AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Hva gjør man når man krangler konstant med samboeren? Jeg har aldri hatt samboer før og aner ikke hvor mye det er normalt å krangle når man bor "oppi" hverandre. Vi har vært sammen i 11 år, er rundt 30 år begge to og jeg kjøpte leilighet for et år siden som han kjøpte seg inn i et par måneder senere. På grunn av verdistigningen på leiligheten vil jeg ikke ha råd til å kjøpe han ut igjen. Hvis vi slår opp må meg selge leiligheten, og et år med oppussing er bortkastet. Er dette kanskje bare en fase? Vil vi kunne jobbe videre med forholdet? Vi krangler oftest om småting, som vi bruker minst 2 timer på å krangle om, "du gjør sånn" "du gjør slik" osv.... Jeg prøver å holde meg saklig men føler at han er veldig usaklig til tider og når jeg sier at det usaklige ikke har noe med det vi krangler om å gjøre, så klikker han helt og går. Når jeg kanskje sukker på feil tidspunkt, ser feil vei o.l. Han gjør selv en del ting som jeg overser siden vi krangler, som å himle med øynene, se stygt på meg, huffe og puffe høylydt og si ganske stygge ting. Jeg tør ikke ta igjen, for da bare går han og vi får iallefall ikke løst konflikten. Jeg føler meg som en huggestabbe... For tre uker siden sa han at han vil gifte seg med meg. I dag sa han at han ville ha pause i en uke... Frem til han drar enda en uke på ferie... ??? Jeg tror ikke jeg kan påstå at jeg elsker han lenger (men det er vanskelig å si, vi har vært lenge nok sammen til at jeg kan si at jeg "alltid vil elske han"). Og slik som det er nå er han heller ingen god venn. Så hva er vi? Hva gjør vi nå? Anonymous poster hash: 3af23...a6d
Gjest Skogkar Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Hva gjør man når man krangler konstant med samboeren? Jeg har aldri hatt samboer før og aner ikke hvor mye det er normalt å krangle når man bor "oppi" hverandre. Vi har vært sammen i 11 år, er rundt 30 år begge to og jeg kjøpte leilighet for et år siden som han kjøpte seg inn i et par måneder senere. På grunn av verdistigningen på leiligheten vil jeg ikke ha råd til å kjøpe han ut igjen. Hvis vi slår opp må meg selge leiligheten, og et år med oppussing er bortkastet. Er dette kanskje bare en fase? Vil vi kunne jobbe videre med forholdet? Vi krangler oftest om småting, som vi bruker minst 2 timer på å krangle om, "du gjør sånn" "du gjør slik" osv.... Jeg prøver å holde meg saklig men føler at han er veldig usaklig til tider og når jeg sier at det usaklige ikke har noe med det vi krangler om å gjøre, så klikker han helt og går. Når jeg kanskje sukker på feil tidspunkt, ser feil vei o.l. Han gjør selv en del ting som jeg overser siden vi krangler, som å himle med øynene, se stygt på meg, huffe og puffe høylydt og si ganske stygge ting. Jeg tør ikke ta igjen, for da bare går han og vi får iallefall ikke løst konflikten. Jeg føler meg som en huggestabbe... For tre uker siden sa han at han vil gifte seg med meg. I dag sa han at han ville ha pause i en uke... Frem til han drar enda en uke på ferie... ??? Jeg tror ikke jeg kan påstå at jeg elsker han lenger (men det er vanskelig å si, vi har vært lenge nok sammen til at jeg kan si at jeg "alltid vil elske han"). Og slik som det er nå er han heller ingen god venn. Så hva er vi? Hva gjør vi nå? Anonymous poster hash: 3af23...a6d Dere søker hjelp, tror jeg. Eller så må dere lære dere å krangle. En krangel skal alltid løse noe, hvis ikke kommer det ikke noe godt ut av den. Begge må få snakke, og den andre må lytte. Prøv å hør hva han sier neste gang uten å puffe, sukke og himle med øynene. 1
Luring-59 Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Hvis dere har kranglet i 11 år så er det i hvert fall ikke noe som går over av seg selv. Dere trenger hjelp! 1
Gjest Allergikeren Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Siden du spør om det er en fase, lurer jeg på om dette er noe som kom "sammen med" innflyttingen? Da jeg flyttet inn til kjæresten min, var det en del ting vi måtte finne ut av. Særlig jeg, som aldri hadde bodd sammen med noen, og dessuten var en rotekopp av dimensjoner. Dere har vært sammen i 11 år og bodd sammen i 1 av dem. Da tenker jeg at dere har hatt 10 år med egne vaner og meninger om hvordan, hva og når, og så skal dette plutselig "sys sammen" til å fungere _sammen_. I så fall er jeg enig med Skogkar om at dere må lære å krangle konstruktivt. Hvis dette derimot er 11 år med krangling om alt og ingenting, bør dere søke hjelp.
Gjest Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Kom dere til familievernkontoret sammen! Se om ting blir bedre om dere lærer dere å prate skikkelig sammen. På den annen side har du vært sammen med mannen fra du var ca 19, og det kan hende dere rett og slett har vokst fra hverandre. Oppussingen er ikke nødvendigvis bortkastet. Kan jo være du får mer igjen for leiligheten ved salg. Ikke la leiligheten stoppe deg om du mener forholdet er håpløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå