Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å leve på hovedsakelig egg av ulike varianter, og grønnsaker? Er det ikke sånn at egg inneholder så og si alt kroppen har behov for av næringsstoffer? Om jeg spiser egg, fisk, kanskje litt nøtter og feks avokado. Men at egg er stort sett de jeg spiser til alle måltider?

Anonymous poster hash: ecb2e...e83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som de sa i en annen tråd her: Nei. Du får ikke i deg nok mat, med mindre du spiser flere titalls egg hver dag.

Anonymous poster hash: 928a7...920
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de sa i en annen tråd her: Nei. Du får ikke i deg nok mat, med mindre du spiser flere titalls egg hver dag. Anonymous poster hash: 928a7...920

Tull! :)

Nok mat blir det! Det jeg lurer er næringsstoffene.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tull at du må spise haugevis med egg for å få i deg nok kalorier, nei. Ett egg inneholder nemlig bare en 60-100 kalorier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tull at du må spise haugevis med egg for å få i deg nok kalorier, nei. Ett egg inneholder nemlig bare en 60-100 kalorier. Anonymous poster hash: 928a7...920

Og så kommer ost, skinke, smør, avokado ol ved siden av.... Et måltid= 3-400 kcal.

Noen som vet noe om det jeg spurte om? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å leve på hovedsakelig egg av ulike varianter, og grønnsaker? Er det ikke sånn at egg inneholder så og si alt kroppen har behov for av næringsstoffer? Om jeg spiser egg, fisk, kanskje litt nøtter og feks avokado. Men at egg er stort sett de jeg spiser til alle måltider?

Det er greit å leve hovedsaklig på egg og grønnsaker. Men det folk reagerte på i den andre tråden var mengdene. Det stemmer at egg inneholder så og si alt kroppen har behov for, men det betyr ikke at det er nok med ett egg om dagen. Og egg har så og si alt, men ikke alt. Spis gjerne flere egg. Og få i deg nok energi!

Anonymous poster hash: 9f99c...f6b

• Liker 3
Skrevet

Skal garantere deg at du blir lei av å spise egg hele tiden etterhvert, om du skal ha det til hvert måltid. Uansett om du koker dem, steker dem, lager omelett.. du kommer til et punkt der du blir lei ;)

Jeg spiser forøvrig 2-6 hver dag selv, alt etter som. Men da har jeg jo mye annet rart (og god) mat utenom.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Pass på kolesterolnivå hvis du skal spise så amnge egg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kommer til å bli grundig lei av egg tilslutt.

Anonymous poster hash: 03e05...1f4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Det har ingen ting å si, man kan spise ubegrenset med egg.

Til dere som sier jeg vil bli lei, har spist massevis av egg i et år, og det er fortsatt favoritten. Elsker egg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egg-fetish eller noe? :klo:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noe tull. En gjennomsnittlig nordmann spiser ca 20% av kolesterolet som trengs. Kroppen produserer altså ca 80% av kolesterolet selv. Kutter du ned på kolesterol i maten og spiser kanskje bare 5% av kolesterolet som trengs, så øker kroppen produksjonen og produserer 95%. Øker du inntaket av kolesterol til foreksempel 40%, så senker kroppen produksjonen og produserer 60%. Det er lite du kan gjøre med totalkolesterolet gjennom maten (men lipidprofilen kan forbedres). Du har det nivået kroppen trenger. Kolesterolet øker litt når du er syk for eksempel. Dette er ikke en årsak, det er et symptom. Å si at høyt kolesterol er en årsak er som å si at brannmenn er årsaken til brann bare fordi der det er brann er det ofte brannmenn. Husk at kolesterol er livsviktig! Vi dør uten kolesterol i kroppen! Hjernen er ca 15% rent kolesterol.

Anonymous poster hash: 9f99c...f6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant at du må passe på kolesterolet ditt, men prompen din også. Eggepromp er ikke så hyggelig...

Anonymous poster hash: 13ea8...245
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant at du må passe på kolesterolet ditt, men prompen din også. Eggepromp er ikke så hyggelig... Anonymous poster hash: 13ea8...245

Kan dere vise til kilder, utgitt etter 90tallet, som viser til at egg er dårlig for kolesterolet?

Uansett, så er mitt problem heller at jeg har for lavt kolesterol enn for høyt, så det bekymrer jeg meg ikke over selv om det hadde vært sant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere vise til kilder, utgitt etter 90tallet, som viser til at egg er dårlig for kolesterolet?

Uansett, så er mitt problem heller at jeg har for lavt kolesterol enn for høyt, så det bekymrer jeg meg ikke over selv om det hadde vært sant.

EGGEGØRT

Anonymous poster hash: 13ea8...245

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...