Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når babyen er født kommer vil til å ha h*n på soverommet vår i begynnelsen, soveromsdøren går inn til stuen så ser ikke for oss at vi trenger en babycall, er litt lytt mellom disse to rommene. Når h*n skal sove ute så blir det på verandaen. H*n blir født til vinteren så det er jo ikke sikkert at h*n kommer til å sove mye ute de første mnd uansett. Etterhvert kommer vi til å flytte h*n til et eget rom og da blir det ikke vegg i vegg med stua så kanskje greit å ha en babycall da? Noen andre grunner til at vi kan trenge en babycall? :)

Anonymous poster hash: 8afd9...b57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldige glade for at vi har. Bruker den på kvelden og natta da hun sover på eget rom. På dagtid til soving i vogna ute. Og om vi er på overnatting så er den veldig kjekk, da ikke alle vi har overnattet hos har gjesterommet vegg i vegg med stuen. .

Skrevet

V har alltid hatt babycall og jeg syns det er kjekt. Den er iallefall kjekk om man har flere etasjer i huset, så slipper man å sjekke til babyen hele tiden hvis man befinner seg i en annen etasje.

Skrevet

Vår babycall er velbrukt! Både hjemme og når vi sover borte. Det er deilig å slippe å løpe opp og ned trapper og inn og ut av verandadøra til stadighet for å høre etter om barnet gråter...

Anbefaler deg virkelig å kjøpe :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte babycall da vi flyttet førstemann inn på eget rom (han var 9 måneder), hadde ikke behov for det før da.

Minstemann er 6 måneder nå, og selvom vi bor i større hus med 2 etasjer nå så bruker vi den kun hvis vi er ute i hagen på kvelden etter at hun har lagt seg :-)

Anonymous poster hash: 8daa3...81d
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en ganske liten leilighet med en etasje, så etasjer er ikke noe problem. Men selvsagt når vi skal sove andre plasser så kan det være lurt å ha en babycall, det har jeg ikke tenkt på :) Når barnet får seg et eget rom kan det og være en fordel.

Et annet spm: Hvor kaldt kan det være ute når babyen skal sove ute? Kan være mange minusgrader her jeg bor om vinteren.

TS

Skrevet

10 - er grensen. Men om det blåser er det jo kaldere selv om gradestokken viser 10-..

AnonymBruker
Skrevet

Blåser mye her, takk for svaret :)

Takk dere andre og, men kom gjerne med flere grunner til at vi kan trenge en babycall med en gang babyen er født ;)

Skrevet

Mange babycaller kan stilles så sensitive at du hører pusten, snorking etc. Betryggende ved f.eks sykdom osv, hvis du får en baby som våkner lett. Da trenger du ikke gå inn og sjekke så ofte, men kan lytte på babycallen.

Jeg ville aldri latt et barn sove ute uten babycall.

Dere kan lukke døren til stua og ha normalt volum i stua uten at babyen våkner, men dere hører fortsatt han/henne. Ikke alle babyer sover tungt..:)

Skrevet (endret)

Noen babyer har også oppvåkninger hvor de kan sovne lett hvis de f.eks rugges med en gang, men våkner hvis de skriker. Da er det kjekt med babycall, så du kan få med deg de første knystene, og kan vugge vogna.

Ved matlaging med viften på, da hører ikke jeg hva som skjer bak meg, men jeg fester babycallen i genseren!:)

Og når du skal dusje!:)

Ja, jeg er av de som blir stresset av tanken på å ikke ha babycall..:P Sist vi måtte låne et soverom på besøk, så skypet jeg fra mobilen min til nettbrettet, og la det i sengen så jeg hørte henne!:P

Endret av kaprifolen
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! ;) I gamle dager klarte de seg uten, men er jo kjekt med hjelpemidler nå som vi kan!

Skrevet

I gamle dager døde flere babyer i krybbedød også, og man lot barna skrike seg i søvn.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri brukt babycall og ikke hatt behov heller.

Skrevet

Vi er helt avhengige av babycall, livet hadde vært mye mer tungvint uten!

Gutten vår sover ofte ute i vogna, og jeg vil ikke at han skal ligge og skrike til vi kommer for å sjekke. Så kan jeg ligge på sofan og slappe av til jeg hører han i stedet for å gå og sjekke hele tiden. 5min er lenge å ligge og skrike for en baby, men slitsomt å sjekke vogna hvert femte minutt.

Jeg sovner av og til også, da må jeg ihvertfall ha den.

Bruker den når jeg dusjer, nå jeg er i hagen mens babyen sover inne, på besøk, på barseltreff med babyen sovende i vogna rundt hjørnet fordi det er skygge/ly der osv.

10 minus er kuldegrense for soving i vogn. Den er jo lun og vindtett, så om den står på lunt sted bryr jeg meg ikke om det er vind.

• Liker 1
Skrevet

Noen ser ikke vitsen med det, andre synes det er veldig kjekt. Hadde jeg vært dere ville jeg ha ventet og sett om behovet melder seg. Det kommer jo litt an på hvor lytt det er i huset. Vi har brukt vår mye!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I gamle dager døde flere babyer i krybbedød også, og man lot barna skrike seg i søvn.

Ikke alltid at en babycall kan hindre krybbedød, og krybbedød kan skje selv om foreldrene sover i samme rom. At de lot babyene skrike seg i søvn har jo noe med tankegangen å gjør, ikke om man har en babycall eller ikke :) Mine foreldre hadde ikke babycall på 80-tallet så de hørte ikke når jeg skreik bestandig, men det ble da menneske ut av meg og :) (Mener ikke at man skal med vilje la babyer skrike, bare sier at det ikke er verdens undergang om det skulle skje)

Babycall er ikke noe vi kommer til å stress med å kjøpe, viktigere å kjøpe vogn, seng osv. Men kjøper sikkert en til slutt :)

Skrevet

Vi bruker vår mye, men kjøpte først når vi så at det hadde vært kjekt med en.

• Liker 1
Skrevet

Ikke alltid at en babycall kan hindre krybbedød, og krybbedød kan skje selv om foreldrene sover i samme rom. At de lot babyene skrike seg i søvn har jo noe med tankegangen å gjør, ikke om man har en babycall eller ikke :) Mine foreldre hadde ikke babycall på 80-tallet så de hørte ikke når jeg skreik bestandig, men det ble da menneske ut av meg og :)(Mener ikke at man skal med vilje la babyer skrike, bare sier at det ikke er verdens undergang om det skulle skje)

Babycall er ikke noe vi kommer til å stress med å kjøpe, viktigere å kjøpe vogn, seng osv. Men kjøper sikkert en til slutt :)

Jeg hadde fått svart samvittighet om babyen min hadde skreket for seg selv i flere minutter før jeg kom. Er klar over at jeg er litt hysterisk på den måten, men jeg synes bare det er så fælt.

Veldig glad for at jeg lever i en verden med babycall. ;) Kan ikke tro at de som ikke har det ikke må akseptere at babyene blir liggende og skrike av og til, med mindre de passer på hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt babycall og ikke hatt behov heller.

Nei, du oppdro de vel tidlig til å holde mest mulig kjeft...

Anonymous poster hash: c5ff2...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...