Gå til innhold

Nettdating: Svare du er litt for gammel? Eller ikke svare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå føler jeg meg litt slem her.. Men må bare spørre hvorleden "allmennheten" stiller seg til spørmålet.

Jeg nettdater (den diskusjonen finnes i ørten andre tråder, så ta ikke den videre her) og får jo litt meldinger fra forskjellige menn. Det er jo selvsagt halve poenget med nettdating, så den er naturligvis grei. Men.. Jeg er 28 år, anser meg selv for å være sånn halvvegs passe attraktiv og ikke helt der at kids og rekkehus er pri en. Greit nok, mitt valg.

Så. Når man da får melding fra menn over langt over 40, som oser av at de er litt halvdespo, med masse komplimenter og invitasjon til date (ja i første melding). Skal man bare ikke svare, eller skal jeg være så slem og si: Vet du hva, du er nok litt for gammel for meg?

For jeg irriterer meg jo når jeg ikke får et svar..

Anonymous poster hash: 15226...b5e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare skriv nei takk.

Anonymous poster hash: fa01c...56b
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som du vil.

Og velkommen til internett. Her er det helt legitimt å be ut folk som kunne vært ens eget barn!

Anonymous poster hash: ca7e5...7f5
  • Liker 2
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Jeg skriver at det er litt for mye (føles som de skal fri, og det liker jeg ikke), og at de er litt for gamle for meg (jeg finner ikke sånne attraktive). Det blir bare sånn. De som spør meg om facebook, , og sånt i første sier jeg bare nei takk til. Det føles meget ukomfortabelt å bli bedt på date i første, men en del av de ignorere jeg også, dessverre.... Skulle ønske jeg var flinkere, men jeg har blitt skjelt ut så mange ganger når jeg sier nei takk. Det er meget ekkelt å bli kalt for hore, drittunge, player, fittetryne for x antalle gang. Noen klikker helt i vinkler og sender haugevis med stygge beskjederuten at jeg svarer

Endret av Poirot
  • Liker 1
Gjest Cloud9
Skrevet

BTDT. Har svart at han er nok ikke helt i den aldersgruppen jeg er interessert i.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver at det er litt for mye (føles som de skal fri, og det liker jeg ikke), og at de er litt for gamle for meg (jeg finner ikke sånne attraktive). Det blir bare sånn. De som spør meg om facebook, , og sånt i første sier jeg bare nei takk til. Det føles meget ukomfortabelt å bli bedt på date i første, men en del av de ignorere jeg også, dessverre.... Skulle ønske jeg var flinkere, men jeg har blitt skjelt ut så mange ganger når jeg sier nei takk. Det er meget ekkelt å bli kalt for hore, drittunge, player, fittetryne for x antalle gang. Noen klikker helt i vinkler og sender haugevis med stygge beskjederuten at jeg svarer

TS her.

Jeg har nemlig opplevd mye av det samme du skriver. Ikke for å være preppy eller overfladisk. Men jeg lurer ofte på hva som surrer i hodet på menn som nesten kunne vært min far og så åpenbart lever et fullstendig anerledes liv en meg når de tror de skal få napp.

Jeg er desverre ikke intressert i å date en 45 år gammel mann som har grodd fast i sofaen. Og forrige svarte jeg pent tilbake om at han nok ikke var den jeg lette etter og fikk tidenes utskjellende melding om hvem jeg trodde jeg var og hvorfor alle damer var så avvisende og kalde.

Men så har jo det samme skjedd når jeg ikke har svart. Føles som man blir stalket... (akkurat nå merker jeg jeg lurer litt på hvorfor jeg nettdater må jeg ærlig innrømme)

Så hva faen skal man gjøre? "Alt" er jo galt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå føler jeg meg litt slem her.. Men må bare spørre hvorleden "allmennheten" stiller seg til spørmålet.

Jeg nettdater (den diskusjonen finnes i ørten andre tråder, så ta ikke den videre her) og får jo litt meldinger fra forskjellige menn. Det er jo selvsagt halve poenget med nettdating, så den er naturligvis grei. Men.. Jeg er 28 år, anser meg selv for å være sånn halvvegs passe attraktiv og ikke helt der at kids og rekkehus er pri en. Greit nok, mitt valg.

Så. Når man da får melding fra menn over langt over 40, som oser av at de er litt halvdespo, med masse komplimenter og invitasjon til date (ja i første melding). Skal man bare ikke svare, eller skal jeg være så slem og si: Vet du hva, du er nok litt for gammel for meg?

Jeg er som deg, og drev på med nettdating tidligere. Grunnen til at jeg sluttet var nettopp at jeg tiltrakk meg menn som var langt unna det jeg foretrakk bl.a. pga høy alder.

Mitt beste tips er å ignorere, ikke svar. Dersom du svarer får du som regel en lang diskusjon om hvorfor ikke, han føler seg så ung og ditt og datt. De tar faktisk ikke nei for et nei, og tror det er sjarmerende å mase om date. Bare glem de og gå videre.

Dersom du selv sender førstemeldinger vil du sannsynligvis oppleve at ikke alle de svarer deg heller. Så det er faktisk en helt legitim avvisningsmåte (på nett).

Anonymous poster hash: a0c80...1b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg har nemlig opplevd mye av det samme du skriver. Ikke for å være preppy eller overfladisk. Men jeg lurer ofte på hva som surrer i hodet på menn som nesten kunne vært min far og så åpenbart lever et fullstendig anerledes liv en meg når de tror de skal få napp.

Jeg er desverre ikke intressert i å date en 45 år gammel mann som har grodd fast i sofaen. Og forrige svarte jeg pent tilbake om at han nok ikke var den jeg lette etter og fikk tidenes utskjellende melding om hvem jeg trodde jeg var og hvorfor alle damer var så avvisende og kalde.

Men så har jo det samme skjedd når jeg ikke har svart. Føles som man blir stalket... (akkurat nå merker jeg jeg lurer litt på hvorfor jeg nettdater må jeg ærlig innrømme)

Så hva faen skal man gjøre? "Alt" er jo galt!

Enig, enig. Jeg ga opp nettdating nettopp fordi jeg ikke gidder de gamle gubbene.

Anonymous poster hash: a0c80...1b2

• Liker 1
Skrevet

"Jeg ser nok etter folk som er litt nærmere min egen alder. Ellers takk. :)"

• Liker 1
Gjest Cloud9
Skrevet

Grunnen til at jeg sluttet var nettopp at jeg tiltrakk meg menn som var langt unna det jeg foretrakk bl.a. pga høy alder.

Jeg pleide å få meldinger fra menn rundt 55+. Det virket som de ikke leste profilen i det hele tatt, jeg sa eksplisitt at jeg da så etter menn mellom 30- 40.

Når man åpner opp mailboksen og denne 70 år gamle mannen har sent deg en melding, da blir det litt sånn UFF.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme, men nå går det begge veier. Jeg er i 40 årene og er overhode ikke interessert i en som er 60 og vel så det. Heller ikke den ungsauen på knappe 20. Til sistnevnte takker jeg pent nei og sier noe om at han er like gammel som sønnen min.

Jeg har vært tydlig i min profil hvilken aldersgruppe som er aktuell for meg.
Jeg pleier nå å svare høflig dersom meldingen fra de var fin.

Dersom du generelt ser på menns profiler så vil de gjerne ha noen opptil 15 år yngre enn seg og maks 2 år yngre. Jeg har like mange år opp som ned.

Anonymous poster hash: 29ce5...b62
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å få meldinger fra menn rundt 55+. Det virket som de ikke leste profilen i det hele tatt, jeg sa eksplisitt at jeg da så etter menn mellom 30- 40.

Når man åpner opp mailboksen og denne 70 år gamle mannen har sent deg en melding, da blir det litt sånn UFF.

Nettopp! Er de så høye på selvtillitt at de tror de har sjangs? Og i tillegg når jeg skriver "en å løpe til verdens ende og tilbake med". Hva får de til å tro at jeg har tenkt å bruke tid på å date de når de ikke har satt føttene sine i joggesko på like lenge som jeg har levd?

Jeg og en venninne diskuterte dette med alder her forleden dag. Jeg var for en tid tilbake "kinda-på-vei-til-å-bli-sammen-med" en tidligere kollega. Vi var begge nokså oppslukt i hverandre, og han er betydelig eldre enn meg. Men vi møttes jo i en setting der det var "naturlig". Nå ble vi jo ikke sammen, og egentlig er det helt greit sett tilbake på. MEN, der og da brydde jeg meg fint lite om aldersforskjellen fordi vi to som mennesker og personer klikket så bra.

Men å gå på date med en mann fra Sukker som er 20 år eldre. Aldri!

Gjest Svampebob1
Skrevet

TS her. Jeg har nemlig opplevd mye av det samme du skriver. Ikke for å være preppy eller overfladisk. Men jeg lurer ofte på hva som surrer i hodet på menn som nesten kunne vært min far og så åpenbart lever et fullstendig anerledes liv en meg når de tror de skal få napp. Jeg er desverre ikke intressert i å date en 45 år gammel mann som har grodd fast i sofaen. Og forrige svarte jeg pent tilbake om at han nok ikke var den jeg lette etter og fikk tidenes utskjellende melding om hvem jeg trodde jeg var og hvorfor alle damer var så avvisende og kalde. Men så har jo det samme skjedd når jeg ikke har svart. Føles som man blir stalket... (akkurat nå merker jeg jeg lurer litt på hvorfor jeg nettdater må jeg ærlig innrømme) Så hva faen skal man gjøre? "Alt" er jo galt! Anonymous poster hash: 15226...b5e

Blokker. Da slipper du å få kjeft.

De som er slik har store problemer. De kan ikke du hjelpe allikevel. Så tenk på deg selv og gjør det du er der for å gjøre: Lete etter kjæreste. De som har det vondt og vanskelig der må enten finne ut av det selv eller søke hjelp. Det er ikke noe du kan gjøre noe med.

• Liker 2
Skrevet

Skriv at han er for gammel for deg.

Og deretter svarer du ikke noe mer.

• Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva man gjør med det.

Jeg har ikke noe vilje til å date menn som er 20 år + eldre enn meg. Det er ikke noe jeg tiltrekkes av. For meg er det en maks grense med 10 år eldre, og det føler jeg er virkelig på kanten av hva jeg kan takke ja til. Jeg syns hele greia er direkte ubehagelig. Jeg har også fått mail fra menn som er 30 år eldre, og nei takk. Det er menn som kunne vært pappaen min, og er nesten like gammel som han. Men ja, alt er galt på nettdating. Jeg får 30 mailer om dagen. Jeg orker ikke svare på alle sammen, uansett, men ja, uff. Det er en vanskelig nøtt å knekke.

Skrevet

Enig med den lenger over her om at det å ikke svare er helt greit.

Hvis du gjør det blir det ofte diskusjoner frem og tilbake. Selv om jeg har oppgitt i profilteksten at jeg ikke svarer de som er utenfor alderen jeg søker blir det ofte ignorert. Velger da å ikke svare, og sender de flere meldinger etter det blir de blokkert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde meg på "er du allergisk mot svetteperler, assoisierer sport med sofa, grandis og fjernkontroll og gikk på ungdomsskolen når jeg ble født kan du like gjerne lete videre".

Langt fra alle som tok hintet. Tragisk men sant.

Det skulle vært mulig å hindre de ut over ønsket aldersspenn tilgang til profilen.

Skrevet

Jeg prøvde meg på "er du allergisk mot svetteperler, assoisierer sport med sofa, grandis og fjernkontroll og gikk på ungdomsskolen når jeg ble født kan du like gjerne lete videre".

Det skulle vært mulig å hindre de ut over ønsket aldersspenn tilgang til profilen.

Det er mulig på Match, hvis man er abonnent..

• Liker 1
Gjest Ironically me
Skrevet

Trodde det var mulig å hindre uønskede grupper til profilen, jeg. Det er vistnok (tvangs)mulig på be2. Men, be2 er vel som virus - blir ikke kvitt det så lett :fnise: ! Tror ellers det er bare og ignorere og blokkere selv, istedenfor å kaste seg ut en diskusjon der man får bare utskjelling og dritt tilbake. Grei tråd dette her, for nå har jeg funnet at det er best å vente med nettdating på ubestemt tid. :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Om du betaler kan du gjøre dette på sukker også

Anonymous poster hash: 5fef4...5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...