Gå til innhold

2,5 åring som kaster opp uten å søle på klærne, er det mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen av barna mine har kastet opp uten at de søler på seg og det er for så vidt greit det.

I dag ble barnet vårt sendt hjem fra barnehagen angivelig fordi h*n hadde kastet opp, mye , ifølge hun som jobbet. Dro selvfølgelig og hentet og ble litt overrasket over at ungen hadde samme tøyet på som ved levering og uten et eneste spor etter oppkast i det hele tatt. H*n virket dessuten også å være i super form og har heller ikke hverken kastet opp mer eller hatt antydning til magetrøbbel.
Jeg begynner å lure... er dette mulig i det hele tatt, at en så liten unge sitter ved matbordet og kaster opp, uten å søle på seg selv?

Anonymous poster hash: 08b9f...615
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er også mulig at de er i fin form etterpå, og det er mulig å kun kaste opp en gang. Hva tror du? At den ansatte løy deg midt i fleisen?

• Liker 4
Skrevet

Fint mulig. Jeg hater oppkast og ungene er drillet til å spy uten å søle, fra tidlig alder.

Gjest Magdalene
Skrevet

Mine har aldri kastet opp utover seg selv i den alderen.

Tror du de juger i bhg eller?

Skrevet

Hvorfor går du utifra at de ansatte i barnehagen lyver? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er omgangssyke tror jeg ikke de kan kaste opp bare en gang eller ikke ha magetrøbbel ved siden av, men det var jo ved matbordet, så kan ha satt noe i halsen.

Bare trodde ikke det var mulig å ikke søle når de var så små.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

De eneste gangen ungene mine søler når de kaster opp er når de sover. De er godt opplært til å ikke søle ved oppkast fra de er året i hvertfall.

Skrevet

Hvis det er omgangssyke tror jeg ikke de kan kaste opp bare en gang eller ikke ha magetrøbbel ved siden av, men det var jo ved matbordet, så kan ha satt noe i halsen.

Bare trodde ikke det var mulig å ikke søle når de var så små.

Det går absolutt an. De fleste gangene sønnen min har hatt omgangssyke har han bare kastet opp én gang, og han har ikke hatt diaré. Jeg vet det er omgangssyke, for vi har som regel fått det etterpå (og blitt mye dårligere enn ham).

Skrevet

De eneste gangen ungene mine søler når de kaster opp er når de sover. De er godt opplært til å ikke søle ved oppkast fra de er året i hvertfall.

Hvordan gjør du det? Min gutt har bare hatt omgangssyke to ganger. Sist var han litt over året, men det kommer jo så plutselig og uten noen form for brekninger at jeg skjønner ikke hvordan vi kan få han til å forstå dette?
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Når de er kjempesmå bruker vi en bakebolle som vi har i nærheten. Vi snakker om at spy skal i den og helst ikke på gulvet. Når de blir grønne i ansiktet holdes den under haka. Vips, ikke noe søl.

Når de blir litt større styrer de det selv.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvordan gjør du det? Min gutt har bare hatt omgangssyke to ganger. Sist var han litt over året, men det kommer jo så plutselig og uten noen form for brekninger at jeg skjønner ikke hvordan vi kan få han til å forstå dette?

Utenfor tema, men jeg lurer også på dette - om mine unger er større ;)

Hvordan "lærer man opp" ungene til ikke å spy utover seg selv? Jeg hater også oppkast, men greier ikke akkurat å forutse når ungene spyr likevel gitt. Nå har de omgangssyke sjelden heldigvis, men likevel.

Jeg ville nok stusset litt om mine barn var helt rene etter å ha kastet opp, akkurat som TS. Men barnehagen lyver nok neppe om dette ;)

Men er man vant til en unge som spyr over hele seg, er det vel ikke rart man reagerer litt når ungen angivelig har spydd masse og likevel er ren i tøyet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis barnet kastet opp ved matbordet, kanskje h*n hadde på seg smekke som tok av for klærne?

Skrevet

Utenfor tema, men jeg lurer også på dette - om mine unger er større ;)

Hvordan "lærer man opp" ungene til ikke å spy utover seg selv? Jeg hater også oppkast, men greier ikke akkurat å forutse når ungene spyr likevel gitt. Nå har de omgangssyke sjelden heldigvis, men likevel.

Jeg ville nok stusset litt om mine barn var helt rene etter å ha kastet opp, akkurat som TS. Men barnehagen lyver nok neppe om dette ;)

Men er man vant til en unge som spyr over hele seg, er det vel ikke rart man reagerer litt når ungen angivelig har spydd masse og likevel er ren i tøyet.

Blant annet ved å forklare at når man føler seg rar i magen og det bobler og ting er litt ekkelt, så passer man på å enten være på do eller ha en bøtte ved siden av seg, for da vil man kanskje spy. Dette har fungert helt fint hos oss fra toårsalder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...