjest anonym Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Han høres ut som en psykopat. Han tar ingenting av det du sier på alvor, kjører på uansett. Du har ikke sett hans verste side ennå siden du ikke gikk helt inn i forholdet med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå