miss summer Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei. Har noen her født på Ullevål? Har hørt at de har sykehushotell. Er det bra der? Hva om det ikke er plass på sykehushotellet? Må man ligge på om med flere andre da? Hvor mange? Og hvis det er komplikasjoner får man vel heller ikke plass på hotellet?
Ciara Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Man kommer på hotellet hvis man ikke har komplikasjoner og hvis det er ledig. Begge gangene har jeg måttet være ekstra på barsel, første gang pga komplikasjoner, andre gang pga fullt hotell. Da lå jeg på dobbeltrom på barsel.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har testet både barsel og sykehotellet. Foretrakk faktisk barsel, selv om jeg delte rom med en annen. Men det var sykehotellet, altså en annen etasje enn barselhotellet. Ble overført dit når jeg ble utskrevet fra barsel, men babyen var fremdeles på nyfødtintensiven. Største problemet med hotellet var maten i kafeteriaen (samme for alle etasjene). Katastrofal! Anonymous poster hash: c2caf...ca3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Fødte på Ullevål og var på hotellet etterpå. Hadde ingen komplikasjoner, så fikk dra dit etter bare noen timer. Hotellet i seg selv er langt fra luksus og maten er vanlig kantinemat. Men det var deilig å være der i 3 dager allikevel! Kunne dusje akkurat når og hvor mye jeg ville (liten varmtvannstank hjemme) var fantastisk. Slippe å tenke på sengetøy og håndklær. Pappaen var hos oss det meste av tiden, og det var også deilig (har ikke flere barn). Hadde jevnlige besøk av jordmødre/pleiere som sjekket både meg, baby og amming, og det var trygt å vite at de var "rett borti gangen" om det skulle være noe. I tillegg var det godt å kunne ta i mot besøk på rommet, slapp å ta hensyn til andre på rommet, og kunne ta det når som helst (innen visse grenser) uten å følge visittider. Men parkering der er DYRT! Så om du kan, så la bilen være hjemme, eller parker et annet sted. Anonymous poster hash: 0e25e...b5a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har testet både barsel og sykehotellet. Foretrakk faktisk barsel, selv om jeg delte rom med en annen. Men det var sykehotellet, altså en annen etasje enn barselhotellet. Ble overført dit når jeg ble utskrevet fra barsel, men babyen var fremdeles på nyfødtintensiven. Største problemet med hotellet var maten i kafeteriaen (samme for alle etasjene). Katastrofal! Anonymous poster hash: c2caf...ca3 Hva var katastrofalt med maten? Verre enn vanlig sykehusmat?Anonymous poster hash: 494de...aea
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Hva var katastrofalt med maten? Verre enn vanlig sykehusmat?Anonymous poster hash: 494de...aea Enkelte dager var den umulig å få ned.. Litt upraktisk når man er ulvesulten pga ammestart! Maten på barsel var bare kjedelig, men i det minste spisbar.Anonymous poster hash: c2caf...ca3
miss summer Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2013 Takk for svar, jeg vet om ei om bodde på sykehushotellet som bestilte pizza en gang istede for å spise maten der. Hun bodde der sammen med mannen sin. Er det alltid mulig åra med mannen? Koster det noe å bo der? Hvor lenge må man være på sykehushotellet / barsel etter man har født?
miss summer Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2013 Takk for svar, jeg vet om ei om bodde på sykehushotellet som bestilte pizza en gang istede for å spise maten der. Hun bodde der sammen med mannen sin. Er det alltid mulig åra med mannen? Koster det noe å bo der? Hvor lenge må man være på sykehushotellet / barsel etter man har født?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Det koster vel litt for mannen å være der, men husker ikke. Da kan han være der hele tiden ja, er dobbeltseng og sofa på rommet. Syns ikke maten var SÅ grusom, men det er jo enkel kantinemat da, så ikke noe man gleder seg til. Frokosten var standard, brød og egg med pålegg, paprika, agurk osv og melk og juice fra sånne automater. Man må ikke være der lenger enn at de har sjekket at alt er ok med deg, vet mange drar hjem etter første natten. Jeg fødte søndag ettermiddag og dro hjem onsdag morgen, 3 netter er vel maks.Siden det var mitt første barn så syns jeg det var trygt å være der i tilfelle jeg ble helt fortapt, og så jeg kunne spørre om ting når som helst. Man skal ta Føllings prøve (?) på barnet den 3. dagen, så drar man hjem må man vel tilbake for den. Anonymous poster hash: 0e25e...b5a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fenylketonuri-follings-sykdom-8544.html Anonymous poster hash: 0e25e...b5a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Jeg synes maten var helt grei, jeg. Ja, er ikke all sykehusmat sånn "enkel norsk kost" bare litt mindre.....smakfullt? Type husholdningskjøkken som leverer til eldrehjem og sånt. Svinestek og poteter med en litt halvkjip men helt overkommelig saus/gryterett som ikke smaker særlig fordi det er stress å krydre når 100 forskjellige folk har ulik smak osv? Fiskekaker/kjøttkaker eller noe sånt? Jeg har bare operert på sykehus(og ikke Ullevåll) samt jobba litt på eldrehjem i mine yngre dager, og maten var jo sånn da hvertfall. Halvkjip i smaken - greit nok, men man er såpass redusert i formen at man ikke bryr seg uansett og det er faktisk helt ok. Jeg håper bare ikke de stiller med for mange "alternative og spennende" ting da jeg pleier være allergisk mot alt sånt Og apropos det: pleier de ikke servere to alternativer til middag, så man kan velge mellom smak/evt allergi? Nei? Kan man melde fra om allergier og få tilpasset middag dersom det krasjer? (sikkert ikke.......) Anonymous poster hash: 494de...aea
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Det var virkelig ingenting i veien med maten den perioden jeg bodde på sykehushotellet. Husker den bare positivt, jeg. Men maten da jeg litt seinere var innlagt på gyn, _det_ var sykehusmat, det. øAnonymous poster hash: 524a0...94b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Det var ikke meningen å spore av diskusjonen med matprat. Kan jo si såpass at det bare var én av ti dager maten var direkte uspiselig, ellers var den kjip, men akseptabel. Dessertene var digge da, så om ikke annetkkan man spise seg mett på fruktsalat og fromasj Mener det kostet rundt 400kr natta for far, da med fullpensjon. Men du har jo ikke spesielt kontroll over hvor du havner. Jeg ville ha havnet på barselhotellet om alt hadde gått normalt for seg. Men det gikk langt fra sånn jeg så det for meg. Likevel følte jeg meg veldig godt ivaretatt på Ullevål og kommer til å søke meg dit med nummer to når det blir aktuelt. Anonymous poster hash: c2caf...ca3
Amys Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 Barselhotell er genialt Nå var jeg på ABC da, ikke det vanlige hotellet på Ullevål, men rommene og det at pappaen kan være der hele tiden er likt som på hotellet. Maten synes jeg var god, mye bedre enn "gamlehjemmat". 1
miss summer Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 20. juni 2013 Blir litt forvirret, er sykehushotellet og barselhotellet det samme? Eller er barselhotellet det samme som andre sykehus har med bare vanlig rom for mor og barn sammen med andre nybakte mødre? Altså en barselavdeling?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #18 Skrevet 20. juni 2013 http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/nyttig/Sider/ulleval-hotell.aspx?blankMaster=true Her står det meste. Sykehushotellet er for alle pasienter, men det er egen barselavdeling med jordmødre på vakt bl.a. Barsel på selve fødeavdelingen er noe annet. Anonymous poster hash: 0e25e...b5a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #19 Skrevet 20. juni 2013 Kan også legge til at det var både bleier til baby og 'bleier', engangstruser og bind til mor på rommet.Samt stort, fint stellebord, kluter osv. Ikke egen barneseng da, men den "plastsengen" de får på sykehuset hadde vi med inn. På tv'en kunne du se masse infovideoer om stell, amming og annet om baby. Det er nok spesielt for barselavdelingen vil jeg tro. Anonymous poster hash: 0e25e...b5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå