Gå til innhold

Haugevis av garn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sinnsykt mye garn og er lei strikking og healing, men trenger å bli kvitt litt garn på grunn av plassmangel. Har du noen lette oppskrifter uansett om det er interiør, til mann/kvinne, barn eller baby. Har både Ullern og bomulsgarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del gratis oppskrifter på garnstudio.no. Du finner muligens noen oppskrifter som faller i smak der.

En annen løsning er å donere garn til skole/barnehage/eldresenter om du er lei strikking og vil bli kvitt litt.

AnonymBruker
Skrevet

Lappetepper med oldemorsruter er alltid hyggelig?

Anonymous poster hash: a01e5...40b
  • Liker 1
Skrevet

Av bomullsgarn kan du strikke vaskekluter og bruke til gave.

Ullgarnet kan bli kuvøsegensere (hvis det er babyull, det må være mykt), skjerf, luer, votter eller lappeteppe.

Oppskrifter er det mange av på nett.

:heks:

Skrevet

Hva har dere lyst til å kjøpe på epla? Med tanke på noe som er strikket eller heklet. Hadde vært gøy å prøve å lagt ut noe der en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Nå strikker og hekler jeg selv, så det er lite sannsynlig at jeg ville kjøpt noe annet på epla enn noe med veldig avansert mønster, sånn lace-aktig sjal for eksempel, Kvikk-Lunsj-lue og selbuvotter eller votter med kaninmønster, med andre ord noe jeg ikke gidder å prøve meg på selv :)

Anonymous poster hash: a01e5...40b
  • Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvor mye må en omgjøre en sokkeoppskrift for å selge på epla? Ser man må ha laget oppskrift selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er i utgangspunktet lite en må gjøre for å ha "laget" oppskriften selv.

Strikk en annerledes hel.

Strikk lenger vrangbord enn i oppskriften.

"Snu" flettene.

Strikk tå-opp dersom oppskriften er "top-down" - eller omvendt.

Likevel er det ålreit skikk å skrive hvor du har blitt "inspirert".

Anonymous poster hash: 4cae4...722
Skrevet

Jeg kunne godt kjøpt ullklær til min gutt. Strikkerne i familien strikker ikke så mye som tidligere, begynner å trekke på åra! ;)

Votter, luer, sokker klarer jeg selv, men ullbukser eller ullgensere orker jeg ikke å prøve på. Har ikke tålmodighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...