Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag var jeg på Elixia for første gang etter jeg meldte meg inn for noen dager siden. Jeg er typen sjenert, usikker og har lavt selvbilde.

Kjente jeg vegret meg skikkelig. Det var kjempegrusomt, og jeg følte meg som en kjempeidiot. Det var bare fitte og spreke folk der, bolegutter som flexa til seg selv i speilet og forsiktig så bort på meg mens "jeg ikke ser"

Hva kan jeg gjøre for å klare å fokusere på min egen trening? Jeg ble helt surrete, var livredd for å dumme meg. Endte meg at jeg gikk etter 30 min på mølla. Jeg er slank og ung, men har en forjævlig kondis og ingen muskelmasse.

Hadde faktisk trivdes bedre på et senter med masse gamle utrente folk. Uff og uff. Har bindt meg opp for 12 mnd, noen som har noen gode råd til usikker jente?

Anonymous poster hash: c6478...eab
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Kjøp deg slik musikk/mobilholder til å ha rundt armen så kan du høre på egen musikk mens du trener.

Forstår deg godt, har det helt likedan.

Om det er veldig ille og du angrer deg er det jo bare å ta kontakt med dem og høre om de kan heve kontrakten :)

Skrevet

Følte det litt slik selv, men meld deg på gruppetimer! Det likte jeg veldig godt hvertfall:) Da har alle fokuset på treneren:) De har et utrolig bredt tilbud på forskjellige gruppetimer. Bruk litt tid på timeplanen de har, meld deg på de du syns der morsomme ut, så finner du raskt ut hvilke du liker best:)

AnonymBruker
Skrevet

takk for gode tips! har tenkt på dette med gruppetimer, og tror det er en fin begynnelse mtp å mote meg opp til å trene sammen med " de store gutta " .

jeg blir nødt å gi det en sjanse. meldte meg inn av ulike grunner. blant annet å trene på å være i sosial sammenheng med folk jeg ikke kjenner. det var bare litt tøffere enn jeg trodde, for man føler seg ikke særlig høy i hatten når det står masse veltrente kjekkaser å ser på deg at du blir svett og gørrsliten av å jogge i 10 min :/

de har ganske bred gruppetrenings tilbud, så finner nok noe.

godt å vite at jeg ikke er den eneste! takk :)

jente 21 :)

Gjest bustyvel
Skrevet

Alle har vært i startfasen en gang, også de superspreke. Ikke bry deg.

AnonymBruker
Skrevet

I dag var jeg på Elixia for første gang etter jeg meldte meg inn for noen dager siden. Jeg er typen sjenert, usikker og har lavt selvbilde.

Kjente jeg vegret meg skikkelig. Det var kjempegrusomt, og jeg følte meg som en kjempeidiot. Det var bare fitte og spreke folk der, bolegutter som flexa til seg selv i speilet og forsiktig så bort på meg mens "jeg ikke ser"

Hva kan jeg gjøre for å klare å fokusere på min egen trening? Jeg ble helt surrete, var livredd for å dumme meg. Endte meg at jeg gikk etter 30 min på mølla. Jeg er slank og ung, men har en forjævlig kondis og ingen muskelmasse.

Hadde faktisk trivdes bedre på et senter med masse gamle utrente folk. Uff og uff. Har bindt meg opp for 12 mnd, noen som har noen gode råd til usikker jente?

D:

Anonymous poster hash: 95387...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Alle har vært i startfasen en gang, også de superspreke. Ikke bry deg.

Jeg vet det. Men jeg sliter litt ekstra i sosial sammenheng og litt med depresjoner, det å ikke føle meg bra nok og ikke tørre å satse fordi jeg er så redd for å bli ansett som dum og ubrukelig.

Jeg hoppet i det i dag da, og kommer nok bare til å hoppe i det resten også å gi det en sjanse. Trengte bare litt tips for å gjøre det lettere på vegen :)

AnonymBruker
Skrevet

ikke "fitte" som i damemus. Men fitte som i "fit" på engelsk. Stram!

Skrevet

Synes det er guffent å trene med de store gutta jeg og. Det som hjalp litt var å få en treningsveledning av en som jobber på SATS. For han tok meg med på styrkerommet, og når jeg trente med han så hadde jeg alt fokus på han. Så da brøt jeg den barrieren litt.

Jeg går helst på trening midt på dagen på lørdager når det er skikkelig fint vær. Da er det nesten ingen der. (hysj ikke si det til noen, jeg vil at det skal fortsette sånn)

Man må nesten bare presse seg. Og hoppe i det. Det blir bedre og bedre.

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg vet det. Men jeg sliter litt ekstra i sosial sammenheng og litt med depresjoner, det å ikke føle meg bra nok og ikke tørre å satse fordi jeg er så redd for å bli ansett som dum og ubrukelig.

Jeg hoppet i det i dag da, og kommer nok bare til å hoppe i det resten også å gi det en sjanse. Trengte bare litt tips for å gjøre det lettere på vegen :)

Du er kjempeflink :) Du kjenner ikke noen du kan trene sammen med, da? Husk at det nok blir lettere etterhvert. Stapp mp3-spilleren full med go'musikk, og fokuser på deg selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er kjempeflink :) Du kjenner ikke noen du kan trene sammen med, da? Husk at det nok blir lettere etterhvert. Stapp mp3-spilleren full med go'musikk, og fokuser på deg selv :)

Jeg har ingen å trene med dessverre, venninnene mine har ikke råd, eller så er de medlem et annet sted:/ Jeg får bare gjøre det beste ut av det! Tusen takk for gode tips å støttende ord:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt veldig med sosial angst og klaustrofobi selv, men tvang meg til treningssenteret i begynnelsen og fikk PT-timer ganske raskt. Gruppetimer er også helt gull. Nå trener jeg på vektløfterrommet med de store gutta ;)

Anonymous poster hash: 0a521...eba
  • Liker 1
Skrevet

Som regel er gutta i styrkeområdet mest opptatt av seg selv og ikke de rundt :P

AnonymBruker
Skrevet

finn deg noen å trene sammen med. når jeg trener med en venninne eller flere så bryr jeg meg ikke om de andre rundt meg. da har vi det kjempe gøy å får trent skikkelig :)

Anonymous poster hash: ea2a2...ffe
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å bry seg om!

Anonymous poster hash: 79c81...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...