Gå til innhold

Hvor bør man bo i NYC?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Reiseglad

Jeg planlegger en tur til New York, men er ganske usikker på hvilket område vi bør bestille hotell i for å bo mest mulig sentralt. Og hvor "stor" er egentlig NYC - befinner de fleste severdighetene seg i gangavstand hvis man bor sentralt, eller må man belage seg på buss, t-bane eller taxi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært der selv, men de tipsene jeg har fått er å bo på Manhattan. Hvis du f. eks. bor i Queens, blir det litt som å bo i Drammen når du er på Oslotur. NYC er ganske dyrt, men det kommer jo helt an på hvilken standard du ønsker. Hvis du går inn på http://www.kjerka.com/Overnatting.html så har Sjømannskirken lagt ut linker og info om endel billige alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt deg å bo i nærheten av Times Square, da er du sentralt plassert i forhold til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reiseglad

Tusen takk for svar! Jeg håper også på flere anbefalinger av bra, sentrale hoteller til en grei pris. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vi kom akkurat tilbake fra ferie i New York, og bodde da på Upper West Side, fordi vi fikk et bra hotelltilbud der. Hotellene i New York er nemlig avsindig dyre...

Men kunnejeg velge på øverste hylle, ville jeg nok bodd i området rundt Times Square, som er nevnt lengre oppe her. Det er veldig mye som skjer der, samtidig som du er omtrent midt imellom alt. Et veldig hyggelig alternativ synes jeg er Greenvich Village, et noe mer avslappet, kanskje ikke fullt så "amerikansk" område, med masse hyggelige restauranter og barer.

Alle områdene som er nevnt ligger på Manhattan, noe jeg synes må være et must om du skal på ferie til New York, med mindre du har en spesiell grunn til å bo i et annet område. Men fortvil ikke selv om du ikke bor midt i suppa, subwayen i New York er stort sett veldig greit og effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var det bodde jeg rett i nærheten av Time Square på Manhatten. Det er veldig greit å bo sentralt.

Hotell i New York er dyrt sammenlignet med resten av USA (minus de andre storbyene) Jeg og eksen min betalte rundt $100 for rommet. Det var i høysesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg og eksen min betalte rundt $100 for rommet. Det var i høysesong.

Enten var dere utrolig heldige, eller så bodde dere i et rottereir! 100 dollar for et ordentlig hotellrom i New York i høysesong er et røverkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reiseglad
Når jeg var det bodde jeg rett i nærheten av Time Square på Manhatten. Det er veldig greit å bo sentralt.

Hotell i New York er dyrt sammenlignet med resten av USA (minus de andre storbyene) Jeg og eksen min betalte rundt $100 for rommet. Det var i høysesong.

Hva het dette hotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke navnet på hotellet. Vi bestillte det på internet. Det var bra standard på hotellet.

Dette var ca 5 år siden så det er mulig prisene hadde økt. Men jeg husker vi var fornøyd med prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Holiday Inn i 57th Street Midtown. Bestillte på Hoteldiscounts og fikk en god pris.

Det var helt greitt hotell, låg sentralt til og i et greitt strøk.

JEg vil anbefale å følge med litt på hoteldiscounts og velge et bra hotel som har gode rabatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an paa hva slags type ferie dere vil ha. Og hva dere onsker aa gjoere.

Men uansett er det et must aa bo paa Manhattan eller til noed Brooklyn.

Jeg foretrekker downtown og "livet" der, mine favoritter er East Willage, West Village (der hvor Carrie i "Sex & the city bor"), TriBeCa, Little Italy og Chelsea med masse bra gallerier og like ved Pastis (En av mine favoritt restauranter).

Taxi er billig i NY og det er mange av dem, dessuten gaar det baade busser og metro.

Dessverre kan jeg ikke anbefale noen hoteller for jeg har faktisk aldri bodd paa hotel der.

Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...