Lillebi Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Parfymene mine er nesten tomme! Jeg bruker litt parfyme hver dag, så nå må jeg bare ha en ny, men vil gjerne ha litt hjelp til å finne et nytt alternativ. Jeg ELSKER Escape fra Calvin Klein. Det er min gode, gamle klassiker som jeg alltid faller tilbake til!! Nå har jeg brukt L'Eau D'Issey som alternativ. Det er noe i denne stilen jeg er på jakt etter - en lettere, mer hverdagslig parfyme som passer om våren/sommeren. Altså: Et alternativ til Escape. (Ikke Eternity eller Contradiction.) Pleasures er god, men litt mye blomsterlukt. Hugo Woman er god, men litt for fjortis for meg nå. J'Adore luktet godt på meg, men ble litt for mye damelukt for meg i min nese. 5th Avenue og Cerrutiti er heller ikke "meg". Jeg tror jeg liker typisk søte parfymer med musk? Kan noen tenke seg til hva jeg kan like? (Jeg er 26, passe sporty, føler meg ikke damete...)
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Hva synes du om DKNY? Det er helt klart min vår/sommer-favoritt. Ellers kunne du kanskje like Truth fra CK? Eller Polo Sport Woman fra RL?
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 ESCADA sin nye sommerduft? Island kiss tror jeg den heter... Den er KJEMPE god-.
Lillebi Skrevet 13. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2004 Polo Sport har jeg brukt, grei "deo-lukt"... DKNY er kanskje en god idé, lenge siden jeg har testet den. Escada er jeg litt tvilende til, men jeg har ikke luktet på årets duft. Jeg likte de godt før, men de siste årene har jeg syntes de har vært alt for søte/sterke/for mye av et eller annet... Takk for forslag!
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Jeg liker ikke egentlig den typen parfymer, synes de lukter for mye agurk. Andre tips: Jil Sander Pure Cool Water Woman Shiseido ZEN Shiseido Relaxing Fragrance EA Green Tea
Lillebi Skrevet 13. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2004 Flere og flere minner kommer tilbake!.. Ethereal: Jeg tror du har funnet "sjangeren" min. :-) Må ned og teste Shiseidos sine tror jeg. Og Jil Sander. Cool Water brukte jeg en stund, men så ble det så veldig mange som brukte den.. Eau D'Eden var bra forslag det også, men har aldri falt helt for den likevel..
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Andre i samme sjanger: Givenchy L'eau Torride Lancôme ô oui Carolina Herrera Chic EA ArdenBeauty Muligens også Lancômes Aroma Source (i samme serie som de kroppspleieproduktene Aroma Tonic (grønn), Aroma Calm (lilla) osv). Den er i blå flaske, og lukter helt herlig. Andre du kan prøve, er: Bvlgari Eau Tee Vert eller blanche (med hvit/grønn te).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå