AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Lærer dere barna svømming før skolestart? Anonymous poster hash: 9b26e...4b5
Gjest Marmot Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Ja. Jeg er kjempeopptatt av at sønnen min skal bli trygg i vann, så vi bader i svømmehall så ofte vi kan.
Anciol Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Selvsagt:) Barna mine på snart 5 og 6 har allerede tatt 100 metersmerket:)
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Hvor gamle er de når man kan begynne å lære dem å svømme (at de forstår det ordentlig, liksom?) Min er 3 1/2. H*n er veldig trygg i vannet, men vi har ikke gått på babysvømming. Anonymous poster hash: 69581...4a5
Ulrikke Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Nei, ikke før skolestart. Nå er hun snart ferdig med 2.klasse, og hun lærte å svømme brystsvømming i vinter. I tillegg har hun gått tre svømmekurs dette året, så hun kan dykke, flyte på rygg og mage og komme framover med crawlspark. Hopper fra 3-meter'n og svømmer fint inn til kanten igjen. Svømmeopplæring i skoleregi er katastrofal her i kommunen, mener de har 10 ganger i 5.klasse og det er det. Sier seg selv at foreldrene må ta ansvar da! Da jeg vokste opp, gikk jeg på en skole som hadde stort basseng, og alle klassene hadde en time svømming i uka fra vi gikk i 2.klasse og ut ungdomsskolen....
-hild Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Størstemann kunne ikke svømme før skolestart, men lærte på kurs når han var 7 eller 8. Vår yngste har vært veldig glad i vann, og henne tok vi på det første kurset når hun var ca 5. Det er så utrolig viktig at ungene kan å svømme, men dessverre er det ikke noe svømme opplæring før på 4. Trinn i vår kommune, og det er alt for sent, etter min mening.
Gjest Marmot Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Hvor gamle er de når man kan begynne å lære dem å svømme (at de forstår det ordentlig, liksom?) Min er 3 1/2. H*n er veldig trygg i vannet, men vi har ikke gått på babysvømming. Anonymous poster hash: 69581...4a5 2,5-åringen min øver seg på svømming nå, han skjønner hva han skal gjøre med armer og bein, men får ikke til å gjøre det samtidig. Vi bruker sånne egg og han svømmer da enten med beina eller med armene mens jeg holder litt under magen.
Fnugget Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Min på 2 1/2 svømmer 10-15 meter uten problemer, hopper og stuper fra kanten og koser seg i vannet. Har aldri brukt noen form for flytehjelpemidler på han.
Gjest halebein Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Hjelper ikke m svømmeundervisning i skolen, når halvparten (særlig jentene) har melding, og sitter på kanten og ikke skal ha svømming... (frustrert lærer) digresjon, vet...
huttiheita Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Her kan begge de to eldste (4, og snart 6) svømme. Vi har vært bevisste på å være mye i vann med de, fra de var babyer. Minstemann er ikke året enda, men veldig glad i vann. Jeg var selv veldig treg med svømmingen. Foreldrene mine var aldri i basseng med meg, eller søsknene mine, og hadde ikke svømmeundervisning på skolen, før i 5 klasse (tror jeg). Kunne vel ikke svømme før jeg var 10 - 11.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå