AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Jeg kjenner en person som jeg ikke har så mye til overs lenger som jeg er ganske sikker på at svindler på skatten. Hun og mannen har hytte et par timer unna der de jobber, og jeg er ganske sikker på at de er folkeregistrert der og skriver av på skatten for reisevei til jobb. Sannheten er at de er der bare på helg og bor i gangavstand til jobben. Er det noen måte å finne ut av om mistankene mine er sanne? Skal jeg melde fra, og i så fall hvordan og til hvem? Anonymous poster hash: e187d...547 2
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Du skal ikke legge deg opp i noe du ikke har noe med. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Du skal ikke legge deg opp i noe du ikke har noe med. Du og alle de unyttige og frekke svarene du kommer med. Du har ikke noe med dette å gjøre med mindre du kan svare på noe av det jeg spør om, så du bør gå etter setningen du selv skrev. Anonymous poster hash: e187d...547 20
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Hvorfor i all verden skal du være så simpel, allerede i første setning fremstår det som om du gjør det for å være hevngjerrig? Det er virkelig ikke så mye de tjener på å føre noen mil ekstra på reisefradraget! Anonymous poster hash: 5c847...26f 2
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Kan du ikke bare rapportere det da? Forøvrig vet skattevesenet både hvor hjemmeboligen og fritidsboliger deres er. Men det er vel nødvendig med en stikkprøve kontroll for å oppdage eventuell snusk. Hvis du mener at du er berettiget i dine mistanker og ønsker å lage helvete så er det bare å sette i gang.. Noe mer bevis får du vel ikke, med mindre du spør "synderne" rett ut.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Hvorfor er da vel ikke så farlig, jeg er ikke ute etter å vite om det jeg gjør er rett eller galt. Skjønner ikke helt hvorfor noen skal ta sånn på vei for at jeg ikke liker at folk snylter. Hun/de det er snakk om er noen kjeltringer som snylter på litt av hvert Hun har snakket ganske høyt om dette blant flere folk, så hun kan ikke vite at det er meg med mindre skatteetaten går ut med slike opplysninger. Anonymous poster hash: e187d...547 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Det er forresten snakk om rundt 13 mil hver vei, med både ferje og bompenger. To personer, men vet ikke om mannen snylter på skatten eller ikke. Hvor mye penger er det da snakk om? Anonymous poster hash: e187d...547 1
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Du og alle de unyttige og frekke svarene du kommer med. Du har ikke noe med dette å gjøre med mindre du kan svare på noe av det jeg spør om, så du bør gå etter setningen du selv skrev. Anonymous poster hash: e187d...547 Vel, jeg er ikke frekkere enn at jeg ikke blander meg opp i noe jeg ikke vet noe konkret om eller har noe med. 1
Portvinpiken Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Folkeregistrert adresse på hytta? Det er jo ikke lov det.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Det er bare å si at du har hørt at vedkommende har sagt det selv, og ønsket å melde fra. Jeg har selv meldt fra om juks, da et tidligere familiemedlem har leid ut en leilighet i 20 år uten å betale skatt av det. Leiligheten var ikke godkjent av kommunen en gang, ble noe satans til trøbbel og utgifter. Kostet meg ikke en kalori å si fra. Anonymous poster hash: c54ab...a0d 3
Gjest Murica Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Du skal ikke legge deg opp i noe du ikke har noe med. Skattesvindel er da noe alle har noe med. Om alle driter i å betale skatt så ville Norge gått dukken ganske fort. 3
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Skattesvindel er da noe alle har noe med. Om alle driter i å betale skatt så ville Norge gått dukken ganske fort. Vel, men man må være ganske sikker i sin sak før man gjør sånt.
Gjest Murica Skrevet 18. juni 2013 #13 Skrevet 18. juni 2013 Vel, men man må være ganske sikker i sin sak før man gjør sånt. Hvorfor det? Om de ikke har drevet med svindel så blir de jo ikke tatt for noe. 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Forresten er det moralsk og lovlig å betale minst mulig skatt. Anonymous poster hash: 0cdc7...229
Sophie-Ann Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Tråden er ryddet for personangrep Sophie-Ann, mod
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Man har rapporteringsplikt. Ring Skatteetaten, tlf. 800 800 00 Anonymous poster hash: 3245c...c8f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Forresten er det moralsk og lovlig å betale minst mulig skatt. Anonymous poster hash: 0cdc7...229 Det er såklart greit og lovlig å betale minst mulig skatt så lenge man ikke lyver på selvangivelsen. Det er derimot ikke lovlig å lyve for å betale mindre skatt. Hvordan du kan si det er moralsk å betale minst mulig skatt forstår jeg i alle fall ikke. Har liksom litt på følelsen av at de som skriver at man ikke må rapportere inn og fremstiller det som helt greit å snike unna skattebetaling gjør samme greia selv. Anonymous poster hash: e187d...547
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Hvorfor i all verden skal du være så simpel, allerede i første setning fremstår det som om du gjør det for å være hevngjerrig? Det er virkelig ikke så mye de tjener på å føre noen mil ekstra på reisefradraget! Anonymous poster hash: 5c847...26f Du kan se på denne artikkelen. Der blir det forklart et par regnestykker for pendlere, der den ene sparer 10 000 kroner i året på å skrive av pendling på skatten. Reisevei for henne til jobb er 145km, mens hun jeg snakker om reiser 260km. Dvs at hun jeg kjenner sparer vesentlig mye mer enn 10 000 kroner i året på å lyve om bosted. Synes du fremdeles ikke hun tjener noe på dette? Tenk da på hvor mange år hun har holdt på med dette, og hvor mange år hun kan fortsette om ingen sier fra. Ja, det er ingen hemmelighet at jeg ikke liker henne og at det sikkert gir meg en lavere terskel for å melde fra. Men helt ærlig er dette noe alle burde si fra om, uansett. Dette er penger som skulle ha kommet samfunnet til gode. Anonymous poster hash: e187d...547 4
Gjest celine Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Skal jeg melde fra, og i så fall hvordan og til hvem? Anonymous poster hash: e187d...547 Du skal ikke legge deg opp i noe du ikke har noe med. Du og alle de unyttige og frekke svarene du kommer med. Du har ikke noe med dette å gjøre med mindre du kan svare på noe av det jeg spør om, så du bør gå etter setningen du selv skrev. Anonymous poster hash: e187d...547 Du spurte, du fikk svar. Hvis du kun er ute etter noen til å prate deg etter munnen, vil jeg anbefale at du spør et annet sted enn et offentlig forum. Så lenge du ikke er sikker i din sak, burde du bare la det ligge.
Gjest Keikolina Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Jeg hadde rapportert det, egentlig bare for å være jævlig mot kjærringa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå