Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lillann
Skrevet

Hei,

Jeg trenger noen gode råd da min samboer ikke vil snakke om ting..

Jeg er forlovet med en, for alle rundt, super type. Vi har vært sammen i 1 og halvt år.

Vi har ikke hatt sex på to måneder, når vi først har sex har vi det i en stilling og jeg må gjøre hele jobben. Har ikke vært tilfredsstilt av han på over et halvt år. Han er helt tiltaksløs når det kommer til sex.

Han har vært deprimert i hele vinter. Sur, mutt og klagete. Han er lat, og kranglete.

Skikkelig dritunge.

Himler med øynene foran andre hvis jeg skal fortelle en historie han har hørt før.

Men han blir veldig engasjert når man snakker om hvilke kjendis damer som er mest attraktive og hvorfor. Nå har det gått så langt at jeg til og med blir sjalu på det! Kunne brydd meg mitt i ryggen før..

Jeg er en veldig oppegående dame og har forsøkt å kommunisere med han. Til ingen nytte..

Det virker som om han lever i sin egen lille boble. Han "ser" meg ikke. Jeg har følt meg helt jævlig det siste året pga manglende oppmerksomhet fra han. På lørdag var jeg ute med noen venninner, evigheter siden sist, og jeg ble sjekket opp over en lav sko. Synes det var veldig deilig, men jeg savner litt oppvarting hjemme også.

Jeg orker snart ikke mer. Hva skal jeg gjøre? Jeg savner "passion"! Han vil ikke gå til en parterapeut da han mener det er for dyrt..

Hvordan skal jeg få ha til å tenke "tosomhet" og ikke bare "megmegmeg"?

Noen som har vært borti slike typer før?

Burde jeg bryte ut? Vi eier en leilighet sammen, elsker å bo her. Jeg banner meg selv opp og ned for at jeg lot han kjøpe seg inn..

Takk for tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du får det mye bedre av å forlate han, og hvis det er du opprinnelig som eier leiligheten så kan du si til han at det ikke fungerer mer og at han må flytte ut!

Alle liker å få kjærlighet og oppmerksomhet, og spesielt bør man få det fra samboere/kjærester osv.. Og hvis han ikke gidder og gi deg det mer, så tror jeg ikke du skal bruke mer krefter på han, han bruker bare kreftene dine!

Du fortjener noe bedre, det er jeg sikker på :)

Gjest Lillann
Skrevet

Hei,takk for svar!

Vel, nå eier vi leiligheten sammen.. "Dessverre" har prisene gått opp så mye atnjeg ikke tror jeg har råd til å kjøpe han ut.

Dermed må jeg flytte fra mitt elskede nabolag..

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS!

Veldig synd å høre nyhetene dine. Han der karen hørtes ikke mye stabil ut akkurat.

Og det var jo "triste" nyheter her og. Har dere fått noen ny takst da? Og hvor havnet den evt.?
Kjipt er det å flytte fra et hyggelig nabolag uansett, om det blir tilfelle. Men som nevnt, det finnes jo mange andre hyggelige nabolag også.

Anonymous poster hash: 04546...c8e
AnonymBruker
Skrevet

En parterapeut på familievernkontoret der dere bor, er gratis. Det kan vel ikke være for dyrt?

Anonymous poster hash: 3ad3d...29c

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Lillann
Skrevet

Hei,,

Takk for svar!

Han vil fortsatt ikke til parterapi..

For å toppe helgen fant jeg ut av at han har tatt opp flere forbrukslån.

Great..

What to do?

Skrevet

Gå i banken!

Du kan bestille time hos en rådgiver. Legg alle kort på bordet.

Du gjorde en generaltabbe med å la han kjøpe seg inn.

Forklar at forholdet holder på å gå til helvete, og at han har startet med å stifte forbruksgjeld.

Om du har flaks, så er banken villig til å strekke litt på seg for å hjelpe deg.

Så må du få en takst på leiligheten.

Det koster et par tusenlapper, tror jeg.

Sjekk hvor mye en megler skal ha for å selge den. Det beløpet bør kunne dras fra totalen.

Få hjelp av en advokat med å sette opp forslag på en avtale, og press på.

Her må du være sterk.

Fakta 1: Det er slutt mellom dere.

Fakta 2: Du var der først. Han bør la seg kjøpe ut. (Ikke juridisk, men moralsk)

Fakta 3: Det er moralsk forkastelig av han å prøve å melke deg helt for å tjene mest mulig på deg. Tilby han en sum som fortjeneste. Hvis han går med på avtalen i minnelige former. Hvis ikke må du sette den på salg og heller gå inn i kjøpers sted om du får råd.

Husk at han mangler penger. (Se forbrukslån)

Håper du får det til.

Det er en dyrkjøpt erfaring for deg.

Neste gang lar du ingen kjøpe seg inn før dere har bodd sammen noen år og du er sikker på at det er stabilt. Den karen her har tjent bra på at du var "snill".

Ha kontroll på og ansvar for egen framtidig økonomi heretter.

Har du noen som er villig til å stå som kausjonist til du har fått ned et eventuelt lånebeløp?

• Liker 2
Gjest Lillann
Skrevet

Hei Themis,

Tusen takk for gode råd!

Dessverre har jeg ingen som kan stille som kausjonist..

I sted spurte jeg om han ikke kunne rydde verandaen etter seg,han hadde fest for to uker siden og jeg har latt det stå for å se om han tok tak i det selv..Han tok alt inn på kjøkkenbordet(som jeg akkurat har vasket) og gikk på rommet-og lukket døren!

Hurra, jeg er så lykkelig akkurat nå..

Skrevet

Hei Themis,

Tusen takk for gode råd!

Dessverre har jeg ingen som kan stille som kausjonist..

I sted spurte jeg om han ikke kunne rydde verandaen etter seg,han hadde fest for to uker siden og jeg har latt det stå for å se om han tok tak i det selv..Han tok alt inn på kjøkkenbordet(som jeg akkurat har vasket) og gikk på rommet-og lukket døren!

Hurra, jeg er så lykkelig akkurat nå..

:hug:

Ikke lett, det du har havnet oppi.

Men det er ikke greit at han oppfører seg sån.

Prat med banken, og se hva du kan få til uten kausjonist.

Hvis ikke det går, så selg. Selv om du elsker leiligheten og området, så er det ikke verdt det å være i et sånt dårlig forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut mens du enda kan. Jo lenger du venter, jo vanskeligere vil det bli for deg, spesielt med tanke på at dere er forlovet. Å måtte flytte fra leiligheten din er en lav pris å betale for å slippe unna en sånn type. Jeg har selv en nær venn som er økonomisk fanget i et ekteskap med en fyr som har mange fellestrekk med din forlovede. En leilighet er vanskelig nok, ikke la dette floke seg til med ekteskap, felles økonomi og barn også. Slutt å beklage deg over han og gjør noe med det mens du kan. Jeg håper dette løser seg for deg.

Anonymous poster hash: 499f8...a7d
  • Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med TS?

Hvis dere har vært sammen i 1,5 år, så er det vel ikke lenge siden han kjøpte seg inn, og prisene kan vel ikke ha steget så mye? Han skal uansett bare ha halvparten av prisstigningen.

Pris deg lykkelig for at dere ikke er gift enda, for så vidt jeg vet er forbruksgjelda hans bare hans ansvar? Han var vel ikke tatt det opp i ditt navn?

Anonymous poster hash: c993c...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...