Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare meg hva greia er med jenter (og gutter) som absolutt "må" legge ut bilder/oppdateringer i fleng - bare for å høste inn "likes / kommentarer" - altså bare for å få oppmerksomhet. Det kan være helt banale ting.. like kjedlige oppdateringer som hun enslige forsørgeren som poster 100 oppdateringer om dagen om hennes barn, eller Mr. Biceps som må oppdatere 59 ganger til dagen hvor flink han er å spise / trene.

Skjønner bare ikke helt vitsen, når man har kjæreste (skulle da tro at min oppmerksomhet var god nok da, men tydeligvis ikke) ?

Eller er det bare jeg som er rar ?

Jeg kan lett gjøre det samme, men det er ikke "meg" - jeg liker ikke oppmerksomhet. Vil helst forsvinne i "mengden". Og når jeg en sjelden gang oppdaterer så er det i det minste noe morsomt, i motsetning til hva 95% gjør på facebook.

Som singel er jo facebook et godt sted å markedsføre seg selv.. det er bare det at jeg ikke skjønner hva som er poenget når en har kjæreste.

Anonymous poster hash: dd0df...e7b
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan noen forklare meg hva greia er med jenter (og gutter) som absolutt "må" legge ut bilder/oppdateringer i fleng - bare for å høste inn "likes / kommentarer" - altså bare for å få oppmerksomhet. Det kan være helt banale ting.. like kjedlige oppdateringer som hun enslige forsørgeren som poster 100 oppdateringer om dagen om hennes barn, eller Mr. Biceps som må oppdatere 59 ganger til dagen hvor flink han er å spise / trene.

Skjønner bare ikke helt vitsen, når man har kjæreste (skulle da tro at min oppmerksomhet var god nok da, men tydeligvis ikke) ?

Eller er det bare jeg som er rar ?

Jeg kan lett gjøre det samme, men det er ikke "meg" - jeg liker ikke oppmerksomhet. Vil helst forsvinne i "mengden". Og når jeg en sjelden gang oppdaterer så er det i det minste noe morsomt, i motsetning til hva 95% gjør på facebook.

Som singel er jo facebook et godt sted å markedsføre seg selv.. det er bare det at jeg ikke skjønner hva som er poenget når en har kjæreste.

Anonymous poster hash: dd0df...e7b

Hmmm... Er ikke den enslige forsørgeren også singel da? Og kan markedsføre seg selv på den måten h*n ønsker? Bare undrer, siden du mener at single har mer "rett" enn de i forhold. Er for så vidt enig i at mye rart publiseres, men hva er den egentlige årsaken til at du tilsynelatende irriterer deg over dette? Det berører jo strengt talt ikke deg.

AnonymBruker
Skrevet

Tja er jo enig i at det ikke berører meg på noen måte, annet enn at jeg ikke ser helt poenget med å få "oppmerksomhet" fra 100 andre mannfolk. Men så er det jo MEG hun er sammen med da.

Men det var vel i grunn derfor jeg lagde tråden, slik at jeg kan prøve å "forstå" poenget. Er det rett og slett bare at de er vandt med det, eller at litt oppmerksomhet rett og slett er gøy?

Forresten så mener jeg ikke at single har mer rett. Folk må jo få poste hva de vil sånt sett. Det er jo bare å fjerne dem fra news feeden.. og jeg hadde også fjernet kjæresten min, om det ikke var fordi hun faktisk er kjæresten min...

Så konklusjonen er at jeg bare irriterer meg uten grunn, trenger et hammerslag i hodet, eller la oss heller ta et av KG's favoritt svar: Jeg er en usikker person :)

Anonymous poster hash: f61b8...9f9
AnonymBruker
Skrevet

Er du usikker? :)

Jeg tror ikke du burde ligge så veldig mye i det, rett og slett. Facebook blir brukt på så mange forskjellige måter, men den som går igjen er jo den klassiske, kjedelige og tørre som blir nevnt da. Folk deler det mest uinteressante de kommer på, og tror det er noe resten av verden har lyst å lese eller se på bilder av.

Alenemødre er veldig flinke til å dele alt om barna sine. Mødre generelt egentlig, som ikke har et annet liv lengre enn å være med barnet sitt. Og en synes jo gjerne selv et barnet er kjempesøtt, så hvorfor ikke si det til resten av verden da? Dette er hvor vi er kommet i dag. Spesielt hater jeg mest trenings-oppdateringene som kommer på løpende bånd. Og det er hver gang de trener helst, så må dem fortelle om det hvor langt de har gått, syklet, svømt, hva enn. Noen har og en app som logger dem, så ligger de ut resultatet. Og høster likes så bare det. De må jo gi hverandre anerkjennelse og, ellers er det vel bortkastet hvis ikke. Eller middager. Eller det samme hverdagspisset som går igjen. Yes da, facebook er kjekt det.

Og det er definitivt en store muligheter for å markedsføre seg selv på facebook.

Uavhengig av om en ønsker å finne seg kjæreste, eller en nyoppstartet bedrift og for den del.
Og ellers hva enn andre aktiviteter og kunstverk en føler for å dele.

Det er ikke alle som er like glad i å bruke facebook som en plattform til å flørte på da. Ei prøve å finne seg noen dame eller noe pulings. Facebook vil nok oppleves forskjellig for oss alle, og vi vi alle bruke det på forskjellige måter.

Selv bruker jeg det egentlig bare mest for å holde kontakt og chatte med venner, samt være oppdatert på events som kommer og som jeg blir invitert med på. Men jeg skriver noen ganger noen mindre brydde eller gjennomtenkte tanker bare for kjedsomhetens skyld. Jeg gjorde hvertfall. Jeg tar ikke facebook så veldig seriøst, og bruker det for hva det er verdt i små doser.

Jeg lurer dog faktisk på å ta en skikkelig vårrengjøring på profilen min da.

Nytt bilde. Ny forside. Ny attitude. Nytt materiale. Er begynt å gå en smule lei av å være så hyggelig og rund i kantene etterhvert, tror jeg. :)

Anonymous poster hash: 53522...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...