Gjest Bangbee Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei, Dama mi har etter 2år i byen bestemt seg for å flytte hjem til hjemplassen sin, vel en time unna byen hvor vi bor nå og arbeidsplassen min/vår. Hun sier hun vil komme nærmere familie og venner. Jeg kommer opprinnelig fra byen. Hun driver å søker arbeid på hjemplassen sin og ser ut til å få det, men jeg har annen utdanning og har vanskelig med å få jobb der, i tillegg har jeg nettopp fått fastjobb etter 2 år som vikar her i byen. Hva gjør jeg? - Jeg kan pendle med bil, 7 mil (en time) hver vei. - Jeg kan si opp nyjobben jeg har jobbet hardt for å få og satse på å finne noe annet der hun flytter. Vi er begge i midten av 20 årene, så jeg ser egentlig mørkt på noe avstandsforhold, spesielt når det ser ut til å være permanent.
Gjest Tirkes Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Bosett dere litt mer mot midten? Jeg pendler 45 min hver vei til jobb og det går helt fint. Vil man så får man til kompromis. En halvtime reisevei til jobb og nettverk er egentlig ingenting. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Jeg synes i hvert fall du bør beholde den nye jobben, selv om du kan prøve å søke på relevante jobber nærmere der hun vil bo også for å se om det er muligheter. En times pendling er egentlig ikke så galt, men skjønner jo at det ikke er ideelt. Jeg vurderer en times pendling (med kollektivtransport) om jeg flytter sammen med kjæresten. Men vi er ti år eldre og en fordel slik jeg ser det er at vi kommer til å bo ganske sentralt. Anonymous poster hash: 569f0...061
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Behold jobben og bli der du er. Hun har søkt jobber uten å høre med deg om det er greit først.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Ikke gi opp det du har jobbet så hardt for. Ihvertfall ikke med en gang Anonymous poster hash: 1f93b...85f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Behold jobben og bli der du er. Hun har søkt jobber uten å høre med deg om det er greit først. Med mindre det er unger som må f lengre skolevei inne i bildet, så er man da voksne nok til å ta egne avgjørelser. Og hun har tydelig nok sagt fra om hva hun gjør og hvorfor - så hun har informert ham. Det er da mer enn bra nok. En time kjørevei er ikke avstandsforhold. Det er litt lang pendlevei, men det er utholdbart, både for henne og for TS. Anonymous poster hash: d9e0d...e94
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Jeg hadde ikke satset karrieren på et forhold hvor partner tar så store avgjørelser uten å ta det opp i fellesskap først. (Kommer dog litt an på hvor lenge dere har vært sammen, men siden dere bor sammen så...) Anonymous poster hash: b77fb...c60 3
Gjest Bankbee Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Behold jobben og bli der du er. Hun har søkt jobber uten å høre med deg om det er greit først. Vel.. jeg har vist at hun på sikt vil flytte til hjemtraktene, men det kom brått på ja. Det ser ikke ut til at hun finner seg helt til rette i byen, og flytter nok uansett om det betyr slutten på oss. Jeg har prøvd å prate litt om det, alternativer osv, men da bare braser hun ut i gråt, og legger seg til å sove til neste dag. Det er tydligvis vanskelig for henne også.
edderkoppdame Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Skulle jeg giddet noe sånt, så måtte jeg vært 100% sikker på at dette var personen jeg virkelig ville tilbringe mitt liv sammen med. Ganske håpløst når man ikke vil bo på samme plass. 1
super-s Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Kan dere ikke finne leilighet et sted midt i mellom så det blir ca. en halv time hver vei? Forstår begges situasjon, både at du vil bo nærme jobben og at hun vil bo nærme familien. Men jeg ville ikke sagt opp jobben pga. en kjæreste. Gjør det som føles rett for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå