Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig dårlig tittel, men håper noen titter innom likevel. Spørsmålet er ikke fullt så enkelt som jeg fremstilte det i tittelen..

Jeg går på cerazette og det har jeg gjort i 2 år. Når jeg startet med de, fikk jeg mensen i 1 og en halv uke. Etter der har det ikke vært en eneste dråpe, før nå. Skulle på do idag, og fikk sjokk. I den fine hvite trusen min, hadde det kommet litt blod. Ikke særlig mye, og det kom heller ikke noe mer enn det. Dro med en gang og kjøpte RFSU sin graviditetstest fordi jeg er livredd for å bli gravid på p-pillen uten å merke det. Har lest at mange har blitt gravide på Cerazette, men valgte likevel å gå på den fordi den fungerte så godt ellers på meg.

Jeg tenkte kanskje dette kunne være en festeblødning? Er det usannsynlig? Ettersom at jeg egentlig ikke har mensen, så aner jeg heller ikke når jeg kan teste meg. Hjelp meg noen? Vil ikke gå for mange dager uten å teste..Er det for tidlig å teste i morgen tidlig?

Anonymous poster hash: b1070...2ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du tror faktisk du er gravid, nettopp fordi du fikk en menslignede blødning? :P

Cerazette er jo kjent for fucke opp syklusene, så at du får en blødning av og til må du nesten regne med:)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt en eneste blødning på 2 år, så synes det er litt rart. Dessuten så var det så lite, at det kan ikke kalles mensen en gang :fnise: Men blir litt bekymret når jeg alltid har trodd at så lenge jeg tar pillen innenfor de 12 timene, så går det greit. For en stund siden tok jeg pillen etter 10 timer, så leste jeg på nettet idag at effekten av p-pillen allerede reduseres litt etter 3 timer..

Jeg vil gjerne ta en test for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid, og derfor må jeg vite når jeg tidligst kan ta den.

Skrevet

Umulig å si når du ikke har en syklus å gå ut i fra. Men vist det var en festeblødning, så begynner man å produsere hcg ganske raskt etterpå, og det vil vises på en test i løpet av noen dager. For å være helt 100% så kan du jo vente en uke, men det er sikkert ikke nødvendig å vente så lenge:p

Selv testet jeg positivt 8 dager etter eggeløsning, og egget fester seg jo gjerne på alt fra 5 til 7 dager etter eggeløsning.

Vist det var en festeblødning må du også ha hatt sex 5-7 dager før denne blødningen også, er det noe som stemmer? :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å vente med test en liten uke.

Jeg hadde sex nå på lørdag, og forrige lørdag eller søndag (husker ikke), så det stemmer vel egentlig ikke da?

Takk for svar uansett :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja vent ca en uke. Men det er sikkert bare en mellomblødning selv om du ikke har hatt det på 2 år. Lykke til!

Anonymous poster hash: 2e50d...ea1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i åresvis før jeg sluttet for å bli gravid. Mistet også mensen mens jeg gikk på cerazette disse årene. Jeg har likevel fått en blødning hvis jeg har kastet opp for kort tid etter jeg har tatt pillen, hatt veldig løs mage eller hvis jeg har glemt en pille. Denne blødningen har vært veldig liten og vart i kanskje 2 dager... Min erfaring er at når jeg sluttet med cerazette gikk det ca 14 dager før jeg fikk eggløsning og deretter ca 14 dager før første blødning etter pilleslutt.

Jeg tviler forsåvidt på at du er gravid, men man vet aldri. Jeg har fått positive tester 2 ganger på ca dag 8,9,10 etter eggløsning :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 3323c...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...