Gå til innhold

tegn på at han kan være interessert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg lurer altså på dette. Har ikke vært med noen på mange år og er vel ikke den tøffeste i gata når det kommer til dette emnet.

Men finnes det noen tegn man kan plukke opp via chat og telefonsamtaler egentlig tatt i en helt annen sammenheng om at han potensielt kan være interessert?

Mistenker han fortsatt bærer en fakkel for en gammel x, men han har ikke nevnt henne til meg med så mye som et ord.

Han er vel litt som meg, ikke så frempå. Sånt kan det jo lett stoppe opp av (når begge er litt feige).

Har jo visst om fyren lenge, men har ikke snakket med ham privat mer enn noen få uker, og da kun på chat. Vet sett i den sammenhengen en god del om ham, vi snakker fint sammen både på telefon (via jobb, men vi jobber ikke på samme ste bare samme firma) og chat.

Jeg kunne godt tenkt meg å bli bedre kjent, i virkeligheten. Men tør jo da selvsagt ikke å spørre om han vil møtes.

Hjelp!

Føler meg som en usikker "fjortis" i denne sammenhengen, fordi om jeg er dobbelt så gammel.

Anonymous poster hash: 3a875...4ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig så farlig å spørre om man vil møtes? Om man ser på det litt utenfra.

Vi lever bare en gang, og spørsmålet er hvordan man skal bruke den tida vi har fått utdelt på dette korte besøket på landejorda..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så farlig å spørre om man vil møtes? Om man ser på det litt utenfra.

Vi lever bare en gang, og spørsmålet er hvordan man skal bruke den tida vi har fått utdelt på dette korte besøket på landejorda..

Sett utenfra vet jeg at du selvsagt har helt rett.

jeg vet ingen vil "dø" av at jeg spør uansett hvor negativt svaret måtte være. Tror forøvrig vedkommende er hyggelig og oppegående nok til å si nei på en fin måte. Kan selvsagt være han sier ja, og planen er uansett ikke å be ham på en date, men bare møtes.

Men det hjelper ikke så alt for mye på motet da...

Ender vel opp med at jeg holder nettkontakt en god stund lenger før jeg tør å spørre om noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Edit: hadde kanskje hjulpet på motet om jeg visste hvorvidt han også var litt interessert i å bli bedre kjent. Men hvordan finner man ut det?

AnonymBruker
Skrevet

Spør han?

Anonymous poster hash: 4789d...2b5
  • Liker 2
Gjest Pingvine
Skrevet

Hvem er det som starter disse chatsamtalene da?

Gjest Miranda2011
Skrevet

Edit: hadde kanskje hjulpet på motet om jeg visste hvorvidt han også var litt interessert i å bli bedre kjent. Men hvordan finner man ut det?

Hvis du vet han er lite frempå, sjenert, send han ei melding eller ring og spør han om han vil finne på noe. Svarer han ja, er han interessert, verre er det ikke

AnonymBruker
Skrevet

Spør han?

det tør jeg ikke ;)

Hvem er det som starter disse chatsamtalene da?

det har vært meg hittil. Men når jeg snakker med ham i jobbsammenheng så tar som regel han iniativet til å si noe mer enn jobb.

og han svarer alltid raskt på chatten.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Hva er du redd for da? Det verste som kan skje er at han sier nei, men da vet du og kan glemme han. Menn liker faktisk at vi viser interesse

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet han er lite frempå, sjenert, send han ei melding eller ring og spør han om han vil finne på noe. Svarer han ja, er han interessert, verre er det ikke

Ja, så enkelt er det.

Men allikevel så vanskelig.

For greia er jo at jeg mangler noe selvtillitt i den sammenhengen selv.

AnonymBruker
Skrevet

Intet våger, intet vinner!

Hvordan tror du det er mulig å oppnå noe, om en ikke tør å gjøre seg selv litt sårbar i blant?

Gjest Pingvine
Skrevet

det har vært meg hittil. Men når jeg snakker med ham i jobbsammenheng så tar som regel han iniativet til å si noe mer enn jobb.

og han svarer alltid raskt på chatten.

Hvis han hadde startet samtalene, så kunne det jo tyde på at han var interessert... Men du kan jo spørre om han vil ta en kaffe? Det er jo ganske uskyldig :)

AnonymBruker
Skrevet

Intet våger, intet vinner!

Hvordan tror du det er mulig å oppnå noe, om en ikke tør å gjøre seg selv litt sårbar i blant?

ja, det var det da...

Den logiske og rasjonelle delen av meg vet jo dette. Men å gjøre det i virkeligheten (spørre om han vil møtes) er mye vanskeligere enn teorien. Hilsen "pysa"

Hvis han hadde startet samtalene, så kunne det jo tyde på at han var interessert... Men du kan jo spørre om han vil ta en kaffe? Det er jo ganske uskyldig :)

Dessverre bor vi litt for langt unna hverandre for en kaffe (2,5 - 3t med bil)

Hadde jeg bare kunne møtt ham tilfeldig, noe som kunne skjedd om vi bodde i nærheten av hverandre. Så hadde dette her vært noe lettere. Er enklere å finne ut av ting om man ser personen fysisk.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Ja, så enkelt er det.

Men allikevel så vanskelig.

For greia er jo at jeg mangler noe selvtillitt i den sammenhengen selv.

Skjønner jo det kan være litt vanskelig når du mangler litt på selvtilliten, men send ei melding, bare ei sånn enkel om feks ta en kaffi eller noe annet. Hvis han ikke tør heller, blir dette som KAN bli et forhold ingenting av. Vi må tørre ta en sjanse av og til

Gjest Miranda2011
Skrevet

Ser nå dere bor 2-3 timer unna hverandre, hva med et forslag om å møtes på halvveien da? Kom igjen nå, vær litt tøff, spennende dette:))

• Liker 1
Gjest Pingvine
Skrevet
Dessverre bor vi litt for langt unna hverandre for en kaffe (2,5 - 3t med bil)

Hadde jeg bare kunne møtt ham tilfeldig, noe som kunne skjedd om vi bodde i nærheten av hverandre. Så hadde dette her vært noe lettere. Er enklere å finne ut av ting om man ser personen fysisk.

Det skjønner jeg. Du kan jo invitere til kaffe hvis du skulle være i samme by en gang :) Om det kan være aktuelt pga jobb eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ser nå dere bor 2-3 timer unna hverandre, hva med et forslag om å møtes på halvveien da? Kom igjen nå, vær litt tøff, spennende dette:))

jeg skal jobbe med motet, skjer neppe denne uka

Det skjønner jeg. Du kan jo invitere til kaffe hvis du skulle være i samme by en gang :) Om det kan være aktuelt pga jobb eller noe.

Dessverre er det nok ikke veldig gode utsikter til å møtes i jobbsammenheng. Kan jo alltids håpe det skjer, men siden jeg bare har møtt ham en gang før på denne måten og det er ca 3 år siden, så ja... kan nok ikke vente på det.

bare for å oppklare så har jeg ikke tenkt på ham på den måten så lenge som 3 år, fordi om jeg alltid har synes han har virket som en grei fyr og vi hadde en fin tone for 3 år siden når vi møttes i jobbsammenheng, og på telefon så lenge jeg har jobbet der.

Jeg turte å snakke med ham på chatten for første gang for bare 3 uker siden, og bare det er jo et kjempesteg for meg. Ennå jeg snakker uten problemer med alle mulige andre personer som ikke er interessante på den måten.

Blir litt gal av megselv....

jeg vet jo ikke engang om kjemien stemmer fra min side engang (vanskelig å vite det med sikkerhet når all kommunikasjon er ikke-visuell). Kanskje vi bare blir gode venner? og det er jo forsåvidt ikke noe tap dersom kjemien uteblir.

AnonymBruker
Skrevet

Har det akkurat som deg om dagen, bortsett fra avstand da. Blir lett utålmodig, og synes det er på tide å treffes snart, men allikevel tør jeg ikke ta initiativet til at det skjer... Har aldri møtt han tidligere, men alt stemmer ellers.

Så skjønner hva du mener, det er fryktelig skummelt, samtidig som jeg så inderlig gjerne vil møte han for å finne ut av om det kan bli noe mer.

Anonymous poster hash: c2461...25c
AnonymBruker
Skrevet

Har det akkurat som deg om dagen, bortsett fra avstand da. Blir lett utålmodig, og synes det er på tide å treffes snart, men allikevel tør jeg ikke ta initiativet til at det skjer... Har aldri møtt han tidligere, men alt stemmer ellers.

Så skjønner hva du mener, det er fryktelig skummelt, samtidig som jeg så inderlig gjerne vil møte han for å finne ut av om det kan bli noe mer.

Anonymous poster hash: c2461...25c

Vi får skrape sammen noe mot og spørre på et tidspunkt.

Jeg tror i alle fall at *han* og jeg kan bli venner, også utenfor chattvinduet/arbeidssamtalene på et tidspunkt. Kan ikke forstå hvorfor han ellers skulle gidde å snakke med meg?

En ting er at han kanskje bare er høflig, men han sier litt mer om segselv en "bare høflig" skulle tilsvare. Har helt uoppfordret nevnt både kamerater og familien, sagt at jeg bare kan kontakte han på chatten om han er online, selv når han har besøk av kamerater. Chatter når han egentlig er opptatt med noe annet osv.

Dette er jo alt ting jeg fint gjør for en venn, men ikke for folk jeg ikke ønsker å bli bedre kjent med selv.

Samtidig tror jeg nok kanskje at jeg er mer interessert enn han...

men det er jo så vanskelig å vite!

Gjest Pingvine
Skrevet

Kanskje du er mer interessert enn han nå, men det er jo ikke dermed sagt at han ikke kan bli like interessert :) Er iallfall spent på å høre hvis du tar mot til deg og spør!

Og hvis du har den instillingen om at dere kan være venner, så er det kanskje ikke like skummelt? Venner drikker jo kaffe sammen rett som det er ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...