Gå til innhold

Vil fri til dama mi! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest NervøsJente!
Skrevet

Hjelp! Jeg har verdens herligste og mest fantastiske kjæreste! Vi har et godt, solid og trygt forhold, og gjør hverandre veldig lykkelige! (klissklass osv) :rodmer:

Nå føler jeg det er riktig, og jeg har kjempe lyst til å fri til henne! Jeg vet 100% sikkert at jeg kommer til å få et ja (Vi har snakket litt om det tidligere).

Men der stopper det.. Hun er vel litt mer typisk guttejente enn meg, og det gjør meg litt stressa.. :sjokkert:

Hvilke ringer skal jeg få tak i? Skal jeg fri uten ring? Skal jeg fri med begge ringene eller bare med den ene? :vetikke:

Hvordan skal jeg gjøre det? Hun er ganske romantisk av seg, men jeg vil allikevell ikke gjøre for mye ut av det :O

Tips taes imot med takk! :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fri med en stilkrose, for den del.

Og så kan dere gå sammen og velge ringer. De fleste bruker faktisk de samme ringene som gifte- og forlovelsesringer. Greit å la henne ha en mening om hva slags ringer dere skal ha også da.

Dere skal jo bruke ringene begge to.

Skrevet

Så koselig, alltid koselig med frieri :rodmer:

Jeg syns det er viktig at man har ring når man frir, ta henne med til et sted med vakker utsikt/natur eller et sted med mye minner om dere to, så kan du begynne å fortelle henne om hvorfor du forelsket deg i henne og hva som gjør at nettopp henne er den rette for deg. Gå ned på kne (det er viktig) og ta frem ringen, og spør pent om hun vil gifte seg med deg :) MEN, gjør det på en måte som er typisk deg :)

Selv om hun er litt guttejente og ikke vil gjøre så mye ut av ting, så tror jeg hun vil like et veldig romantisk frieri, ihvertfall hvis hun er av typen som liker romantiske filmer :)

ellers tror jeg ikke det er fult så viktig om du har med to eller en ring!

Lykke til :blomst:

Skrevet

Så gøy!

Ikke at jeg råder deg til å stjele frieri, men du får kanskje noe tips om du ser litt på youtube? Jeg vil i alle fall råde deg til å fri "på privaten", altså, ikke på en plass full av folk, hverken kjente eller ukjente. Med mindre du ikke er 110% sikker på at hun synes det er greit da. Jeg vet i alle fall at et offentlig frieri hadde blitt feil selv om frieriet var ønskelig.

Om du vil at dere skal velge ut ringer sammen så kan det kanskje være en idé å ha titta litt på egenhånd først, og få litt inspirasjon. Kjøper du ringer på forhånd så tror jeg man får tak i dobbeltesker til forlovelsesringene.

Lykke til :rodmer:

(her i hus var det "frieri" i en tråd på gaysirforumet. Frieri i anførselstegn fordi vi forlova oss ikke som så, men bestemte oss for at vi en gang skulle gifte oss. Så etter å ha bodd sammen en stund satt vi i sofaen hjemme og snakka om løst og fast. Så sier jeg bare når skal vi gifte oss da? Så fant vi en dato, sendte inn papirer et par dager senere og kjøpte ringer i blodstein på den lokale souvernirbutikken :hoho: )

Gjest NervøsJente!
Skrevet

Jeg tenkte faktisk på Gaysir frieri en liten stund, siden det var der det hele startet, men siden vi begge har slettet profilene våre der, gjorde det det litt vanskelig :P

Jeg får skattepengene i slutten av månenden her, så tenker å få tak i ringer da.. Men aner ikke hvilke jeg skal få tak i.. Jeg tenker en enkel ring i hvittgull til henne, litt bred :) Jeg vil gjerne ha en i hvittgull med diamant i, men føler det blir litt teit å kjøpe det til meg selv :P Hva tror dere?

Offentlighet er IKKE et alternativ, ikke fordi jeg er redd for at hun skal si nei, men fordi jeg føler dette er et øyeblikk vi skal dele bare vi 2 :rodmer:

Kom gjerne med foralg til hvordan osv! :D Jeg trenger tips... Er helt blank på ideer, detaljer osv...

AnonymBruker
Skrevet

Om du er veldig usikker på ringen til henne, kan du fri med en knallgrønn plastikkring. Men da må dere ha den type humor! Og fortelle henne at dere to sammen går dagen etter å kjøper ringer sammen. :)

Anonymous poster hash: a290d...052

• Liker 2
Gjest NervøsJente!
Skrevet

Jeg tullet med henne engang å sa at jeg skulle fri med slik ring man får hos tannlegen.. Å da gjorde hun d ganske klart at d ikke var poppis :/

Skrevet

Klarer du å finne ringstørrelsen hennes?

Gjest NervøsJente!
Skrevet

Usikker! Hun bruker stortsett bare tommelringer, så har liksom ikke noen jeg kan stikke av med heller... Men hun sover VELDIG tungt, så spørs om jeg må snike meg til å måle :fnise:

Utenom det så har vi temmelig like fingre (hun har ca en størrelse større enn meg), så regner meg at jeg får det ca riktig,..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gliste noe voldsomt når jeg såg tittelen din, TS :P

Ang valg av ring så kjenner du henne best - du trenger jo ikke kjøpe den største diamantringen du finner da, men det betyr ikke at den må være "guttete". Det finnes utrolig mye å velge mellom der ute! Bruk litt tid, titt i butikker og på nett :)

Når det kommer til størrelse, så sier du jo selv at hun bruker ca en størrelse mer enn deg. Hva med å kjøpe en som er 1-2 størrelser større enn din, slik at du er sikker på at hun får den på seg når hun sier ja (for det gjør hun ;) ), også ordner dere med å eventuelt få strammet den inn dagen etter? :) Kjøper du hos gullsmed-butikk og ikke online, så kan du jo bare gi beskjed om at du ikke er helt sikker, og da er dere nok hjertelig velkommen til å komme inn dagen etter for å tilpasse størrelsen helt til henne :biggrin:

Masse masse lykke til TS, :rodmer:

Anonymous poster hash: c4c5e...2f8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tullet med henne engang å sa at jeg skulle fri med slik ring man får hos tannlegen.. Å da gjorde hun d ganske klart at d ikke var poppis :/

Da bør du definitivt gjøre det med en ordentlig ring ja :) du sier hun bruker tommelringer, da kan du jo ta en i samme stil. Litt bred og enkel ring!

Anonymous poster hash: a290d...052

Skrevet

Ta en liten hyssing og mål rundt fingeren. Pass på at du ikke strammer ;)

Gjest Amota
Skrevet

Jeg vil anbefale deg til å se på frieriet fra Friends (Monica og Chandler). En jeg kjenner tok utgangspunkt i dette, og det endte med at han la en rosesti og lyssti fra gangen og opp til rommet. ROMANTISK JAAA

Skrevet

Jeg tenker - gjør det personlig. Deres greie! Jeg elsker å være ute på tur, og for meg hadde det perfekte frieriet vært ute i skogen, på tur eller på jakt, for det hadde vært mye mer meg enn levende lys og roser. Hvis hun er en sånn som innerst inne alltid har sukket litt lengselsfullt av romantiske filmer vil f.eks et Chandler/Monica-bryllup være perfekt. Jeg synes det er koselig med ring, men ikke det viktigste. En blomst eller lignende hadde fungert bra det og. Jeg tror ikke du skal stresse så mye med hvordan og være så nervøs for at det blir feil, for bare du velger noe som er litt "dere" blir det jo ikke feil :)

Skrevet

Ta kritt og skriv på innkjørselen til huset "Maria, vil du gifte deg med meg?" Om morgenen går dere sammen på jobb og så ser hun dette. Skriv tildlig på morgenen mens hun sover.

Skrevet

Du kan bake en kake og skrive "vil du gifte deg med meg?" på toppen.

Skrevet

Om dere har en bil og den er urent en dag, kan du skrive "La oss gifte oss?" på f.eks vindue eller hennes dør.

Skrevet

Om dere skal forberede til en høytid eller besøk av venner, gi forslag om å pynte litt med ballonger. Gi henne en balong å blåse. Når den er oppblåst, skal spørsmålet visses skrevet på den.

Da må du ha oppblåst den i forveien, skrive det viktigste spørsmålet og tomme for luft igjen.

Skrevet

Ta kritt og skriv på innkjørselen til huset "Maria, vil du gifte deg med meg?" Om morgenen går dere sammen på jobb og så ser hun dette. Skriv tildlig på morgenen mens hun sover.

Litt dumt om kjæresten ikke heter Maria :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...