Gå til innhold

Mistenkelige piller falt ut av vesken min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går med beroligende piller i lommeboken pga angst. Det er sjeldent jeg trenger å ta disse pillene, men jeg liker å ha de med meg. Siden pilleboksen er litt stor og jeg jeg ikke vil at folk skal se den i vesken min, har jeg to piller liggende i en liten plastpose. En slik som man ser på film at de har narkotika i.
Da de har ligget der en stund nå har det også kommet litt hvitt pulver fra de da de har gått litt i oppløsning.

Til poenget: Jeg skulle gi penger til mannen av sjefen min, og uten at jeg fikk det med meg hadde jeg gitt pilleposen med pengene!
Jeg reagerte på at mannen så så rart på meg, også etter litt strakk han ut hånden. Jeg gikk bort for å se hva det var og kjente med en gang igjen pilleposen min. Jeg sa noe slikt som "åja" og tok den. Tror også jeg sa takk. Sa hade (skulle uansett gå) og gikk. Jeg lagde ikke noe situasjon ut av det.

Bestemoren min var også med å fikk dette med seg. Hun ble mistenksom (selv om hun vet om angsten!) og spurte meg hva det var når vi var kommet litt vekk fra de andre. Dette irriterte meg da vi sto slik at de kunne se på ansiktet henne at hun reagerte, noe jeg er redd for styrket mannen til sjefen min sine sannsynlige tanker om at jeg driver med mistenkelige ting.
Ingen på jobben vet at jeg har angst. Jeg er heller ikke typen som folk ville tro har angst, eller til å drive med noe ulovlig! (Ikke at angstpiller er ulovlig, men de tror vel de var narko eller noe!)

I hvertfall så ringte min bestemor meg nå. Hun hadde tenkt på dette med pillene og likte ikke at jeg gikk med de på denne måten. Hun spurte om jeg egentlig trengte å ha de med meg.
Dette såret meg.. Selv om hun ikke vet omfanget, så vet hun at jeg har angst. Jeg sliter mer enn folk vet. Og de virker ikke så interessert i å vite heller.
Etter telefonsamtalen fikk jeg bare en ekkel følelse. Hun sa faktisk også "hva om han nå sa det til sjefen din og hun sier det videre, så begynner folk å tro at du driver med narkotika?"
Dette synes jeg var kaldt av henne å si, og det gjorde meg bekymret!! Jeg ble såret og lei meg, men klarte ikke å si det til min bestemor..

Jeg har lite lyst til å si noe til sjefen min om dette, og jeg håper jo helst på at hun ikke får vite noe!!

Noe tips??

Anonymous poster hash: e1adc...42a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville faktisk grepet tak i situasjonen. pratet med sjefen neste dag jeg var på jobb .tatt med den store pilleboksen å bare forklart hva det var og hvorfor jeg hadde det i en liten pose. rett og slett for å unngå rykter.

Anonymous poster hash: 97a0c...e1e
  • Liker 13
Skrevet

Det er slett ikke sikkert han tenkte at det var noe mistenkelig med de pillene. Jeg ville i hvert fall ikke umiddelbart tenkt i de baner om jeg hadde opplevd noe lignende. Folk kan ha behov for å ha medisiner med seg, f.eks for allergi, eller de kan ha sykdommer andre ikke nødvendigvis vet om. Jeg tror ikke du skal tenke for mye på det. :)

Skrevet

Sjefen din er nå hellig overbevist om at du bruker kokain, selvfølgelig bør du stå frem med sannheten!

Skrevet

Sjefen din er nå hellig overbevist om at du bruker kokain, selvfølgelig bør du stå frem med sannheten!

Kokain?? Pillene hadde blitt litt løse, slik at det var litt pulver i posen? Tror nok han skjønte at de kom fra pillene. ;)

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Da hadde jeg selv tatt det opp med vedkommende og forklart hvilke piller det var.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde sagt det var allergi eller hodepine tabletter eller noe slikt. Men les litt rundt så du oppgir tabletter som ligner, og ikke noen som er feil størrelse el ;)

Gjest mening
Skrevet

Dette høres ikke så dramatisk ut. Hvis du ikke har gitt fra deg andre tegn på å være narkoman, så tror jeg ikke dette er nok til å overbevise om at du er det.

Kan du ikke gå på apoteket og finne en liten boks med noe uskyldig, som du tømmer og plasserer et par angstpiller oppi. Jeg ser absolutt behovet for at du skal ha dem med deg rundt, hvis du kunne kontrollere og planlegge når du skulle ha angstanfall hadde du jo ikke hatt et alvorlig problem. Tror ikke jeg hadde vært åpen om at du faktisk tar angstpiller, for mange av dem blir jo tatt av narkomane, og lett å spekulere i noe annet enn angst. Behøver ikke dele informasjon om slike sykdommer med andre hvis du ikke er komfortabel med det, eller tror det vil hjelpe deg ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skeptisk til å si det til henne. Jeg er ikke sånn på "delingen" med henne. Ikke jobber jeg med henne til vanlig heller. Har egentlig ikke lyst til å fortelle henne at jeg har angst. Og har egentlig mest lyst til å glemme hele greien.
Det er jo ikke engang sikkert at mannen sa noe.. Selv om han så litt forvirret ut.. TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hva er da problemet?

Anonymous poster hash: 16fb1...c00
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor har du pillene i en pose i lommeboken? Der kan de fort komme i klem og bli knust. Du kan vel bare få tak i en liten, flat pilleeske, spør på apoteket.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet om jeg skal nevne det eller ikke. Selv heller jeg mest mot å ikke si noe. Det blir vel enda mer mistenksomt å si noe til henne om mannen ikke har sagt noe..

Jeg vet ikke.. Synes hele situasjonen er ubehagelig og dum!!

Om hun nå tror at det er noe alvorlig, vil hun vel spørre meg om det? Selv om jeg på en måte ikke tror det..

Også synes jeg kommentarene til min bestemor var unødvendige og ufølsomme... TS

AnonymBruker
Skrevet

Pilleesker får man kjøpt på apoteket, høres helt rart ut at du går med tablettene i en pose.

Dessuten skal det endel til før at tabletter blir knust til pulver.

Hele historien din høres merkelig ut spør du meg.

Anonymous poster hash: 4463c...ed9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pilleesker får man kjøpt på apoteket, høres helt rart ut at du går med tablettene i en pose.

Dessuten skal det endel til før at tabletter blir knust til pulver.

Hele historien din høres merkelig ut spør du meg.

Anonymous poster hash: 4463c...ed9

Javel, hvorfor skulle jeg finne opp dette av alle ting?

Jeg har faktisk ikke tenkt over pilleeske. Det nevnte min bestemor å, så det skal jeg få tak i i morgen..

AnonymBruker
Skrevet

Kokain?? Pillene hadde blitt litt løse, slik at det var litt pulver i posen? Tror nok han skjønte at de kom fra pillene. ;)

Piller i zip-poser betyr at man har kjøpt dem på gata. Høyst suspekt, og ganske uheldig.

Anonymous poster hash: 14833...db7

• Liker 3
Skrevet

Piller i zip-poser betyr at man har kjøpt dem på gata. Høyst suspekt, og ganske uheldig.

Anonymous poster hash: 14833...db7

Joda, godt mulig, men jeg tror at enhver forstår at pulver i en pose med piller som tydelig har begynt å gå i oppløsning kommer fra nettopp pillene, og ikke er kokain.

AnonymBruker
Skrevet

Joda, godt mulig, men jeg tror at enhver forstår at pulver i en pose med piller som tydelig har begynt å gå i oppløsning kommer fra nettopp pillene, og ikke er kokain.

En ser tydelig de to pillene fremdeles, de er heldigvis ikke godt så mye i oppløsning at det ligner på kokain! :)

Men ja, de er i en zip pose. Vet ikke hva jeg tenkte. Ingen skulle jo se de!

TS

Skrevet

En ser tydelig de to pillene fremdeles, de er heldigvis ikke godt så mye i oppløsning at det ligner på kokain! :)

Men ja, de er i en zip pose. Vet ikke hva jeg tenkte. Ingen skulle jo se de!

TS

Jeg har allergitabletter med meg, men de er på brett, og går jo ikke så fort i stykker. Dessuten er man jo ikke redd for at noen skal lese seg til hva slags medisiner det er når det er allergimedisin. Skjønner godt at du ikke er interessert i å ha originalboks i veska di. Ser det selges sånne små, søte bokser emd skrulokk mange steder. Perfekt til piller, og ingen ser hva det er. Og jeg tenker at det i seg selv ikke bør skape mistanke om illegale saker. Som sagt, jeg tror ikke du behøver å tenke mer på episoden. Om man skal begynne å ta opp og forklare en masse rundt sånt i ettertid, så virker det bare rart. Jeg har mer tro på at andre ikke tenker mer over det, og hele greia går i glemmeboka om man lar være å nevne noe som helst.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg har alltid med meg smertestillende mot mensen, kan være hva som helst, men da i blister. Piller i ZIP-pose, derimot ...? Jeg hadde jo undret meg litt, for å være ærlig.

Skjønner at du ikke vil gå rundt med boksen i vesken, liksom. Vet Vival er på boks, og muligens Stesolid også. Valium kommer i blister, da er det lettere å dra av en rad med 5 stk for å oppbevare dem i lommeboken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allergitabletter med meg, men de er på brett, og går jo ikke så fort i stykker. Dessuten er man jo ikke redd for at noen skal lese seg til hva slags medisiner det er når det er allergimedisin. Skjønner godt at du ikke er interessert i å ha originalboks i veska di. Ser det selges sånne små, søte bokser emd skrulokk mange steder. Perfekt til piller, og ingen ser hva det er. Og jeg tenker at det i seg selv ikke bør skape mistanke om illegale saker. Som sagt, jeg tror ikke du behøver å tenke mer på episoden. Om man skal begynne å ta opp og forklare en masse rundt sånt i ettertid, så virker det bare rart. Jeg har mer tro på at andre ikke tenker mer over det, og hele greia går i glemmeboka om man lar være å nevne noe som helst.

Takk for svar:) Det er det jeg håper på også. Jeg skal kjøpe en slik pilleeske i morgen, da ser det nok litt bedre ut.

Håper de ikke la noe i det og at jeg bare overreagerer. Selv om jeg nok selv hadde synes det var litt mistenkelig.

Men man ser jo folk an, og jeg er ikke akkurat en folk tror ville drevet med ulovlige ting;)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...